Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frødins lakseflue plakater.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Frødins lakseflue plakater.
    Sendt: 24 Okt 2009 kl. 13:19
Jeg søger noget information omkring Frødins lakseflue plakater fra 1988.

Plakaterne Classic Salmon og Modern Salmon Flies, var jo i et fremragende udført tryk. Mine er desværre ædlet af alderen og sollyset, så de ryger ind på PCen, men var der egentlig noget skriftlig til disse plakater?

Her tænkes på mønster hæfte / bøger, og er det noget, som i dag kan skaffes / købes?

Jeg kunne godt finde på, at lave nogle af mønstrene om til vore dages fluer, både som krogfluer og som rør, men uden opskrifter, bliver der nok for meget gætteri!

På forhånd tak.
Mvh
P.K.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 13:28
Per, jeg kan udmærket huske de 2 plakater. Jeg mener bestemt at fluerne er i den bog han lavede der hedder Classic salmon Flies. Jeg har den fine udgave hvor der var en rigtig flue på den første side. Måske husker jeg forkert. Bogen vil jeg gerne låne ud hvis der har interessen. Jeg skal forøvrigt på bindekursus med ham i morgen, så jeg kan da spørge !.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 13:43
Hej Per
Det var et trykkeri i Västerås der fremstillede dem, jeg kan ikke huske navnet eller tlf. nummer, men prøv at ringe til Brinsen i Mörrum han ved måske noget.
God week end
Per Hansen
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 13:51
Fluerne er rigtig nok i hans bog Classic Salmon Flies, som både er kommet i en svensk og en engelsk udgave.

Morten
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 14:30
Hej Per

Til de to lakseflue plakater blev der lavet et lille mønstre hæfte hvor alle fluerne er i..

Hæftet er delt i to afsnit ´´Classic´´ og ´´Modern´´
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 15:35
Sørg nu for, at komme ordentligt tid i seng. Det dur ikke ham svenskeren sidder hænger med næbet i morgen når far skal på kursus.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 15:44
Tak for oplysningerne omkring plakaterne.:-)

K.B. har du mod på at låne mig bogen, så er jeg med på den.
Lad os lige maile, så kan vi aftale nærmere.

Mvh
P.K.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 15:48
Hej Per
Jeg har den i den udgave uden flue, og hvis du vil er den til låns. Den er ikke så værdifuld som KB's, så hvis den skulle gå tabt er den til at få fat i igen.
K&B
Per hansen
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 15:50
K B Jakobsen skrev: Sørg nu for, at komme ordentligt tid i seng. Det dur ikke ham svenskeren sidder hænger med næbet i morgen når far skal på kursus.


Han har gummiben imorgen;-)
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 17:48
Hej per

Jeg har frødin classic salmon flies history pattens

hvis du er hjemme,kan jeg komme forbi med den

christian
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:03
Hej Per
Bogen til de 2 plakater hedder:
Fly Pattern Collection
To the posters Classic Salmon Flies and Modern Salmon Flies.

Bog og plakater er udgivet af
Anders Wolmar
Bruket AB , Box 327, s-54127 Skövde.

mvh.
Niels
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:12
Hej Per

Niels har givet dig det korrekte svar - der er mage til mit eget fra april ;-)

- se linket HER

Til gengæld: Frödins bog (ikke hæftet) kom oprindeligt på engelsk og blev herefter oversat til norsk (isbn 82-7319-081-1). Jeg mener ikke at bogen er udkommet på svensk, som Morten Blichmann skriver. Ret mig, hvis jeg tager fejl!

/Stoltze

PS: Niels, endnu engang tak for en hyggelig dag og tillykke med den flotte fisk :-)
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:25
Hej Peter
Tak for en hyggelig dag.
Jeg må desværre korrigerer dig. Bogen er kommet på Svensk.
Udgivet af Rabén & Sjögren i 1991
ISBN: 91-29-61534-8

mvh.
Niels
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 21:45
Hej Niels

Tak for det - så blev jeg så meget klogere :-)

Og med det samme en stor undskyldning til Morten, fordi jeg betvivlede dine oplysninger (y)

/Stoltze
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 07:52
Skulle der være interesse for det tager jeg billeder fra kurset i dag ved Korsholm. Jeg kan maile til dem der har interesse.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 09:37
Jeg har nu været så heldig, at Per Hansen fra Fredensborg, har lånt mig bogen ´´Classic Salmon Flies´´, stor tak for det.

Jeg er nu på jagt efter ´´Modern Salmon Flies´´, altså hårfluerne, helst i bogform.

Skulle der være endu en venlig sjæl, som ville låne mig sin evt. sælge ´´Modern Salmon Flies´´, så hører jeg meget gerne, om evt. betingelser.

Jeg vil samtidig give udtryk for, at det er utrolig possitivt, at der stadig er folk, der gider hjælpe hinanden her på 123 nu, mest set i lyset af alt det fnidder, som desværre hele tiden popper op.
Jeg savner den gamle 123nu ånd, med gode saglige debatter uden tilsvinning, og saglig og faglig erfarings udvekslinger.

Jeg hører til dem, som forsøger proffessonelt at gå ind i debatterne, alt andet halløj, er i min verden bedre tjent med at komme til orde i helt private mails.
Med håb om, at vinteren vil bringe interessante indlæg og oplysende artikler.

en lystfisker hilsen fra
P.K.
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 10:01
Hej Per

Held og lykke med at finde hæftet (y)

/Stoltze
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres