Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"storhjul"

 Besvar Besvar
Forfatter
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "storhjul"
    Sendt: 30 Aug 2012 kl. 21:11
 hej, jeg ved godt at man ikke laver et  traditonelt fluehjul om til et large arbor.  men i stedet for  meter af   overflødig l line     hvad bruger i så til at lave "akslen"  større?     jeg har brugt mindre  3,kantede kork, stykker   men er der et bedre bud!      der er jo ikke ingen grund  til at gå med 70, m. bag line i karup.   mvh. steen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 21:37
Kør noget nylonline på inderst, som mange gør når de ikke vil fylde spolen op med kostbart fletline på fastspole og multihjul. So simpleWink
 
Vh.  IJ


Redigeret af IvanJeppesen - 30 Aug 2012 kl. 21:39
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1748
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 21:44
Hej Steen.
 
Nu ved jeg ikke, hvor meget du har fisket i Karup å, men jeg har fisket der i 18 år, og jeg skal ikke have mindre bagline til mit fiskeriWink
 
Jeg har faktisk 3 gange inden for de sidste 10 år, været på løbetur oppe på Hagebro stykket, og jeg har trods alt mit almindelige Large Abor hjul med 150m. bagline, men jeg vil ikke engang overveje, om jeg skulle have mindre bagline, uanset om det er meget sjældent at havørreden fiser af, men der er mange fisk på 15 pund, og de kan godt nogen gange suse af, og det endda meget hurtigtSmile
 
Mvh
P.K.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 21:48
Du kunne også smække en tykkere fletline på som bagline. F.eks. 0,40mm eller kraftigere... Det fylder lidt mere, og kan holde den dag, du har brug for det.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 22:00
Citat: PK

 
Jeg har faktisk 3 gange inden for de sidste 10 år, været på løbetur oppe på Hagebro stykket, og jeg har trods alt mit almindelige Large Abor hjul med 150m. bagline, men jeg vil ikke engang overveje, om jeg skulle have mindre bagline, uanset om det er meget sjældent at havørreden fiser af, men der er mange fisk på 15 pund, og de kan godt nogen gange suse af, og det endda meget hurtigtSmile
 
Mvh
P.K.
 
Hej Per
 
Nu fisker jeg ikke så meget i Karup, men hvor mange steder er der egentlig plads til at lade en fisk løbe med 150 meter bagline uden den skærer ind i adskillige brinker?
 
Mvh
Lasse
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 22:17
Ja Per - det er nok smart at ha' bagline nok! når det så sker.
Om man så skal ha 50 eller 150 m som bagline - det er op til hver enkelt at vurdere,
men som du skriver Per ! før eller siden kommer hugget man ikke forventede, en frisk der bare køre derudad! Ligesom nemmere at få den under kontrol uden samtidig at skulle bevæge sig i hurtig tempo efter fisken.

     
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 22:22
Hej Steen.

Jeg forstår godt dit spørgsmål, men hvad med i stedet at investere et af de nye højspolehjul der findes på markedet i dag!
De fleste har en rigtig god kvalitet, og med de tilbud der af og til dukker op i disse krisetider skulle du måske overveje at skifte dit gamle "Lada" hjul ud med et "Volkswagen"!Tongue
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 22:52
hej micheal jeg tror at du har misforstået  ,pointen!  jeg elsker mine gamle hjul, og har også ret mange "høj spolehjul.   det var kun for at ikke lægge for meget pres på spolen at jeg godt ville" fra vælge"  , nylon " inderst på spolen.!  per!  det er meget at vi aldrig har mødt hinanden,  jeg,  fiskede,haderis/  staulund.   i 70 erne. men kun karup. siden 80.erne.   Der er Forbandet langt fra sjælland  til den jyske højderyg men ok.  ikke 70m.   men 90!  mvh steen.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2012 kl. 22:55
Ha ha, Steen.

Ingen problem, kender godt det med at Wink"gammel kærlighed ikke ruster"
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2012 kl. 22:39
Hej Lasse
 
Hvor mange steder er du interesseret i ?
 
Mvh Jens Lønberg
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2012 kl. 23:14
Hvis du vil fylde dit lavspolehjul op, så det bliver et højspolehjul, kan du jo starte med, at give det en gang murersnor!. Herefter er det op til dig, hvilken tykkelse efterfølgende liner skal have!.
Mvh. - Kim -
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2012 kl. 23:55
yeps, kim. godt forslag!  det er ikke så vigtigt, jeg synes at mine kork,"indlæg"  virker fint,  men som på de gamle cardinal fastspolehjul  hvor der var en  rød  gummi ring, der kunne sættes på for at redusere,line mængden var fin.   . ps.omkring høj spolehjul. så, er   okuma, integrity"  et godt valg! koster ingen ting, men jeg synes at de er rigtig gode,, mvh. steen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down