Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endegrej: Gulp! Alive!

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Endegrej: Gulp! Alive!
    Sendt: 23 Feb 2012 kl. 00:58
Hej.
Jeg har købt en lille bøtte Gulp Alive med nogle floor woorms i sommers hvor der står de også er til ferskvand.
Problemet er bare at jeg ikke har fanget så meget som en lille skalle på dem. Nogle der har prøvet dem før? Hvad syntes i om dem? 






Hilsen Casper.

Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 01:48

hvordan har fisket med dem ikke fordi jeg selv har prøvet dem eller andre glup agn

men har hørt at de skal fiske aktiv så som bombarda/bobbelflåd evt. med  en  power disk / propeller osv.  for at give den en lokkene gang
eller på et bundrig du spinner langsom
eller bare en krog  også spin den langsom ind 
k&b
christian t.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 06:44
Blev selv lokket til at købe en stor spand, og har fisket effektivt med det i lang tid, og på intet tidspunkt haft bare et nap. I mine øjne er det en gang opreklameret lort, der kun har det ene formål at tømme folks lommer, og fylde grosistens lommer. DET er intet værd, naturlig agn ved man hvad er. Det er spild af penge at købe det. Dog skal det siges at JEG HAR HØRT nogle få har fanget på det, men det er kun testfiskere.
Til top
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 07:47
Jeg har fanget på deres røde "børsteorme" skal lige siges...
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 08:06
Jeg har taget en del skrupper i storebælt på gulp børsteorme i forskellige farver, jeg har dog ikke prøvet deres produkter til ferskvand.
mvh tp
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 08:27
Citat: Motown

Blev selv lokket til at købe en stor spand, og har fisket effektivt med det i lang tid, og på intet tidspunkt haft bare et nap. I mine øjne er det en gang opreklameret lort, der kun har det ene formål at tømme folks lommer, og fylde grosistens lommer. DET er intet værd, naturlig agn ved man hvad er. Det er spild af penge at købe det. Dog skal det siges at JEG HAR HØRT nogle få har fanget på det, men det er kun testfiskere.
 
Med al respekt, så er det jo ikke deres skyld at du ikke kan finde ud at fange fisk.
 
I putten KAN det være super effektivt.
 
Til havørred slå det 8 ud af 10 dage alt andet, når man har fundet fiskene.
 
Det kræver dog lidt mere teknisk snilde at fiske deres produkter end fx naturlig agn og derfor -tror jeg- at mange står lidt af og ikke får det optimale ud af det.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 09:20
Nikolaj "så er det jo ikke deres skyld at du ikke kan finde ud at fange fisk" Det skal siges jeg fanger masser af fisk på naturlig agn "børsteorm, sild og hornfisk stykker jeg har også prøvet at kombinere det, og de rør ikke ikke det Gulp. Men nu er fisk i Langelands bæltet og i det sydfynske jo også kræsne.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 09:30
Citat: Motown

Nikolaj "så er det jo ikke deres skyld at du ikke kan finde ud at fange fisk" Det skal siges jeg fanger masser af fisk på naturlig agn "børsteorm, sild og hornfisk stykker jeg har også prøvet at kombinere det, og de rør ikke ikke det Gulp. Men nu er fisk i Langelands bæltet og i det sydfynske jo også kræsne.
 
Når nu tråden handler om gulp, ja så var det naturligvis også det jeg refarerede til og ikke om du kan fange fisk på at muligt andet.
 
Men at fiskene på sydfyn skulle være mere kræsne end dem i resten af landet.. Ja hmm, det tror jeg faktisk ikke på. Du fisker nok bare din gulp forkert. Sjovt nok er det på de svære dage, at fx en gulp orm, kan gøre en stor forskel.  
Til top
Anders Bai Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skovsnegl Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2002
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skovsnegl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 09:47
Nikolaj - jeg har også en bøtte Gulpbørsteorm stående, som jeg ikke rigtig har haft held med...
 
Måske du vil beskrive hvordan gummiormene fiskes bedst? Jeg forestiller mig at prøve dem til havørred på kysten efter et bombarda og flade i Lillebælt fisket på et fladfiskeforfang, og vil meget gerne høre dine erfaringerSmile
 
Vh Anders
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:01
Tror en gulp børsteorm bag en bombarda kan være en dræber på kysten. Har selv nogle gulp gummi orme til ferskvand "nightcrawlers" og har prøvet dem når mine store kompost orm slap op. Der har jeg ikke oplevet den store succes.
De samme orme har dog sikret mig en del fladfisk når jeg har fisket fra kutter efter fladfisk, fisket på et enkeltkrogs gliderig med lidt rød siliconetube eller foran krogen.
En kombi med en gulp orm og noget rigtig børsteorm brugte mine kammerater ved DM i fladfisk og klarede sig rigtig godt.
Til top
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:13
Jeg har også selv fanget en masse fjæssing, rødspætte og et par små torsk ude i Grenaa NETOP på røde børsteorm fra gulp, så det var ligesom derfor jeg også ville se om ferskvands gulp agn også slog igennem.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:15
Fisk din orm efter dit bombarda flåd og kun i koncentrerede områder eller hvor du ved der er fisk! Årsag; Du skal fiske meget langsomt og får derfor svært ved at fiske meget vand af.. Du kroger ormen med en almindeligt kamasan krog eller evt. wipe gab str. omkring 6, ikke større. Klip evt. lidt af ormen, (den tykke ende) så er den nemmere at kaste med og fisken har nemmere ved at få den ind i kæften. Krogen skal køres igennem fra den tykke ende af og krogen skal stikke ud cirka 1/3 nede, så de sidste 2/3 af ormen hænger og slasker.

Hugget føles ofte bare som bløde nap / opstramninger, giv ikke modhug før du får et jævnt træk! Det er ikke unormalt at fiskene hiver i ormen 5 - 10 inden den tager rigtigt fat. Havørred er vant til bare kunne samle børsteorm op, derfor hugget de sjældent hårdt i den bløde orm.

Det er sgu meget nemt. Men forudsætter noget mere koncentreret fiskeri, end den normale kystfisker er vant til.

 

Mht. fladfisk er det bare vigtigt at fiske konstant aktivt. Tvivler på at Gulp orm på den lange bane fanger flere fisk, men fisk fanger det og ofte noget større.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:10
Nikolaj "Men at fiskene på sydfyn skulle være mere kræsne end dem i resten af landet.. Ja hmm, det tror jeg faktisk ikke på" TongueTongue Det var nu mere ment i sjov, men fiske Gulp forkert på havet hm, den må du hellere gi en forklaring på så Embarrassed
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 12:35
Jeg er helt enig med dig Casper,- gulp er noget opreklameret l....  . Jeg HAR prøvet at ned igennem en af landets allerbedste havørredåer uden så meget som et enkelt nap,-og så tilbage af det samme stykke med spinner/wobler,-og SÅ fanger du fisk.
Til top
Anders Bai Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skovsnegl Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2002
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skovsnegl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 13:11
Tak for input, Nikolaj. Også den facon jeg tiltænker havørred.
 
Mht fladfisk har jeg været flere dage afsted i jollen, og har intet fanget på Gulp - hvorimod børsteorm har givet mange fisk. Selvfølgelig fisket aktivt efter jollen, som driver.
 
Tror jeg gemmer dem til kysten:)
 
Anders
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down