Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af fluesæt til begynder - tak!

 Besvar Besvar
Forfatter
Mads Tillebeck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads.Tillebeck

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads.Tillebeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vurdering af fluesæt til begynder - tak!
    Sendt: 20 Jul 2011 kl. 23:54
Jeg er ved at kaste mig ud i fluefiskeriets ædle kunst. Dertil har jeg brug for noget fornuftigt grej! Jeg har allerede prøvet et par kast her og der, og ved med mig selv, at jeg vil holde fast i teknikken. Jeg skal altså ikke have et sæt blot for at se om fluefiskeri er noget for mig!

Min kammerat har gjort mig opmærksom på følgende tilbud:

http://www.effektlageret.dk/product/ron-thompson-tyran-luksus-fluesaet-4425/

Beskrivelse:

Luksuriøs 4 delt rejsestang, Okumas SLV aluminium fluhjul, Scierra's nye HMT flueline, 1 stk Scierra's polyleader forfang samt 50 meter bagline.

Ron Thompson Tyran Fly fluestang er en 2011 nyhed. Tyran Fly giver dig mere end råstyrke og power, her kan du presse fisken ekstra meget da Tyran er en af de stærkeste fluestænger på markedet. Her får du en fluestang som er anderledes end andre fluestænger på markedet.

Okuma SLV er et storspole hjul fremstillet i aluminium med en nyudviklet absolut vandtæt bremse med komponenter i rustfrit stål og teflon.

Scierra HMT flueline er flerfarvet med en markeret "LoadingZone", som hjælper dig med at identificere det ideelle sted hvor linen skal løftes fri af vandet og hvor den maksimale ladning af stangen opnås.HMP taper liner er designet med en speciel tapering, som giver en enestående balance.
Hvad siger de garvede fluefiskere til kvaliteten?


Førpris: 2.236,- Tilbud: 999,-


Hvad siger de garvede fiskere her på siden til sættets kvalitet?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 00:28

hej mads

velkommen på 123nu.dk
kender ikke denne stang linen er ok men hvis jeg var dig  vil kig efter  noget  bedre brugt grej  her inde er der god mulighed for at gøre en god handel
og få en bedre sæt til prisen
 
hvor meget vil du bruge på det ??
hvor skal du bruge dit sæt ??
 
mit bud vil være
stang -scierra hms/ferrox / A.jensen  
hjul - compo/vision 3zone el. tecno /loop clw
line - loop opti stream / guideline 4cast el. tricast / vision vibe
 
gå efter en god stang og line frem for hjul da hjulet storset kun bruges til og holde  line  og prøv altid  grejet først da det kun er dig selv der kan mærke om stangen og linen passer til dit kast tag evt. på kastekursus
skriv hvis der er noget du ikke forstår eller hvis du har brug for hjælp
der er masser af hjælp at hente her på 123nu.dk
 
k&b
christian t.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 00:29
først skal vi lige vide hvor meget du kan med en flue stang kan du kaste eller er du lige startet eller??
Mvh.
Thomas klausen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 00:31
Hej Mads.
 
Jamen velkommen i "klubben"...fluefiskeri er nu engang meget sjovere.
 
Jeg synes helt klart ikke at der er så meget at tænke over mht dette sæt til den pris.
 
Ron Thompson er et mærke som ganske vist ikke har den store prestigeværdi, men deres stænger fejler absolut intet.
Den teknologiske udvikling indenfor kulfiberstænger er for alvor slået så hårdt igennem at selv de mest prisbillige stænger i dag kaster ganske glimrende, enddog selv endnu billigere stænger end denne.
Ron Thompson har bygget kulfiberstænger i mange år så kvaliteten behøver du ikke at bekymre dig om.
Hjulet SLV fra Okuma er ligeledes et produkt som virkeligt giver value for money, enkelt og gedigent men en glimrende bremse samt saltvandsbestandigt.
Specifikt denne line fra Scierra kender jeg ikke lige, men deres liner generelt vurderes af mange fluefiskere som fremragende, så her er der heller ingen grund til at nære betænkeligheder.
Skulle du dog senere få lyst til at investere i noget mere lækkert grej (en uundgåelig sygdom som kommer snigende) så behøver du ikke at kassere dette sæt, dette vil du stadigt kunne finde fornøjelse med at bruge, om ikke andet er det jo rart at have en reservestang hvis uheldet skulle være ude.
 
Men god fornøjelse med sættet, jeg tør godt vædde på at du ikke vil fortryde dette køb.
 
Mvh
Jim.
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Fischer

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 02:25

Hej Mads – og velkommen på Forum Tongue

 

De virkelig garvede fluefiskere udtaler sig formodentlig ikke om kvaliteten af et sæt uden i det mindste at have prøvekastet den aktuelle line på den tilhørende stang.

Sættet fås tilsyneladende i 3 varianter, som alle muligvis er gode køb, men har du/din ven (som har peget på sættet) gjort jer nogen overvejelser om hvad, grejet skal bruges til?

Har du/I mulighed for selv at prøvekaste sættene inden et eventuelt køb?

Hjulet skal såmænd nok stå distancen. Efter min mening et udmærket hjul til prisen. Og nej, det hedder ikke Danielsson, Loop, Waterworks eller lignende, men som en skriver, så komme den slags helt automatisk senere.

Jeg studser lidt over sætningen: ’Her får du en fluestang som er anderledes end andre fluestænger på markedet.’

Det betragter jeg måske ikke ligefrem som et overbevisende salgsargument. I hvert fald ikke unden, at stangen har vist, at det er specielt positivt. 

 
Mvh

Jørn

Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 06:36
Se også mærket LAWSON  - Virkelig et Value-for-Money produkt.
Føres hos f.eks. http://www.lystfiskeren.dk/
 
Mvh. Henrik Lomholt
 
 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 06:47
  g. morgen mads!!  køb. det sæt som du har kik på  !!   rigtigt godt hjul,  god line.. og stangen,  er højst sandsynligt, også  fin.  med bagline osv.  det virker vel overvejet/ sammensat.. mvh steen.    reklamen. omkring stangen er som jan skriver noget bavl..  men hvadf.....  
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2011 kl. 06:49
  undskyld!   jørn.  mvh steen.
Til top
Mads Tillebeck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads.Tillebeck

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads.Tillebeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 13:24
Tak for de mange gode råd! Jeg tror at det er dette sæt jeg køber!

Jeg vil gerne høre jeres mening ang. valg af stangklasse. Stangen fås i klasserne 9' 5/6, 9,3' 6/7 og 9,3' 7/8.

Hvilken klasse er mest hensigtsmæssig til allround-fiskeri?


Redigeret af Mads.Tillebeck - 22 Jul 2011 kl. 14:20
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 15:50
9,3" #6/7 så er du godt kørende allround!

Held og lykke med detSmile
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 21:21
Jeg er enig med Rasmus at til allround skal du nok vælge #6/7, HMT linen der er med i det sæt er jeg selv meget begejstret for(har den selv i #8 og køber nok et par mere i andre klasser også), meget letkastet line uanset om man er ny eller gammel udi fluefiskeriet, som min navne bror (Jim Holm) siger prestige værdi er der ikke noget af men du får i mine øjne et rigtigt fint sæt at starte med, linen alene koster omkring 500 kr de fleste steder så en "tusse" for hele sættet er så absolut en fin pris.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down