Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WF Line til HMS #7-8 saltwater

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: WF Line til HMS #7-8 saltwater
    Sendt: 17 Sep 2013 kl. 19:17
Hej alle.

Hvilken line ville i hælde på en HMS #7-8 saltwater?
Jeg tænker lidt på Scierra HMT og Guideline Bullet.
Men skal det være en #7 eller #8 ?

Den skal nok primært bruges til kyst. Så jeg går efter den der kræver færrest blindkast og kan ligge noget ud!

/Jesper
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 19:47
Hvor øvet er du i fluekastet?

Mvh
Henning
Til top
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 19:51
Jeg har fisket med flue i 6-7 år. Men har holdt en lille pause de sidste 2 år.
Sidst fiskede jeg med HM2 med skydehoved.

Håbede at nogen havde lidt erfaringer med denne type stang :)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 20:00
Ja jeg har godt nok ikke erfaring med den aktuelle stang, men så vidt jeg har hørt, er det en god stang, som skulle kunne måle sig med væsentligt dyrere stænger.

Grunden til mit spørgsmål var, at hvis du var begynder, ville jeg nok anbefale at starte med en rimeligt kortklumpet line, som kunne være Bullit som du selv foreslår, men når du godt kan kaste, vil jeg hellere anbefale en lidt længere line, det kan så være den HMT du foreslår, og den ville jeg vælge i en #8.

Der er forresten en brugt til salg her http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=67340 hvis det skulle have interesse.
 
Mvh
Henning 
Til top
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 20:03
Hej jan.

Super! Den havde jeg ikke lige set.
Ham vil jeg tage kontakt til med det samme.
Til den pris kan det jo ikk gå helt galt.

/Jesper
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 20:22
Hej Jesper.
Jeg har fisket rigtigt meget med netop sådan en stang og gør det faktisk Stadig i ny og næ.
Jeg synes den er Super fed!
Hvis vi snakker wf så har jeg haft klart mest glæde af at fiske med guide-line's coastal.
Jeg fisker med en #7 (17g.) hvilket godt nok er lidt over de anbefalede 16g. Men jeg synes det spiller perfekt.
Bruger selv slow intermediate men den laves også i flydende.
Mvh. Tony
Til top
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 20:31
Hej Tony.

Super med lidt erfaringer.
Må prøve med Coastal hvis HMT'en ikke spiller..

/Jesper
Til top
Hugo Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tobbs60 Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobbs60 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2013 kl. 22:05
Hej Jesper
 
Bullet linen er ikke decideret kyst egnet, kort hoved og forholdvis stejl tapering. Det kan naturligvis lade sig gøre, men jeg vil klart anbefale Coastal linen eller du kan også prøve 4cast... en overset kyst line, hvis du spørger mig.
 
Mvh
Hugo (Guideline PowerTeam)
Til top
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2013 kl. 20:28
Jeg endte med at få et Scierra skydehovedsystem, og det spiller sgu max!
Har haft systemet til en HM2 stang engang, men det virker sgu noget bedre på HMS'en.

Så nu skal det bare blive weekend igen, så vi kan komme på kysten.
4 timer lørdag og 2 timer idag gav desværre intet :(

Hilsen Jesper
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2013 kl. 21:02
Citat: Jesper-rossing

Jeg endte med at få et Scierra skydehovedsystem, og det spiller sgu max!
Har haft systemet til en HM2 stang engang, men det virker sgu noget bedre på HMS'en.

Så nu skal det bare blive weekend igen, så vi kan komme på kysten.
4 timer lørdag og 2 timer idag gav desværre intet :(

Hilsen Jesper

Hvilken vægt blev det til? 

Mvh
Henning
Til top
Jesper Rossing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-rossing

Tilmeldt:: 30 Aug 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-rossing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2013 kl. 21:12
Det blev et #8 på 17 gram. Og så blev det #7 0,27 runningline istedet for den tykkere i #8..
Alt kræver selvfølgelig tilvænning. Men på første tur ligger det 23-25 meter ud. Så med lidt øvelse skal det nok blive rigtig godt..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down