Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shimano gtm rc det ringeste hjul nogensinde

 Besvar Besvar
Forfatter
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Shimano gtm rc det ringeste hjul nogensinde
    Sendt: 25 Sep 2013 kl. 22:55
Ikke en gang et okuma 100 kroners hjul er ringere

Det kører trægt, bøjlen er dårlig tænkt, linen hænger i det knæk den har og der bliver langsomt slidt et spor i alu delen
Det er en omér

Hvad siger andre ???
Til top
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:15
Hej Jesper. Jeg har os sådan et hjul. Og jeg har aldrig haft bøvl med mit. Det har bare kørt perfekt. 
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 10:33
Jeg er vildt træt af mit Angry har lige prøvet at give det lidt epoxy så linen kan glide uforhindret forbi
Selv ikke en gang deres gamle billige Exage modeller er lavet så åndsvagt på det stykke hvor linen skal fanges ind.
 
Så må vi se om det hjælper, ellers ryger det i skrældespanden, og så må vi se på daiwa i stedet for Big smile
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 13:43
Daiwa dur! Jeg har haft et Caldia X 3000 i 5 år nu. Jeg har fisket MEGET med det, og altid i saltvand. Det bliver skyllet og smurt når jeg husker det, og det kører upåklageligt stadigvæk. Ingen mislyde, træghed eller slasket bøjleoverslag. Gid mine Shimanohjul kunne leve op til det. Cry
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 14:06
Har også et caldia som er 5 år og der er tydelig slid/ujævn gang og det selv om at det de sidste 4år kun har fået en ugen motion hver sommer😁
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 14:08

For nogle år siden talte jeg med en meget erfaren ekspedient ovre hos MacNap i Sønderborg, og han fortalte netop at man havde langt færre reklamationer på Daiwa end på Shimano`s hjul, og at Daiwa`s hjul havde betydelig bedre slidstyrke.

Ligeledes skulle Okuma med deres lidt dyrere modeller også klare sig rigtig godt.

En af ankepunkterne med flere af Shmano`s modeller var at hvis der feks ved kraftig regn eller bølgeskvulp trængte den mindste smule vand ind i hjulhuset, ja så kunne de ganske enkelt ikke dreje rundt pga de meget små tolerancer i mekanikken.

Men på den anden side...så synes jeg at 8 ud af 10 lystfiskere man snakker med fisker med Shimano, så noget må de jo gøre rigtigt.


Mvh

Jim.


Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 14:17
Jamen fisker normalt ogsåmed shimano og feks den exage som næsten virker uopslidelig
Så måtte jeg jo eje det andet - og har haft det siden jul hvor det dog kun med det bøjle sjov har skuffet max
Men det er også nok, gider sku da ikke stå og pære linen på plads med hånden hver gang :-( så bliver det da trættende at fiske med
Og billedmæssigt så ser bøjlen ud som på mit, så det kan dårligt være en nitte :-( håber epoxyen gør det bedre at bruge når kanten er udlignet
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 14:24
Jim
Havde også sadan et shimanohjul for ca 15 år siden, men siden har jeg ikke stødt på problemet. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 16:44
Rarenium CI4 FA

Så slipper i for bøvl
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 17:47
spro red arc kører perfekt og er umulige at slide op. koster 600kr i tyskland.. 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 17:56
Bliv fluefisker, så slipper man for at bøvle med hjul! Thumbs Up
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 18:10
Spro kan jeg også varmt anbefale , kører dog med et gold arc , koster 1100 men kan også fint måle sig med hjul til 1500 og højere
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 18:30
Køb et ældre abu hjul eller et ældre dam så har du noget der dur resten af din levetid,der er meget få hjul der laves for at holde i evighed i dagens køb og smid ud.
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 18:46
man kan også vælge at kører traktor eller mercedes-  vil man gerne have et hjul der er den sublime oplevelse at fiske med køber man stella fe- vil man gerne have et solidt hjul der bare virker men ikke giver fiskeglæde kan man købe et gammelt abu eller dam.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 18:52
@Christian

Nu har jeg både hjulet der er nævnt af TS og jeg har 2 stk stella,men mit favorit hjul til kysten er et ældre Abu C4 og fiskeglæden er ikke mindre af at det har ca 30 år bag sig,kan du ikke uddybe hvordan fiskeglæden skulle være mindre af at bruge et ældre hjul ?


