Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Winston II MX 9'#5

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper NZ Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NPZ

Tilmeldt:: 01 Nov 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NPZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Winston II MX 9'#5
    Sendt: 27 Mar 2014 kl. 10:43
Er der nogen herinde som kender Winston II MX 9' #5, og som kan sige noget om den ? evt sammenlignet med 9' #5 Scott S4s, Sage Xi3 eller ? Skal bruges som let saltvands pind...
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 12:57
Citat: NPZ

Er der nogen herinde som kender Winston II MX 9' #5, og som kan sige noget om den ? evt sammenlignet med 9' #5 Scott S4s, Sage Xi3 eller ? Skal bruges som let saltvands pind...

En fed stang som kvalitetsmæssigt, er i en (efter min mening) klasse for sig selv!
Jeg har haft fornøjelsen at eje en, som kun blev sat på salgslisten, for at skaffe penge til andre projekter, havde jeg haft bedre råd, var den aldrig blevet solgt. Cry

Winston stængerne hører ikke til de aller letteste stænger, men kan du leve med en vægt på 106g, - så bare køb! Thumbs Up
Mvh
Henning
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 14:18
Køber du en Winston har du en stang for livet
Om den er bedre end sage orvis loop osv kommer nok meget an på hvad man vægter
Man får helt sikkert noget kvalitet for pengene men det gør du selfølgelig også ved sage og orvis som er lettere men der betaler du også for det 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 15:52

Winston Bll-Mx 9`# 5 ville jeg uden tøven vælge frem for de nævnte alternativer.

Ganske vist har jeg kun kastet nogle få gange med netop den klasse i serien, men en del med 6èren, et par gange med deres 9` # 8, samt en del med deres mere tempererede Bll-X-serie, og netop MX-serien er kendetegnet ved en lethed og hurtighed som er helt sublim.

Jeg oplevede denne serie som langt mere interessant end feks SageXi-3, samt Xi-2 serien, som jeg i øvrigt synes er ganske ordinære og ikke særligt spændende.

I øvrigt er en af de helt store egenskaber ved Winstons stænger generelt, at de er utroligt “brede” og langt mere tolerante mht linevægt og længde end nogen andre stænger jeg har kastet med...og det er efterhånden rigtig mange.


Scott S4s serie kender jeg ikke særlig godt, men deres S3s-serie var aldeles pragtfulde stænger, og jeg må da sige at jeg kun har hørt positivt om førstnævnte.


Men køb du roligt en Winston, det vil du næppe fortryde, det er smukke, gennemførte og fantastiske stænger som man bare bliver glad af at gå med.


Mvh

Jim.


Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 17:07
Citat: Henning

Citat: NPZ

Er der nogen herinde som kender Winston II MX 9' #5, og som kan sige noget om den ? evt sammenlignet med 9' #5 Scott S4s, Sage Xi3 eller ? Skal bruges som let saltvands pind...

En fed stang som kvalitetsmæssigt, er i en (efter min mening) klasse for sig selv!
Jeg har haft fornøjelsen at eje en, som kun blev sat på salgslisten, for at skaffe penge til andre projekter, havde jeg haft bedre råd, var den aldrig blevet solgt. Cry

Winston stængerne hører ikke til de aller letteste stænger, men kan du leve med en vægt på 106g, - så bare køb! Thumbs Up


106 gram er nogenlunde det en saltvandsstang i klasse 5 vejer ....... Scott S4S 9' #5 vejer også omkring de 105 gram. Det skal man nu ikke lade sig afskrække af, hvis ellers man kan lide stangens kasteegenskaber Wink

-Allan
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 17:41
Citat: wermuth

Citat: Henning

Winston stængerne hører ikke til de aller letteste stænger, men kan du leve med en vægt på 106g, - så bare køb! Thumbs Up


106 gram er nogenlunde det en saltvandsstang i klasse 5 vejer ....... Scott S4S 9' #5 vejer også omkring de 105 gram. Det skal man nu ikke lade sig afskrække af, hvis ellers man kan lide stangens kasteegenskaber Wink

-Allan

Min bemærkning om vægten, var nu også mest for at imødegå de vægthysteriske debattører, - jeg havde selv fornemmelsen af at det var en let stang! Wink

Mvh
Henning
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2014 kl. 18:03
Citat: Henning

Citat: wermuth

Citat: Henning

Winston stængerne hører ikke til de aller letteste stænger, men kan du leve med en vægt på 106g, - så bare køb! Thumbs Up


106 gram er nogenlunde det en saltvandsstang i klasse 5 vejer ....... Scott S4S 9' #5 vejer også omkring de 105 gram. Det skal man nu ikke lade sig afskrække af, hvis ellers man kan lide stangens kasteegenskaber Wink

-Allan

Min bemærkning om vægten, var nu også mest for at imødegå de vægthysteriske debattører, - jeg havde selv fornemmelsen af at det var en let stang! Wink



Helt enig Wink

-Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down