Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af line til scierra hms scan. salt

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: valg af line til scierra hms scan. salt
    Sendt: 26 Okt 2009 kl. 11:19
hej med jer. jeg har købt mig en brugt scierra hms scandinavian saltwater #7-8, og skal nu til at investere i en wff line eller evt. et flydende skydehoved dertil. har flere steder læst, at de 16 gram som er oplyst som kastevægt er lidt i underkanten, er det tilfældet??? jeg vil meget gerne høre fra folk som har lidt erfaring med stangen, inden jeg tager mit valg. mvh. Tony
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 11:20
Et oplagt valg er måske de hoveder der er lavet til stangen.

Vh

Lars
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 11:40
det var selvfølgelig en mulighed:-), kunne bare godt tænke mig at høre lidt om folks erfaringer med forskellige liner til stangen. sagen er den, at jeg ikke hører til blandt ´´eliten´´ af fluekastere, og søger derfor lidt hjælp. er i tvivl om det skal være en wf line, eller jeg skal kaste mig ud i det at fiske med skydehoved. ville derfor gerne høre lidt om hvad der er af gode muligheder til netop denne stang. mvh. Tony
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 11:51
Jeg er ikke en nørd på det område.

Til fin præsentation på kyst ville jeg vælge en WF

Til kastefiskeri ville jeg vælge et SH

Vh

Lars
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 13:10
Hej Tony

jeg er selv samme lykkelige ejer af pågældende stang. Personligt benytter jeg 17 grams skydehoed på den (hvilket jeg har fået anbefalet af Henrik Mortensen på et af hans kurser), men skal dog så siges jeg benytter ikke polyleader .. Bruger isteden fluocarbon forfang på den, men syntes den kaster suverænt lækkert med de 17 gram og man får spændt stangen fornuftigt op .
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 16:18
takker mange gange for hjælpen(y).
mvh. Tony
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 16:30
Hej tony. kender ikke stangen så vil ikke gøre kig klog på hvor mange gram den spiller med. Men ud fra klassen o min personlige erfaring med scierra stænger ville jeg nok smide 16-17gram på.

Jeg vil klart anbelfale dig at kigge på guidelines coastel line, efter minmening den fedeste line tilkysten!!! mener en #7 vejer 16-17g(se embalagen)

held og lykke med line valget;-)
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 16:37
Hej Tony
Jeg har en brugt (2 timer og 3 år gammel) Scierra wf 7f med såkaldt loadingzone. Den skulle passe pefekt til din stang. Har engang prøvet en #6 (samme stang) med den samme line i #6, og det passede perfekt sammen.
Du kan få den for 225 kr inkl. forsendelse.

Vh Jesper (rioflueliner.dk)
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 16:51
hej jesper. når stangen er en #7-8, og linen du nævner er produceret af scierra selv, bør jeg så ikke gå efter en line i #8?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:03
Hej
Jo det siger de;-). Den line jeg nævner er til en Scierra 7/8. Er din stang den blå saltwater model?

Vh Jesper
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:08
jep:-)
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:14
Hej igen
Ok så er det den jeg har prøvet i #6. Jeg mener faktiskt at kan huske kasteklumpens vægt til 17 gr på den line jeg har, men er ikke sikker. Hvis du er interesseret, kan jeg veje den på en meget præcis vægt.

Vh Jesper
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:22
Her er iøvrigt lidt mere info - se linket HER

og her

- se linket HER

Det setup jeg prøvede, var til en Karup å konkurrence hvor der var demo. ´´Kastenissen´´, som var tilstede havde rigget stangen til med den line jeg snakker om, og det passede fint sammen.

Vh Jesper
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:59
så er jeg her igen. fruen er i IKEA, så jeg sku lige have styr på maden og fodret de kære små:-). jeg takker for tilbuddet, men synes klumpen på hmt linen er lidt for lang efter min smag, havde mere forestillet mig noget omkring en 9-10m.
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 19:07
jeg har den samme stang, også i #7/8, hvor jeg fisker med et 18 grams skyde hoved, og det fik jeg anbefalet af grejbiksen i trige nord for århus, som er meget seriøse(og dyre) i deres grej, og sættet fungerer kanon....hvis du regner med at fiske nat og aften fiskeri, hvilket er noget af det mest spændende med flue, vil jeg anbefale et skyde hoved, for der har du heletide en fornemmelse af hvor meget line du har ude, både i kastet, og når du trækker ind, pga. samlingen, når ikke du er den helt hardcore fluefisker........

men tag ud i en seriøs forretning med din stang, og der vil du få mulighed for at prøve de enkle skyde hoveder og liner, og så kan du bestemme dig til hvad du vil....når man køber grej på nettet, svare det til at købe tøj på nettet...det er sjældent at det passer helt som man gerne ville have...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum