Velkommen i klubben.
Jeg købte en Nydam 405 jolle, som ved leveringen havde en flænge i rælingen hvor fortjningspullerten var monteret. Da jeg reklamerede over dette, fik jeg svaret at man gerne ville bytte båden, men jeg måtte selv køre frem og tilbage til søndejylland.
Det gjorde jeg, fik en ny båd i oktober, der var en enkelt tur og så blev den taget op, rengjort etc.
Den fik en perfekt overdækning og stod på en jollevogn med støtte for og bag.
Lænseproppen var afmonteret.
Den blev tilset en gang om ugen.
Da den skulle i vandet om foråret var der en fem centimeter lang flænge i bunden. Der hvor midtertoften var monteret var der revner i gelcoaten etc.
Jeg reklamerede over dette forhold, men den pågældende forhandler var totalt ligeglad. Det polske bådeværft, der har plagieret RYDS bådene, havde nøjagtig den samme indstilling.
Jeg fik det lavet og blev af den pågældende bådebygger gjort opmærksom på det var nogle luftblærer i skroget der havde frostspængt sig. Og at det var et dårligt støbearbejder der var lavet
Tog kontakt til forhandleren, der nærmest grinede af min hendvendelse.
Idag er båden solgt og jeg blev 5.000,00 fattigere på værditab og reperation.
Redigeret af Taonga - 11 Sep 2012 kl. 12:22