Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tilpasning af skydehoved til geddefiskeriet

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tilpasning af skydehoved til geddefiskeriet
    Sendt: 24 Jun 2013 kl. 18:02
jeg har købt dette skydehoved til geddefiskeri på min #8 stang, og vil have det tilpasset.
Jeg har jo forhørt mig lidt om vægt på skydehoved og blevet anbefalet at bruge en klasse højere end stangen, dvs et skydehoved #9.
På Scandinavian Fly Lines er der en forklaring på fremgangsmåden ved tilpasning, men det er jo til alm fluefiskeri hvor man korter af fra "bagenden" af skydehovedet.
jeg synes at have læst et eller andet sted, at der også skal tages noget af fronttaperingen, når det er til de store geddefluer?

Er der en der kan komme med en vejledning i hvordan jeg tilpasser ovenstående skydehoved?
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 21:17
Det med at skydehovedet skal være en klasse over er for at du kan klippe det ned så det bliver kort, men stadig med samme vægt som dine andre skydehoveder. Dette fordi en kortere klump lettere vender de store fluer :) ellers har guideline både lavet en geddeline men også deres bullet line er fantastisk til geddefiskeri :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 22:46
Citat: RLS

Det med at skydehovedet skal være en klasse over er for at du kan klippe det ned så det bliver kort, men stadig med samme vægt som dine andre skydehoveder. Dette fordi en kortere klump lettere vender de store fluer :) ellers har guideline både lavet en geddeline men også deres bullet line er fantastisk til geddefiskeri :)
vil det så ikke pase hvis jeg tager af fronttaperingen på dette og så efterfølgende korter af bagtaperingen til jeg når en længde der giver ca 19 gram?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down