Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skriv både LÆNGDE og VÆGT på skydehoveder til salg

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skriv både LÆNGDE og VÆGT på skydehoveder til salg
    Sendt: 14 Dec 2013 kl. 15:27
Stadig en del liner til salg herinde, hvor kun vægt opgives. Jeg synes det er irriterende og spild af tid at skulle korrespondere med sælger om, hvor lang linen er når det lige så godt kunne være oplyst fra start. Alt andet lige, må sælger vel osse have en egen-interesse i at beskrivelsen af hans produkt er så præcis som muligt. Min påstand er, at I ville få flere bud på auktionerne og flere direkte købs-henvendelser på salgsannoncerne, hvis  både længde og vægt opgives. Ingen bare halv-seriøs fluefisker vil for fanden da købe en line, de ikke ved hvor lang er??!!


Redigeret af Skarvbassen - 14 Dec 2013 kl. 15:30
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 15:41
Synes måske opfordringen kunne formuleres liiidt pænere Wink 

Anyway, så forstår jeg ikke helt problemet...

Det står dig frit for at sortere de annoncer fra, hvor beskrivelsen ikke matcher dine krav... Hvis tid er så kostbar, er der vel råd til at købe nyt?!? WinkWinkWink
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 16:34
Klaus
Helt enig. Udbyderne må se dit indlæg som en venlig påmindelse.

Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 18:23
Hvis det er et navngivet skydehoved aå kan det undre mig at man ikke selv lige googler svaret.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 18:28
Tak for opbakning Anders. Til drillenissen Christian: Tak fordi du minder mig om mine frihedsrettigheder ;-). Har ikke tænker om, at min tid er mere kostbar end din eller andres. Nogle gange keder det  mig bare at deltage i gentagelsen af de samme uhensigtsmæssigheder. Mit formål med at købe ting her er at få godt grej til fornuftig pris. Og hvis varen ser fornuftig ud sender jeg da osse en mail for at få uddybet. Godt for dig, at du ikke ser problemet. Der jo problemer nok i verden og man behøver jo ikke at samle på dem bare fordi man kan. Jeg vil gerne, for at bidrage til den gode stemning i denne dejlige juletid, lave en alternativ formulering af mit glade budskab: Vi er nogle fluefiskere, der bliver rigtigt glade når annoncørerne skriver de nødvendige data om deres varer i deres annoncer og auktioner. Det er specielt rart når både vægt og længde på skydehoveder er med, fordi det har betydning for os, at vi fisker med noget grej der passer sammen og dermed giver os fiskeglæde. Håber i får lyst til at være med til at glæde os. Til gengæld vil vi gerne vise jer den venlighed ikke at forstyrre Jer unødigt og spare lidt plads i Jeres mailbokse. De allerkærligste hilsner fra Klaus
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 18:48
Uanset hvad, så er der vel større chance for at få solgt sit grej, hvis man skriver så udførlig beskrivelse som muligt, i stedet for:

Pæn og velholdt fluestang sælges. Pris ikke til forhandling 5200,- Wink
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2013 kl. 20:21
Ja selvfølgelig Jakob. Trods at jeg på mange områder anser mig selv for at være noget nær IT-mongol bruger jeg osse bemeldte søgemaskine. Sagen er, at der ofte ikke oplyses om linen er klippet eller ej. Og så er vi tilbage til mit meget rimelige ønske: Opgiv venligst længde og vægt og andre væsentlige oplysninger som fx om den er klippet i. Hvis den ikke er klippet gør man selvfølgelig, som du siger. Men det kræves jo, at det er oplyst. Man kan ikke gå ud fra at linen er uklippet, hvis man vil vise rettidig omhu. En af mine bedste liner til enhånds spey er klippet ned fra knapt 14 m til 8,2 m og vejer 19,1 g. Der er jo lissom lidt forskel på klippet og ikke klippet. Helt ærligt: Hvis det ikke er noget problem for dig - så fred med det. Tidligere tråde og 2 aktuelle tilkendegivelser udtrykker det samme ønske som jeg og jeg tror de fleste har fattet pointen. Happy Cristmas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down