Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varme waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Varme waders
    Sendt: 16 Jan 2010 kl. 17:12
I denne kolde tid er neopren waders det eneste der dur for mig. MEN - selv med et par Bare i strømpemodel kan jeg ikke holde fødderne varme. Bare´s model med fast støvle og Thinsulate foer er udgået, og jeg vil også helst fastholde pricippet med en løs støvle pga. bedre ankelstøtte.

det skal siges at jeg anvender Simms sokker i model heavyweight + et par almindelige uld-strømper(samtidig)

Hvad gør I?

Skal man købe et nummer større så der er yderlige plads eller er eneste svar faste støvler?

Ser at La Crosse, Hodgeman og Cabelas laver modeller med Thinsolate foer i støvlerne men har ikke kunne finde disse modeller i DK.
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 18:01
Hej Jesper

Hvis du spørger mig, så er det eneste der kan holde dine fødder varme på denne årstid, et par waders med fast støvle. Alt andet kan ikke være med, uanset mærke og pris. Jeg bruger personligt både neopren waders med og uden fast støvle på denne årstid. Det afhænger af hvor jeg færdes og i hvor dybt vand, jeg vælger at begrave fødderne i. Når jeg fisker i sokmodellen, skal jeg jævntligt på land og have liv i mine fødder. Det er vilkårne på denne årstid. Jeg anvender Bare neopren waders, som er det varmeste på markedet. Støvlemodellen kan jeg ikke fryse i. Alt er forsøgt ;-).

Mvh Cato
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris1

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 18:01
Hej Jesper, min erfaring siger helst 2-3 numre større, så kan tæerne danse deres egen melodi. Det virker for mig, både på arbejde og i vandet. Thor
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 20:58
Hej Jesper
Har du checket om dine vadestøvler er for små eller størrelsen på foden på dine vaders er for lille ?
For mig lyder det som du kommer for meget ned i sokkerne på dine waders, så alt luften mellem din fod og neopren strømpen er væk.
mvh.
Niels
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:05
Hej Niels,

Det er nok også den konklusion jeg vil drage.

Vil nok købe mig et ekstra par neoprener med en lidt større sok.

Håbede der fandtes en ´´supersok´´ der kunne løse problemet.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:28
Man kan anskaffe nogle større vadestøvler, så vil man kunne få plads til enten en filtsål (f.eks. lacross i 6 mm.) i støvlerne eller et par neopren sokker i 2-3 mm. uden på waders strømpen - eller måske begge dele.

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:34
PLING BING skrev: Hej

Jeg prøve meget forskelligt, men har nu fundet noget der virker :-)

Hemligheden er at have en moderat lag tykkelse om foden og en ekstra tyk fra foden og helt op til knæet. Nedkølingen på skinnebenet er en dræber, der kravler helt ud i tæerne ;-) Har du et godt lag om skinnebenet behøver du knap så meget uld om selve foden.


Er du i gang med at promovere en god gammeldags benvarmer?;-) Det er sku retro. Mon denne model virker?

http://lh3.ggpht.com/_P1rD6xVY24Q/Sap9Hauv66I/AAAAAAAAA8I/NqRZisPtAOc/benvarmere_thumb%5B3%5D.jpg

Nå, spøg til side. Du er inde på noget rigtigt som jeg vil afprøve.

Tak.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:40
Der skulle komme en Kinetic waders i 6,5 mm. neopren med fast støvle og tinsulate i støvlen på det danske marked fra på mandag - måske det kunne være en mulighed - de kan købes bl.a. i Ballerups Fiskemagasin for 999,- kr. , jeg over vejer selv at købe et par også til brug med flyderingen.

En Lacross Wool felt liner kunne måske også være en mulighed at have på i stedet for et par af sokkerne i dine nuværende sok-waders - sådan en filt ´´sok´´, den bliver mindre trykket sammen end en alm. sok --- men du skal nok under alle omstændigheder have en større støvle og gerne en bred en af slagsen.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:43
steen kehler skrev: Der skulle komme en Kinetic waders i 6,5 mm. neopren med fast støvle og tinsulate i støvlen på det danske marked fra på mandag - måske det kunne være en mulighed - de kan købes bl.a. i Ballerups Fiskemagasin for 999,- kr. , jeg over vejer selv at købe et par også til brug med flyderingen.

En Lacross Wool felt liner kunne måske også være en mulighed at have på i stedet for et par af sokkerne i dine nuværende sok-waders - sådan en filt ´´sok´´, den bliver mindre trykket sammen end en alm. sok --- men du skal nok under alle omstændigheder have en større støvle og gerne en bred en af slagsen.


Tak. Dem vil jeg helt klart kigge på. Er modellen at se på en hjemmeside?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 21:54
Jesper Rosgaard skrev: <

Tak. Dem vil jeg helt klart kigge på. Er modellen at se på en hjemmeside?



Næ!, wadersne skulle komme i forretningen på mandag - jeg har kun set dem i ´´master´´ kataloget og jeg har heller ikke kunnet finde dem på nettet endnu.

Men jeg skal da spørge på mandag, om de vil sætte dem på deres hjemmeside - jeg tror personligt, at det kan blive en rigtig god salgsvare, hvis kvaliteten er ok, da mit indtryk er, at mange lystfiskere har problemer med at holde varmen her om vinteren.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:36
hej gutter. jeg har et par åndbare guideline alta waders med fast støvle de virker bare hele året når man sørger for den rigtige beklædning inden under og at støvlen er mindst et nummer større så der er luft mellem støvle og fod.
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 22:51
leif lunde skrev: hej gutter. jeg har et par åndbare guideline alta waders med fast støvle de virker bare hele året når man sørger for den rigtige beklædning inden under og at støvlen er mindst et nummer større så der er luft mellem støvle og fod.


Leif:
Hvordan er de Alta waders?
Er blevet forelsket i sådan et par :)
Er de gode til folk med lange ben?

/René
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down