Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zpey infinity + compact

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dennis21

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: Esbjerg Ø
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Zpey infinity + compact
    Sendt: 09 Maj 2013 kl. 22:39
Hejsa derude..

Har fået mig en zpey infinity 11 fod kl 8 til sommerfiskeri. Og vil gerne prøve zpey compact flyd/synk 5 plus polyleader i synk 5. Zpey anbefaler 17.5 G til stangen men det bliver jo lagt over, da skydehoveder vejer 18 gram plus poly. Det skal mest bruges til overhåndskast/underhåndskast. Håber måske nogen fra zpey kunne hjælpe lidt:)

Dennis
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2013 kl. 23:27
hej dennis
 
jeg går med samme sætup og det spiller bare
gruden til compact vejer 18 gr er at det er så kort at der skal lidt mere vægt til og spænde stangen
 
så det er bare ud og give den gas
det er også en rigtig fed stang
 
mvh henrik
Mvh Henrik Larsen
Til top
Dennis Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dennis21

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: Esbjerg Ø
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 07:16
Bruger du også polyleader. ? Synes bare det virker lidt lidt i forhold til hvad zpey anbefaler 18 compact plus poly som nok vejer 3-3.5 gram. Når der også skal være plads til overhåndskast.

Mvh Dennis
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 08:48
hej
 
ja jeg bruger også polyleaders
og jeg syntes ikke det bliver for meget.
 
jeg har mødt et par stykker der går med 21 gr + polyleader med samme stang
 
 
 
Mvh Henrik Larsen
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 11:19
Du skal ikke regne din polyleader med. Vægt anvisningen er kun på klumpen.


Til top
Dennis Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dennis21

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: Esbjerg Ø
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 19:27
Hvor lang tip bruger i efter polyleader..
Til top
Peter Lennert Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frantic Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2004
Geografisk: KØge
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frantic Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 09:05
Jeg fisker med ca. 120 cm tip , men det kommer an på hvor tung en flue du fisker med. Jo tungere fluen er, jo kortere tip. Prøv dig frem, du kan se på afslutningen af kastet om tippen har den rigtige længde.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down