Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre 11 fods ABU fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ældre 11 fods ABU fluestang
    Sendt: 02 Jul 2011 kl. 17:01
For snart en del år siden solgte jeg en ældre Abu fluestang - jeg MENER det var en 11 fods kl. 6/7 i 3 eller 4 dele. Er der nogen der ved hvad hvilken model det var og er der evt een der har en til salg ?
 
vh
Peter
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 18:58
Kunne du fortælle noget om farven på stangen?
var det glas eller grafit?
 
mvh
J
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 19:05
Mener det var grafit, farven husker jeg ikke selvom det forkommer mig at den var lys brun/rødlig i det ??
 
vh
Peter
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 20:22
Hej Peter
 
Sandsynligvis en Feralite. Klingerne var brune og der var tale om glasfiber. De blev markedsført som helt unikke, idet det var nogle af de første med glas til glas ferulesamlinger. Klingerne var fabrikeret af Fenwick, som på det tidspunkt var markedsførende.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 21:00
Hej Karsten - jeg er 99 % sikker på at det var grafit - så gammel var stangen heller ikke. Den havde også en langt baghåndtag.
Måske nogen der har de gamle Abu kataloger gider travle dem  igennem. Det er nok ca. 12-13 år siden jeg købte den.
 
vh
Peter
Til top
Thomas T. Holstein Bech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thb Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 21:17
Det kan have været en Diplomat 2000. Mener den hed det. Den var mørk rød i klingen.
Serien blev lanceret i 1990 og kørte i en del år.
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 21:22
Hej Peter

Husker jeg korrekt, lavede Abu en 3-delt 11´ #5-7 i deres Conolon 1000 serie. Stangen var mørkegrøn.


Mvh
Christian
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 21:45
Hej Peter
 
Gætter på, at det kan være en Renegade 110  6/7   11 fod klasse 6/7
Beskrivelse i ABU kataloget 2000:  Fuldgrafitklinge.  På billedet har klingen en mørk nuance.
 
Ejner
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 08:43
Tak for alle svarene - men der er nu ikke nogen af dem der får en klokke til at ringe. Jeg må vist ha fat i de gamle kataloger Smile
 
vh
Peter


Redigeret af P.M. - 03 Jul 2011 kl. 08:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down