Og jeg ville ikke sammenligne det med at køre traktor vs mercedes,men at køre en rolls royce vs mercedes når man fisker med et hjul med snekkedrev Shimano må nærmes sammenlignes med en mandags modell af mercedes med masser af fejl

Redigeret af Kevin rostrup - 26 Sep 2013 kl. 18:58
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 19:30
Til Christian, du skriver:
"man kan også vælge at kører traktor eller mercedes- vil man gerne have et hjul der er den sublime oplevelse at fiske med køber man stella fe- vil man gerne have et solidt hjul der bare virker men ikke giver fiskeglæde kan man købe et gammelt abu eller dam"
Jeg tror du skriver, at et gammelt abu eller dam er en traktor uden fiskeglæde, medens et moderne sprit nyt shimasuki er en Mercer der giver sublim fiskeglæde!
 
Som jeg læser ovenstående og læssevis af tilsvarende tråde her, er din "sublime fiskeglæde" en særdeles kortvarig fornøjelse. Når man ikke kan være sikker på at det: "tåler vand, kører trægt, bøjlen fanger linen forkert og desuden at der bliver slidspor i de inferiøre alu dele", for ikke at snakke om reservedelsproblemer a´la Ifones og batterierskift.
 
Hvis man ikke kan se, at disse hjul er , typiske genkøbs produkter, med indbygget makslevetid, så bare køb jer fattige.
Jeg tror de fleste har forstået, at der en direkte årsags sammenhæng mellem det lette løb og den mindste berøringsflade og dermed det største slid.
Så køb i bare disse, fire blood my hairy white ars mickey mouse p.o.s. fyrre timers hjul og medens i så bræger op om hvor naturstridigt langt tid, lige netop jeres eget hjul holder, så griner vi andre hele vejen fra banken.
 
 
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 19:58
Kan kun sige brug et af de gamle Cardinaler 33,44,54,Cardinal 3 og 4 eller tag skridtet fuldt ud og kast dig ud i multihjulenes fantastiske verden. Her kan du få ABU Ambassadeur made in sweden til 1500,- og du kan selv skille dem ad med lidt øvelse og de vil holde resten af dine dage
vh
Henrik
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 20:09
Har kørt med mit stella sfe 4000 i 3 år nu, det kører fuldstændig perfekt stadig, og hvis der engang skulle komme problemer med det tilbyder normark gratis service på stella hjul, Selv uden man har kvitteringen.. Ingengang de gamle stella hjul kan sammenlignes med det nye, så fuldstændig silkeblødt og lækkert kører det, selv med maks belastning..

købte det brugt for 2200, og ville kunne få det samme i dag.. såå dyrt har det ingengang været..-)
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 20:20
Citat: ChristianO

Har kørt med mit stella sfe 4000 i 3 år nu, det kører fuldstændig perfekt stadig, og hvis der engang skulle komme problemer med det tilbyder normark gratis service på stella hjul, Selv uden man har kvitteringen.. Ingengang de gamle stella hjul kan sammenlignes med det nye, så fuldstændig silkeblødt og lækkert kører det, selv med maks belastning..

købte det brugt for 2200, og ville kunne få det samme i dag.. såå dyrt har det ingengang været..-)


Kan man få serviceret sit Stella uden beregning? Mit har lidt mislyde, så det kunne være jeg skulle forbi Lystfisk.dk...
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 22:32
Kører også Stella og Twinpower helt uden problemer.. det er et spørgsmål om hvor meget man vil betale for sit hjul.. Kvalitet og pris følges som regel ad.. med streg under "som regel" :-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 23:31
 er der en der har et, dam quick 220 til salg!!  !!!!Smile

Redigeret af kano3 - 26 Sep 2013 kl. 23:37
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 23:49
ja det burde du da-)
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 23:49
Hej Henrik Jørgensen
Lad mig starte med at erklære mig helt enig, der er masser af kval amb. derude til ingen penge, i forhold til kvalitet.
Til alle shimanuisterne og deres paralelle kommunikations univers, dvs et "vi lader som absolut ingenting og bekræftiger bare hinanden i endnu mindre", eller "jeg har også smidt fem tusind kroner ud på et gti-rs-dohc-transpire- dobbelt turbo quatro power- made in china mickey mouse pos hjul, som jeg fangede en aborre på og som kører bedre end da det blev lavet" hjul - se dog i øjnene, at i bliver bøjet forover og fu--et så meget op, alene pga jeres "psykologisk risiko funderede" købemotiver og så længe i står i den position, får du sgu endnu et inferiørt hjul indført, medens du synger " jeg er en glad lille forbruger".
Nå fu-- det, jeg står op tidligere i morgen og tager et par timer, på vej på arbejde.
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2013 kl. 23:50
Citat: hean

Jim
Havde også sadan et shimanohjul for ca 15 år siden, men siden har jeg ikke stødt på problemet. 

Nej og skulle et hjulproblem mod forventning opstå for dig, så er du dækket godt ind kan jeg se.
Rigtig dejlig samling der.

Mvh
Jim.
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 00:06
Citat: S.V.Jørgensen

Hej Henrik Jørgensen
Lad mig starte med at erklære mig helt enig, der er masser af kval amb. derude til ingen penge, i forhold til kvalitet.
Til alle shimanuisterne og deres paralelle kommunikations univers, dvs et "vi lader som absolut ingenting og bekræftiger bare hinanden i endnu mindre", eller "jeg har også smidt fem tusind kroner ud på et gti-rs-dohc-transpire- dobbelt turbo quatro power- made in china mickey mouse pos hjul, som jeg fangede en aborre på og som kører bedre end da det blev lavet" hjul - se dog i øjnene, at i bliver bøjet forover og fu--et så meget op, alene pga jeres "psykologisk risiko funderede" købemotiver og så længe i står i den position, får du sgu endnu et inferiørt hjul indført, medens du synger " jeg er en glad lille forbruger".
Nå fu-- det, jeg står op tidligere i morgen og tager et par timer, på vej på arbejde.
 

Har du nogensinde fisket med det nye stella? Der er INTET der kan måle sig med det. 
Når man først har haft den udsøgte glæde at fiske med et sådant hjul vil man ALDRIG have noget under det igen.. 
lidt ligesom en vw passat kører fint, men en mersedes s klasse kører MEGET bedre..
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 07:09
Men nå, epoxyen gjorde det fedt, så er vi glade igen :-) havde en enkelt blankfisk til wobleren som dig ikke ville nappe

Men daiwa certate må være det næste jeg skal prøve ;-)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 09:32
Jim, De er først kommet til de senere år og med +200 ture om året skal grejet være til at stole på;-)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 14:19
Kan ikke se nogen snekkedrevs hjul :-)!!
VH
Henrik
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 23:17
Citat: ChristianO


Citat: S.V.Jørgensen



Hej Henrik Jørgensen
Lad mig starte med at erklære mig helt enig, der er masser af kval amb. derude til ingen penge, i forhold til kvalitet.
Til alle shimanuisterne og deres paralelle kommunikations univers, dvs et "vi lader som absolut ingenting og bekræftiger bare hinanden i endnu mindre", eller "jeg har også smidt fem tusind kroner ud på et gti-rs-dohc-transpire- dobbelt turbo quatro power- made in china mickey mouse pos hjul, som jeg fangede en aborre på og som kører bedre end da det blev lavet" hjul - se dog i øjnene, at i bliver bøjet forover og fu--et så meget op, alene pga jeres "psykologisk risiko funderede" købemotiver og så længe i står i den position, får du sgu endnu et inferiørt hjul indført, medens du synger " jeg er en glad lille forbruger".
Nå fu-- det, jeg står op tidligere i morgen og tager et par timer, på vej på arbejde.
 

Har du nogensinde fisket med det nye stella? Der er INTET der kan måle sig med det. 
Når man først har haft den udsøgte glæde at fiske med et sådant hjul vil man ALDRIG have noget under det igen.. 
lidt ligesom en vw passat kører fint, men en mersedes s klasse kører MEGET bedre..


Nej det har han ikke, for han vil hellere bruge 500kr hvert halve år for at være med helt fremme og blære sig med sit nye Okuma hjul, og så er vi andre bare nogle narrøve der har penge nok til at købe hjul i en kvalitet der holder år efter år.. fat det dog, kvalitet og pris hænger uløseligt sammen...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down