Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægt på skydehoved til XI2 7#

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Aarhus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Renegade :o) Avatar

Tilmeldt:: 16 Sep 2003
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renegade :o) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vægt på skydehoved til XI2 7#
    Sendt: 26 Okt 2009 kl. 08:21
Hejsa!

Er der nogen af Jer, som kender den ideelle vægt på et skydehoved til en XI2 kl.7, eller hvor man kan se det henne?

Mvh
Thomas
Til top
Jacob Fog Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Fog N Avatar

Tilmeldt:: 13 Nov 2008
Geografisk: Sjælland og Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Fog N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 08:30
Hej Thomas,

Det er ret svært at sige præcist hvilken vægt der passer til en specifik stang, da der er flere ting som er afgørende (kastestil, længde på skydehovedet, størrelsen på fluen mm).

Når dette er sagt, vil jeg mene at at 17 gram til alm. kystfiskeri er et rigtigt godt bud.
Jeg har selv fisket rigtig meget med netop XI2 kl. 7 og har i langt de fleste tilfælde anvendt 17. gram skydehoveder.

Bedste hilsener Jacob
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 08:35

Thomas.
Det er faktisk meget let.
Sage mener det er en #7 stang som anbefaling.

Den ideelle vægt er den du kaster bedst med. :-)

Gå evt til pusheren og få lov at prøve liner inden køb.


Jeg har den samme stang i#6. Mit line valg, endte i den tunge ende af skalaen(16gr)


Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 09:14
Du kan os kigge i 123nu's skydehovedearkiv:
- se linket HER
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 09:45
Jeg bruger et 16 grams skydehoved .....syntes det passer fint ...selvfølgelig kan den tåle mere ..... men det faldet fint i min smag .... men vil sige 16-17 gram passer som fod i hose på den stang ...

Steen
- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum