Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg vil i gang med at fiske igen...

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jeg vil i gang med at fiske igen...
    Sendt: 09 Aug 2012 kl. 11:18
Jeg fiskede engang en del, mest i put and take søer - men det er 10-15 år siden, og der er sket uendeligt meget siden da - nu skal man f.eks. både have statsligt fiske kort, samt fiskekort til det lokale fiskevand.

Nu har jeg imidlertid fanget interessen igen, og har landet den første torsk, både på molen og på grillen Wink

Jeg mangler dog noget, nemlig lidt vejledning til hvor der skal fiskes, hvordan og efter hvad. Derud over nærer jeg et ønske om at fiske fra båd, men synes det er lidt for besværligt og dyrt, at have min egen (jolle).
For at løse denne udfordring har jeg overvejet at melde mig ind i en lystfisker forening, hvor medlems aftener og foreningsbåde kan afhjælpe ovenstående.

Jeg har bl.a. kigget på Randers Lystfiskerforening (bor mellem Randers og Langå), men har lidt indtrykket af at jeg betaler en del for fiskeret i små åer (hvor jeg nok ikke vil fiske alligevel) eller et stykke af Gudenåen (hvor der alligevel er gratis fiske-stykker). Så jeg har lidt svært ved at retfærdiggøre prisen for medlemsskabet (som dog ikke er overvældende i Randers).

Er der nogen der har alternativer til en fiskeforening, eller som har gode forslag til hvordan man bliver lidt klogere på det lokale fiskevand?

Skal siges at jeg fisker for det sociale, og for at spise det jeg fanger. Ikke fordi jeg synes det er sjovt at kæmpe med en stærk gedde eller lign.
Mine ønsker er derfor at fange Ørred, fladfisk og andre gode spisefisk. Jeg kan godt lide at fiske fra moler pga den lette adgang, hvorfor jeg nok ikke skal forvente det store i Randers (?) men må ud ad fjorden til f.eks. Udbyhøj eller endnu længere. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte med at fiske (hvor er der gode steder).

Da jeg tidligere primært fiskede i put and take, med orm og siden powerbait (da det kom til), passer stilen med at smide ud og så hygge med en god kammarat, mig rigtigt godt. Hvorfor forfang på en mole er min yngligs-fiske metode (måske fordi jeg aldrig rigtig har benyttet mig af spinner / blink / flue osv).

Gode råd, forslag m.m. modtages gerne.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down