Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drukning....

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Drukning....
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:15
Sad den anden aften og diskuterede med et par venner, hvad man gør, hvis man får en ordentlig ´´sø´´ over sit fluehjul - eller spinnhjul - ude på kysten...

Eller hvad gør man, hvis det værste sker: man taber stang og hjul i det salte kystvand. Hvad sker der med hjulet - hvad sker der med bremsen, skal det til service, eller kan man gøre noget selv? Et par spørgsmål til dette forums erfarne gutter - svarene kunne sikkert glæde mange :o)

MVH.

Svend Erik
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:32
Tak for dit venlige og konstruktive svar :o)

Mvh.,
Svnd Erik Vardrup
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:41
Troede ikke en grejpusher med den mængde ´´erfaring´´ kunne være i tvivl om den slags. Det er ret skræmmende;-)

Hilsen
Peter
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:48
Hej

Uanset om hjulet har været i vandet eller ej bør det skylles i håndvarmt vand hver gang det har været på kysten. Et kort ophold i vandet ændrer ikke noget. Det er stadig nok at skylle det. En enkelt gang har jeg haft hjulet under vand i lidt længere tid, måske to minutter. Jeg skilte hjulet ad og kontrollerede det for vand i spolehuset. Der var nu ikke noget. Måske fordi det er et kvalitetshjul.
Det omtalte hjul er et spinnehjul. Med hensyn til fluehjul er problemet ikke særlig stort. Her er der ikke så meget teknik, og alle dele er let tilgængelige for rengøring.

Mvh

Karsten
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:49
Tak for dit velmente svar - jo, der er - som du selv ved - store meningsforskelle, når det drejer sig om drukning. Verdens bedste påhængsmotorer, kræver f.eks. hoved-eftersyn - også de gamle uden printplader, procesorer etc - hvis de kommer helt under vnd...Men har du ikke nogen gode råd, du vil dele, så takker jeg alligevel for din interesse og positive holdning :o)

Mvh.,
Svend erik
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 11:52
Bruger LOOP EVOTEC, har aldrig været et problem og bliver aldrig et problem med det hjul, skyller det dog efter hver tur, det samme med mine stænger!!
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:09
Tak for dit svar - SJOVT FOR JEG HAR GENNEM ÅRENE OPLEVET, AT MANGE AF DE MEST ERFARNE PASSER RIGTIGT GODT PÅ DERES GREJ - PRÆCIS SOM DU GØR DET :O)

MVH.
SVEND ERIK - DER VED EN DEL - MEN ALDRIG BLIVER FOR GAMMEL TIL AT LÆRE MERE :O)
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:23
Hej Svend Erik.
Jeg er enig med de foregående-altid skylle hjulet erter en tur på havet eller kysten i lunkent vand.
Hvis man herudover smører dette med super Lube holder hjulene i mange år-hvis man også køber kvalitet.
Køber kun det bedste men det holder.
mvh.
Mogens.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 12:48
Hej

Jeg er også enig i at man bør skylle alt after brug i saltvand.

Salt sætter sig i alle de små kroge og hjørner, og på et eller andet tidpunkt kommer der rust, korrosion, tæring eller hvad men nu skal kalde det. Og det behøver ikke at vare ret længe inden den er gal - f.eks. ved håndtaget.

Om drukning er et problem afhænger nok af varigheden under vand og af hvilket hjul det drejer sig om. Hvis det kommer under længe, bør man nok åbne hjulet og rense/smøre, men hvis det kun lige kommer kort under vand, vil udvendig skylning i mange tilfælde være nok - som flere andre jo også skriver.


Mvh Henrik
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 14:46
Hejsa Svend.
Det er jo nok, som med alt muligt andet , at dem der passer bedst på tingene(hjulene) har funktionsdygtige ting i længst tid. :-)

Personligt er jeg ikke særlig hysterisk med mine hjul.

Jeg fisker 90% af mit fiskeri fra pontonbåd.
Hvis jeg under ophold på vandet skifter til anden line(sker tit)
Hænder det ofte hjulet får en tur under overfladen, i den tid det tager at få trukket linen igennem øjerne medens stangen ligger på tværs af åren.
Mine hjul er fra ny inden ibrugtagning adskilt og sealet med saltvandbestandigt fedt(blå tube til spinnehjul/Daiwa).

Jeg har et hærget, meget brugt Slv hjul, der blot bliver smidt i kassen bag i bilen efter brug.(det er altid rart at ha noget at åbne en øl med :-)) )
Der har aldrig været noget galt med hjulet trods det hårde miljø hjulet lever i.
Jeg bruger også hjul i den dyrere ende, der bliver brugt på samme måde som det første hjul, heller ikke ved disse hjul har jeg oplevet problemer.
Dog skyller jeg de dyre hjul under vandhanen ved hjemkomst.

Jeg har en fast makker , som er meget omhyggelig /hysterisk med hans grej. Hans hjul er dog af andet mærke,
Hans hjul tåler IKKE vandturen, Måske en sealing af kritiske punkter på hans hjul ville have virket for ham på samme positive måde.
Mvh Klaus
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:43
Hej Svend

Jeg opponerer blot på dit spørgsmål, som i mine øjne kun har til formål, at du vil promovere dig selv.

Faktum er at i bare kunne have slået op i Bogen: ´´Moderne Spinnefiskeri´´ fra 1981 og fundet svaret.

Kan ikke lige huske hvem der skev den;-)

Hilsen
Peter

Der morer sig for vildt over at selvpromovering kan gøres så forkert(y)
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:47
Svend har sat gang i løjerne igen, man må nok forvente at der indenfor det næste døgn vil der finde en sand tæppebombning sted.
God læselyst.............
Frede
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:55
At få andre til at smile og le - mindst en gang om dagen - burde være en menneske-pligt :o)
Så nu mangler jeg bare en til - dig har jeg jo moret :o)

Spøg til side: Jeg benytter ikke pseudonym, når jeg skriver på denne site - jeg har heller ikke betalte proselytter, der skriver for mig - eller er på lønningslisten for at anbefale - eller fremvise storfangster taget på netop vores grej - måske er det derfor, jeg virker lidt ´´klodset´´ - undskyld mig!

Vi lever jo i en tid, hvor statements er noget man bare køber - eller? Hvorfor tror du, jeg gav flueliner og hjul væk i stedet for at hyre Morten Henriksen, til at anbefale vores grej...fordi jeg hellere vil høre den almindelige lystfiskers vurdering - nej, vel - det er utænkeligt...

Mvh.,
Svend Erik
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:15
Svend Erik Vardrup skrev: At få andre til at smile og le - mindst en gang om dagen - burde være en menneske-pligt :o)
Så nu mangler jeg bare en til - dig har jeg jo moret :o)

Spøg til side: Jeg benytter ikke pseudonym, når jeg skriver på denne site - jeg har heller ikke betalte proselytter, der skriver for mig - eller er på lønningslisten for at anbefale - eller fremvise storfangster taget på netop vores grej - måske er det derfor, jeg virker lidt ´´klodset´´ - undskyld mig!

Vi lever jo i en tid, hvor statements er noget man bare køber - eller? Hvorfor tror du, jeg gav flueliner og hjul væk i stedet for at hyre Morten Henriksen, til at anbefale vores grej...fordi jeg hellere vil høre den almindelige lystfiskers vurdering - nej, vel - det er utænkeligt...

Mvh.,
Svend Erik

Ha Svend
Rygklapper skaren kan da kun være vokset med din voldsomme reklamering her på siden.
Glæder mig til at se en(forhåbentlig) ikke købt/farvet test af dit grej, placeret på rette sted.
Ps hvis er du er her i embedsmedfør en søndag,(og iøvrigt alle de andre dage) ringer alarmklokkerne forhåbentlig for evt købere ved evt garanti rep.
Din promotion virker for mig som ret krampagtig/sidste krampetrækning inden konkurs
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres