Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att.Peder Langkjær

 Besvar Besvar
Forfatter
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att.Peder Langkjær
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 09:52

Hej Peder(Dr.!8 fod)

Da du dukkede op på tråden om Dee kom jeg i tanke om,at det vist var dig der for snart længe siden efterlyste et tungt
hjul til din 18`og,i den forbindelse ville jeg gerne høre om,
hvad du fandt ud af.Jeg er kommet i næsten samme situation
min stang er dog ´´kun´´ 17`og jeg har endnu ikke rigtigt kunne
finde noget.De hjul jeg ved venlig assistance fra forum har fundet frem til har enten været for lette eller for grimme og jeg er ikke meget
for,at stoppe en stang bly op i klingen.


Mvh per
Til top
Peder Langkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
langkaster Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langkaster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:28
Hej per

jeg har ikke rigtig fundet noget, så har sat den lidt til side og bruger i stedet min trofaste bruce & walker 16` powerlite, den er som regel monteret med et hardy perfect 4 1/4´´. det vejer stangen fint ud, så måske kunne det være en mulighed


peder
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:21
Hej igen

Tak for dit svar.
Jeg har selv overvejet det nævnte Hardy Perfect hjul produktionen er jo blevet genoptaget men,jeg syntes godt
nok at,det er forbandet dyrt.

mvh per
Til top
Peder Langkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
langkaster Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langkaster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:30
hej per


ja hvis man skal ha et sprit nyt koster det spidsen af en jetjager. mit er af ældre dato købt brugt i england. dengang gav jeg 250 £ for et med ekstra spole til. det er så godtnok en 6-7 år siden, men kig på ebay uk der er næsten altid nogle til salg. hjulet er old school men har en fantastisk sound med fisk på. Hjulet vejer 558gr med line på.

go søndag
peder
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:34
Hej.
Jeg er ejer af en stor kaffemølle et nyt højspolehjul Vision extreme #11.
Hjulet er kun brugt en gang, så det fremstår som nyt dog har indstillingen til bremsen tilsyneladene sat sig.
Da hjulet er købt af Søren i ´´Leissure time´´ regner jeg med at han løser problemet.Hvis du er interesseret kan du kontakte mig-så må vi aftale nærmere.
mvh.
Mogens.
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:41
Hvis jeg må blande mig, vil jeg tillade mig at foreslå I ser på Joe Saracione’s hjemmeside. Han fremstiller noget af det bedste i traditionelle fluehjul rent teknisk og håndværksmæssigt. Udover en højlydt Hardy lignende knare, har de en moderne indkapslet kunststof bremse. Spole skift er let og elegant og kan foretages uden brug af andet værktøj end en 1 krone mønt. Vægten på hans MK IV 4 ¾ er anselige 510 gr. På det mindre 4 ¼ 450 gram og på MK IV 4 425 gram. De burde balancere de lidt længere stænger.

Saracione MK IV 3 ¾ balancere en moderne, ikke for tung, 15’ perfekt. På MK IV 3 ¼ er der plads til 250 meter 30 lbs. Cortland Micronite og en Hardy Mach 55 # 10. Det kan være de forekommer en anelse kostbare i anskaffelse, men da det er et hjul for resten af livet er det i grunden ikke så galt. Joe Saracione fremstiller hjulene i samarbejde med Trey Combs og de føre en prispolitik som gør, at prisen du ser på deres hjemmeside er den pris du betaler når du køber dem fra en af deres agenter inden for EU, de justere deres udsalgspris for at udjævne told og moms, så hjulets udsalgspris er det samme overalt disse hjul sælges.

- se linket HER

Ryan ;-)
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:49
Rettelse:

På MK IV 3 ¼ er der plads til 250 meter 30 lbs. Cortland Micronite og en Hardy Mach 55 #10. Der skulle stå MK IV 3 ¾.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:56
Hej per

jeg er på ingen måde eksperet i tunge hjul eller lange to-hånds stager men hvis du er på udkig efter et tungt hjul ville en af disse måske være en mulighed.

Tyflon lax 4 1/4 - 427g
henchel dual mode 5 - 450g
og sidst men ikke mindst Hardy zane Ti #10-11 - 426g
;-);-);-)
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 14:10
Hej Per
vent til efter nytår
Har hørt at Hardy sænker priserne på deres classic drastigt i 2010.
Michael
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 14:39
Hej Ryan

Saraciones prispolik var jeg ikke bekendt med.Jeg har set på
deres 4 3/4´´ og med en pris på ca.1300 dollars regnede jeg
med,at det nok ville koste nær det dobbelte leveret i DK.

MVH per
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 14:58
Hej Per

Du kan evt. prøve at høre hos Tweedside Tackle
- se linket HER/
Tim kan skaffe de til en pris på eks. ca. 775 GBP for en 4'., som svarer meget vel til prisen i USD.

God jagt :-)

Mvh
Henrik
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:22
Hej Nenrik og Per

Det er gennem Tim jeg har købt mine. Han blev anbefalet af Trey og Joe. At handle med Tim er komplet problemfrit og jeg kan kun anbefale ham.

Ryan ;-)
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:51
Jeg ken også anbefale tim fra tweedside. Købe min perle(tibor QC) i min hjul samling der ovre:-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum