Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vinterjakken til fluefiskeriet

 Besvar Besvar
Forfatter
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vinterjakken til fluefiskeriet
    Sendt: 16 Okt 2015 kl. 14:56
Hej derude!

Jeg er igang med overvejelserne omkring en vinterjakke til kystfiskeriet med flue stangen. Fisker i denne tid selv med en almindelig vadejakke, men overvejer for bevægelighedens skyld, mere varme alternativer.

Pt. har jeg nedenstående jakker for øje:

Simms ExStream eller Patagonia Nano Puff.

Samtidig ville det være fint hvis jakken også kunne bruges i det daglige, da de ikke er helt billige. Tanken er at den skal bæres under mine waders!

Hvad gør I andre når kulden virkelig bider derude?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.



Redigeret af MatiasPG - 16 Okt 2015 kl. 15:09
Til top
Michael Lund Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael L. Hansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael L. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2015 kl. 20:12
For størst mulig bevægelighed vil en god vest eksempelvis en Yeti, være mit bud.
Den kan bæres under din nuværende vadejakke, evt med en god uldtrøje inderst. Det er ikke armene der fryser i den næste tid, mere ryg, bryst og en hængende mave, altså for mit vedkommende Wink
Er selv super glad for dette setup.
Til top
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2015 kl. 16:43
Det var selvfølgelig også en mulighed :) har faktisk haft kig på vesten/jakken. Men at bruge den sådan har jeg aldrig tænkt :)

Hvad benytter du/I på hoved, hals og fingre?
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2015 kl. 22:24
jeg tilslutter mig at en yeti dun jakke er super... en tynd jakke med feks primaloft fyld er også suveræn!
på hovedet en hue
på halsen en ulden buff
på hænderne... koldt vand

mik
Til top
Michael Lund Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael L. Hansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael L. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2015 kl. 14:31
På hovedet, en god uld hue, og en uld buff på halsen.
Jeg har købt mig et par vindues pudser handsker, i tynd neopren, ikke de varmeste, men de holder fingrene tørre 
Til top
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2015 kl. 15:26
Kan være jeg skal ud og se på den yetti jakke!

Mange tak for inspiration
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2015 kl. 16:15
kig ind i aktiv fritid i køge... der findes flere forskellige versioner... samt meget andet super lækker beklædning neden under... og endnu mere lækkert grej oppe på 1 sal i fiskegrejs afdelingen :-P

mik
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2015 kl. 11:06
Når kulden bider tager jeg min fiberpels og et par ekstra fleecebukser på. Jeg bruger en relativt tynd vadejakke, som kun stopper vinden, det er mere behageligt at kunne tage et lag tøj af, hvis du pludselig er i læ i solen i februar. Når det er så koldt at stangøjerne fryser til, så venter jeg de 14 dage hjemme ved stikket.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down