Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Greys G-Tec spin

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Greys G-Tec spin
    Sendt: 24 Okt 2009 kl. 17:55
Hej med jer,

jeg ville hører om nogle af jer kendte til denne stang Greys G-tec spin 10,3? Som evt. kunne komme med lidt +/-´er :).

Har prøvet at finde om de på nettet, men syntes der er meget lidt, hvis noget overhovedet.

kunne være rigtig fedt hvis nogle havde fisket med stangen og kunne give en lille anmeldelse :).

- Rasmus
Til top
henrik graversen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik-g

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: ostjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik-g Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 19:39
hej rasmus
jeg har ikke prøvet den, men jeg overvejer at købe en.
hvor kan man få den billigst ind eller udland?
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 20:09
Jeg har lige bestilt en 8,3 fods til 1995 kr. og en 9,3 fods til 2195 kr. hos Marinetorvet på Amager.

Det er mig bekendt det billigste i DK.

Bo
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 20:17
Mig bekendt er stangen monteret med samme titanium øjer som den første Lesath.

Og de knækker!!

Har kan haft den i hænderne i en butik og den virker dybere end Lesath og kork og montagekvalitet er langt ringere.

Jeg ville kigge efter den nye lesath eller den billigere ´´fætter´´ Aspire. Alternativt den gamle Lesath hvor man så skal montere et nyt øje på et tidspunkt.

fisker med begge serier og Aspire er absolut vinder i ´´mest for pengene´´

Gå efter 10fod 10-30gr.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 20:23
Hej Rasmus

der er vist en anmeldse på fiske feber under grej
der er bestemt meget at spare hos marinetorvet.dk(y)

Mvh
Henrik
buresø(y)
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 20:46
G-Tecs øjer ligner Lesaths men er ikke de samme. De er forstærkede, så de burde ikke knække. Jeg har hørt fra flere inkarnerede kystfiskere, at G-Tec er sagen.

Jeg har også lige købt en 8 fods Aspire BX. Lækker stang, men virker noget stivere/hårdere end den 8 fods G-Tec.

Bo
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:22
Jeg fisker selv med et par af de gamle Lesath'er, og er pisse glad for den serie fordi vægten er i minimum.
Og angående de topøjer har jeg ikke nogle problemer, det afhænger jo af hvordan man behandler sit grej.

Man lægger jo heller ikke en riffel på sine sigtemidler/optik bare for at nævne et eksempel.

Søren
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:40
Hvis du har blikket stift rettet mod topøjet ser du ikke problemet da det er det første store øje der knækker;-)

Det er dog ret nemt at montere et nyt og bedre 2-benet øje.

Når kan køber ny stang er men ikke meget hjulet af de kastevægt anvisninger der er på stængerne.

En Aspire 10fod findes i en version der har anbefalet kastevægt på 5-20gr. det svare rundtregnet til at en fluestang kan kaste med alt fra #5 til #10#!!!

Nu bevæger vi os vist væk fra trådens oprindelige formål.

Beklager;-)
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 22:15

Hér er linket til Fiskefebers anmeldelse af G-Tec stangen i 9,3 fods versionen:

http://fiske-feber.dk/spinnestænger/greys-g-tec-93-4-26g.html

Bo
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 22:17
Ups, linket virker åbenbart ikke.

Bo
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 07:46
Vil det sige at denne stang også er noget skrammel/ vil gå i stykker??
- se linket HER
Mvh.
Michael L.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 08:26
Det er ikke samme øjer som Lesath. De blev monteret med et-benede titaniums øjer. Årsagen til at de knækker er vist metaltræthed der opstår på grund af de mikrosvingninger der opstår når linen suser gennem øjerne.

Til top
John Dyrehave Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaiko

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaiko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 09:12
Har den selv i 10Ɖ og det er en fantastisk kyststang , havde egentlig købt den til spin i åen , men syntes den er lidt for blød i hvert fald til spinner.
Go-fishing i Odense havde den stående sidst jeg var der og der blev den solgt til -40%, grundet flytning, så et røverkøb hvis du er hurtig.
Til top
Stig Schønnemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Schønnemann

Tilmeldt:: 27 Aug 2006
Geografisk: Isefjord - Roskilde Fjord
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Schønnemann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:59
Hej Rasmus.

Har fisket med G-tec'en (9,3 fod) siden den kom frem, og den kan absolut anbefales.
Det er en meget let stang med en en ret dyb aktion, så du kan virkelig mærke alt hvad der sker for enden af linen, men til gengæld er den opgivne kastevægt nok lige i overkanten.
Så vidt jeg kan se er det ikke samme øjer som på LeSath'en men uanset hvad har jeg ikke haft nogen problemer hverken med knækkede øjer ell. slitage, og der er fisket mange timer både med flet- og nylonline.
At ´´nogen´´ gør sig til dommer over finish og korkkvalitet er selvfølgelig i orden, men finishen på min stang er absolut i top, og for første gang har jeg en stang, hvor jeg endnu ikke har oplevet at korken smuldrer (jeg har/har haft rigtig mange stænger).
Køb den bare - det vil du ikke fortryde.

ha' en go' da'
Stig
Til top
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 07:11
Hej alle,

Tusind tak for jeres svar :).

Godt at få lidt forskellige input :).

- Rasmus
Til top
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 11:30


Sjovt nok fandt jeg en her på siden :).
Men det var selvf efter man havde købt :).

Hvis der er andre
http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=31645


- Rasmus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down