Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

river dee

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Henrik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans Henrik Hansen

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Henrik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: river dee
    Sendt: 24 Okt 2009 kl. 18:08
Hejsa
Skal til dee til foråret for første gang og ville lige hører hva folk havde af gode råd angående grej og fluer. Det er middel dee vi skal fiske og i uge 11
Knæk og bræk
Hans Henrik( som glæder sig til om 21 uger)
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 18:20
Hejsa.
Hvordan har du arrangeret turen derop? Hvis du selv har det, hvordan, og hvis det er igennem et bureau, hvilket? Prisen må du også gerne skrive :).
Det er fordi jeg går også selv og pønser på at tage en tur derop til foråret, enten næste år eller flere år frem.
Til top
Hans Henrik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans Henrik Hansen

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Henrik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 18:45
hej jens. det er en kammerat der har stablet turen på benene. ved det er med et rejsebureau men har ikke fået alle detaljer endnu. har bare sagt ja til turen. er i norge og arbejde lige nu så får først papir på det i næste uge når jeg kommer hjem. ved jimmi ved korsholm har fisket der i mange år. måske han kan hjælpe med nogen oplysninger. knæk og bræk
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 18:55
Hej Hans Henrik

Du har sandelig også noget at glæde dig til.
Af grej vil jeg anbefale 13-15 fods stænger. Da Dee ikke er særlig dyb vil liner med udskiftelige tips f.Eks Rio`s og lignende produkter være velegnede har du dem i im-s4 er du godt garderet.Af fluer er der jo mange at vælge imellem,du kan læse om det på sitet ´´Fishing Dee´´,en flue som du nok
ikke finder der er´´Monkey fluen´´som er utrolig populær
i hvert fald blandt danske fiskere jeg har selv en håndfuld af
disse bundet af Bo fra sportshuset.De er ikke svære at binde
men abeskind er uhyre svære at skaffe og meget dyre,men
måske er der andre her der kan hjælpe for den skal du ha`
med.

mvh per
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 19:16
Hej Hans Henrik

Glæd dig !

Du får brug for stænger i 13-15'
Liner i intermediate - S1/2 (evt. 2/3 ved højt vand)
Fluer som Per skriver i sort/gul + Sunrays.
Spørg evt. hos Bo i Sportshuset - han har været i Skotland mange gang


Mvh
Henrik
Til top
Peder Langkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
langkaster Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langkaster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2009 kl. 22:34
hej hans henrik

Jeg har fisket i dee i en del år efterhånden( uge 10). Og har dannet mig lidt erfaringer gennem tiden. Fluerne . Black & yellow på kugle og med et par strå flash i . Monkey shadow på bottlenecks. sunray shadow på 1 1/2´´ alurør med rødt hoved. Det er sådan set mit grundlag. Det kan somme tider være en joker med et par skotsk bundne black & yellow kobberrør i str 1 1/2´´ med en sparsomt bundet vinge(bucktail) hele vejen rundt røret. De kommer helt ned mellem stenene og det kan være det enste der virker i en elv hvor temperaturen måske kun er en halv grad over nul.
Stænger og liner

15 fod 15 fod eller 16 fod

;-)

Det er somme tider (næsten altid) det blæser, og tunge fluer.
har meget sjældent brugt lettere grej. linerne sink tip, sink tip eller sink tip. har en sjælden gang brugt rigtig synk i højt vand.

har måske ledige pladser på vores hold i uge 10 i 2010, hvis nogle har interresse i dette fiskeri.

Med venlig hilsen

Dr. 18 fod aka Peder langkjær

Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 00:13
Peder, hvor henne i dee og hvordan forgår det ? og vigtigst af alt, hvad med prisen?
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 10:32
Hej Hans Henrik

Blot lige for at præcisere det.

Du har måske brug for op til 15/16 fod til det tidlige og kolde fiskeri i feb-marts (de har jeg selv brugt tidligere da jeg fiskede i den periode).

I April og Maj hvor der fiskes i varmere vand og bedre vejr (normalt) er 12,5-14 rigeligt !
Linerne er her flydende, sinktip og en enkelt gang S1/2.

Jeg har fisket i Dee i en del år og har mine egne stykker
- og når nu Peder ´´markedsfører´´ ledige pladser kan jeg oplyse at det har jeg også nogle stykker af
:-)

Vi fisker senere - nemlig i uge 16.

Til Peder: en 17' og en ordentlig rulle, hel-line samt et skotsk rør - ja så bliver det ikke mere klassisk (y).

Skotland er fantastisk(y)


Mvh
Henrik
hsl@info.dk
Til top
Peder Langkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
langkaster Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langkaster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:19
Hej jens

Vi fisker som tidligere år på cairnton og lower dess. Det er varierede stykker, der fisker i alle vand stande måske lige undtaget storflom. prisen er kostprisen. 10-12 kilo alt efter hva man ka få flybiletten til.
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:44
Jeg har aldrig været i Skotland efter laks, men kunne super godt tænke mig det da det lyder fantastisk. Men jeg er helt på bar bund om, hvordan jeg arrangere det. Er det overhovedet realistisk at arrangere en tur selv, eller skal man melde sig på et hold?
Og når i nu er i Dee i f.eks. en uge, hvad lyder fangsrapporten så på ?
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 13:34
Hej Jens

Udgangspunktet er, at det er meget svært at leje ordentlige beats på de formodede rigtige tidspunkter.
Fiskeriet er overvejende ´´dead man's sho....´´
Altså er det præget af gæster, som fisker de samme beats år efter år efter år ef....
Derudover er der ventelister på de attraktive beats - så udsigterne er her lange.

De muligheder du har kunne vel være ca. sådan her:

1) Arranger det selv (det kan blive svært at finde noget godt).
Eksempelvis kan du lige nu booke stænger på et par beats, som ikke nødvendigvis er så sikre (derfor er de udbudt til leje allerede nu - dvs. ingen gengangere på beatet).

2) Kontakt en/flere af dem som har pladser til overs (det kunne være mig eller det kunne være Peder).

3) Via eks. Fiskeshopen i Mörrum kan man komme med på et stort hold i marts

4) Jeg mener Stroble Travel i Århus også har noget fiskeri i Dee.

Hvis det var mig ville jeg klart vælge 1) fra og tage 2, 3 eller 4.
1) vil måske blive de billigste men jeg tror du selv får mest ud af de andre løsninger.

Som sagt er du meget velkommen til at kontakte mig og høre nærmere.

Tight lines
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum