Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken mørrum stang

 Besvar Besvar
Forfatter
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken mørrum stang
    Sendt: 27 Okt 2009 kl. 11:37
Hej

Hvilken af nedenstående stænger skal jeg vælge til mit mørrumfiskeri, da jeg kun vil have 1 stang som dækker hele sæsonen.

loomis stinger glx 13 8/9
loomis stinger glx 12,6 8/9
loomis stinger glx 12,6 9/10
loomis glx classic 8/9

Byd ind med jeres forslag til hvilken og hvorfor, og gerne hvilken vægt og længde hoved til den pågældende stang.

mvh
Kasper
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 12:00
Mit valg ville være 12,6 kl 9-10. Bruger den selv.
Til top
Dan Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kloge_dan Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2005
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kloge_dan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 16:43
Hej Kasper,

Bruger selv følgende stænger i Mörrum: Loomis Classic GLX 14 fod 9/10, Stingeren i 13 8/9 og 12,6 i 9/10.

Hvis jeg skulle vælge en af disse som all-roundstang ville de klart være 12,6´eren i 9/10 - dels kaster den formidabelt og med den er du godt dækket ind til hele sæsonen.

Til min 12,6´er bruger jeg Powertaper i 9/10 klippet ned til 33-35 gram længderne er vel omkring 12 meter. Personligt foretrækker jeg længere hoveder, da jeg føler at de giver roligere kast og svæv. Her prøvet kortere hoveder men følte ikke at de passede mig så godt som de længere. Vægt og længde på hovederne er dog noget du bør prøve dig frem til og se hvad der passer dig bedst.

Mvh.
Dan
Til top
Nyborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ivan Nyborg

Tilmeldt:: 17 Feb 2008
Geografisk: x
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ivan Nyborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 22:02
Hej Kasper
Du skal vælge enten
stinger glx 13 8/9 eller stinger glx 14 9/10
Det er de 2 bedste stinger, loomis har lavet
12,6 fod er for lille

Nyborg

Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 22:21
Nyborg der er 0,4 fod mellem den stang du siger der passer til den stang du siger der er for kort. Det er ikke meget. 8-9 stangen er klart en sommer stang til det lette fiskeri. Den stang magter ikke det tidlige fiskeri-synkeliner og stor flue. hvorimod 9-10 eren sparker som en hest. Er altså ikke enig. Han søger en stang til det hele mellem de 3 bud.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 22:22
Er så til gengæld enig med dig i at 14 fods Stinger er en perfekt stang.
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 01:09
Med de store fisk og udhængende træer ville jeg også vælge den korte model i 9/10
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 08:09
Hej.

Nu har jeg fisket i Mörrum en del gange efterhånden.

Jeg har altid brugt en 12,6 fods kl. 7/8 og det har aldrig været et problem at hverken kaste langt eller styre en stor fisk.

Jeg har sågar set flere folk kæmpe med store fisk og kaste langt med enhåndsstænger.

Men det må vel være en smagssag?

og årstids bestemt.

Tidlig forår, sensommer og efterår kan man sagtens bruge lidt mindre stænger, og måske en lidt kraftigere, hvis man føler for det, til fiskeri i Maj/Juni..

Personligt syntes jeg er en 14-15 fods stang er alt for bøvlet at fiske med, den er ikke altid nem at manøvre med, specielt fordi der nogen steder er træer som hænger ned, samt en hel uge med sådan en flagstang ville også være træls i længden :-)

Men igen, det er vel smag og behag hvad man føler for, jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med en 12,6 fods kl. 7/8..

/JRH
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 09:04
K B Jakobsen skrev: Mit valg ville være 12,6 kl 9-10. Bruger den selv.


Har ladet mig fortælle at 12,6 Le cie #9/10 er den samme klinge som G loomis 12,6 stinger # 9/10

Nogle som vil af eller bekræfte dette påstand...

K&B

Jacob
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 09:06
Og vinderen blev:

stinger glx 12,6 9/10

Jeg takker for indsparkene, og blev bekræftet i at dét er den jeg skal vælge.

