Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marlin spinnestænger mm.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1748
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Marlin spinnestænger mm.
    Sendt: 18 Aug 2024 kl. 09:21
Jeg har i en menneskealder samlet og fisket med glasrør stænger fra stang fabrikken Marlin fra Aalborg.

Jeg har nået en alder, hvor det sjov ebber ud, og vil afvikle min samling af Marlin spinnestænger, men før jeg gør det, er min nysgerrighed omkring Marlin vakt, mon der i tidernes morgen var et fabriks / salgs katalog over Marlins stænger? 

Skulle der være nogen, som har kendskab til dette, evt. har et katalog, som evt. kunne dele, eller blot låne ud til et nærmere studie, så hører jeg meget gerne om detteBlinke

På forhånd tak.

Evt. kontakt kun over personlig mail!

Mvh Per Karlsen.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holm Lund

Tilmeldt:: 13 Jun 2016
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holm Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2024 kl. 10:36
Har i 60-/70erne købt stænger direkte fra stangfabrikken Marlin, men har aldrig set et katalog.
I december 1998 blev der lavet et lille hæfte "Danske Fiskestangsfabrikker" forfattet af Ole Menne og Ove Nielsen.
Heri findes en del oplysninger om Fiskestangsfabrikken Marlin, der nævnes at omkring 1975/80 er udsendt en prisliste, der omfatter sortimentet på dette tidspunkt, priser er ikke nævnt.
Prøv at kontakte Dansk Grejsamler Klub, de kan helt sikkert skaffe dig en kopi.
   
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1748
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2024 kl. 10:43
Jeg har haft kontakt til Dansk Grejsamler klub, og historien om Marlin, har jeg fået en lille del af, men selve dokumentet, skal man betale for, via et medlemskab.

Jeg er så ikke medlem, så hele historien er ikke talt færdigUlykkelig.

Jeg er vidende om hæftet, forfattet af af Ole Menne og Ove Nielsen, det er god viden, om danske spinnestænger, både historisk og alment.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down