Ja den er kort, men den 12,6 jeg bruger nu, passer mig godt længdemæssigt.

Nu har jeg dog aldrig fanget en laks i Mørrum, men fornøjelsen ved at være der er stor, fisk eller ej. Der er bare en stemning derovre som er fantastisk.

ses ved den smukke å
Kasper
Til top
Dan Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kloge_dan Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2005
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kloge_dan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 09:43
Hej Kasper,

Med mindre du har et godt tilbud på hånden, så tag et kig på Sportshuset hjemmeside under tilbud: sidst jeg kiggede havde de en til kr. 4.000 - ved ikke om den er der mere.

/Dan
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 09:51
Tak Dan

skal dog lige afsøge markedet for en brugt først.

mvh
Kasper
Til top
Morten Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mus

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 09:57
G-Loomis er en super kano stang 12,6 #9-10 med 34g i røv
Til top
Morten Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mus

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 10:02
Hej Kasper ..

G-Loomis 12,6 #9-10 er en hurtig stang med den dækker du alt i mørrum hvis du skal bruge synk på den , så prøv flyd/synk 3 ellers flyd/synk 5 på 33-34 g så kommer du ned , i Mørrum skal du ikke kaste langt . Til Norge dækker den også meget . kun ved meget høj vandførning bruge man 15 fods #10-11 det er mit bud .. men prøv dig frem
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 10:49
Pga nye modeller blev de ´´gamle´´ Loomis stænger solgt til meget billig penge. Søg lige markedet inden du bare køber.
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 13:38
Og så blev det alligevel slet ikke en stinger, men en Guideline Lecie 12,6 9/10

tak
Til top
Morten Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mus

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: kbh
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 14:04
Hey håber den lever op til det du forventer og ønsker i Mørrum
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 14:29
kasper olsen skrev: Og så blev det alligevel slet ikke en stinger, men en Guideline Lecie 12,6 9/10

tak


Kan købes her til fornuftige penge:

- se linket HER#a4402

K&B

Jacob
Til top
Dan Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kloge_dan Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2005
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kloge_dan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 15:19
Hej Kasper,

Ikke at jeg er Loomis fanatiker, men hvad er grunden til at du gik fra Loomis til Guideline?

Bare nysgerrig?

/Dan
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 15:47
LeCie er efter min mening en bedre stang en Loomis. Jeg havde også den tanke engang med, at alting det skulle sku være Loomis. Så var jeg også ude og prøve en Loomis (13 fod mener jeg), hvorefter jeg fik stukket en LeCie i hånden til forskel. Forsatan da, der kunne jeg godt mærke en forskel. Jeg kastede langt med Loomisen, men med LeCien røg linien godt nok derud af!!. En vigtigere ting er vel også, at jeg faktisk også synes efter jeg testede dem begge, at LeCien var dejligere og gå med i længden.
Men ja, det er vel bare en smags sag, mellem 2 fantastiske stænger :-)
Til top
kasper olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kasper olsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kasper olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 20:43
Prisen Dan, fik et godt tilbud på en Lecie, og folk jeg før med held har betroet mig til anbefaler den også.

mvh
Kasper
Til top
Dan Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kloge_dan Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2005
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kloge_dan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2009 kl. 14:25
Hej Kasper,

OK, har også kun hørt godt om Le Cie og Guidelinestængerne generelt

Rigtig god fornøjelse med din nye stang - håber du bliver rigtig glad for den og får massere af flex på den i den kommende laksesæson.

Mvh.
Dan
Til top
Nyborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ivan Nyborg

Tilmeldt:: 17 Feb 2008
Geografisk: x
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ivan Nyborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2009 kl. 17:21
Jacob Albertsen skrev: <

Har ladet mig fortælle at 12,6 Le cie #9/10 er den samme klinge som G loomis 12,6 stinger # 9/10

Nogle som vil af eller bekræfte dette påstand...

K&B

Jacob...


Jeg har også hørt at nogle mener at en skoda og en passat er den samme bil.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down