Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Fuglsang-Røge Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
multi

Tilmeldt:: 19 Maj 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér multi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kroge
    Sendt: 28 Okt 2009 kl. 13:09
Jeg søger nogle der har erfaring med brug af enkelt krog til traditionelt spindefiskeri ved kyst og å.

Hvad er bedst kort eller lang-skafttet krog?
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 13:40
Hej Ole. Skiftede selv alle kroge på mine blink i foråret, og valgte Owner S-61. Den minder om en cirkel-hook , og kroger efter min mening fortræffeligt. Mener prisen var omkring 30 kr. for 9 stk. Den har stort krogøje, så sidder ´´levende´´ på springringen. M.v.h. Claus
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 13:52
Er også stor fan af Owner S-61. Fungerer godt på div. kystblink, men sidder tillige lige i skabet på en Mepps til åen. Den har desuden den fordel at den samler mindre skidt op - både på kysten og i åen.
Hvis du ikke kan lide 'cirkelkrogs' modellen, laver Owner også en krog til wobblere der er mere traditionel, men med stort øje.(y)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 19:42
Owner S-61 er en super krog, den kroger godt og holder endnu bedre ved. Ulempen er at den kun fås i str 1/0 (den er ret stor, men det går især på kystblink) og i str 2 (den er ret lille, men det går til mindre åblink) Jeg ville ønske mig en str 1. S-61 har et stort øje der vender på tværs i forhold til krogspidsen.
Owner laver en anden fin krog S-75. her sidder det store øje paralelt med krogspidsen, det ser lidt spøjst ud, og man kan godt være i tvivl om den kan kroge, DET kan den. og S- 75 er lidt tykkere i godset, minder lidt om en karpekrog, den er meget stiv og det giver en god krogning.

Owner laver også en lidt langskaftet, med tværvendt øje, den kan jeg ikke lide (derfor kan jeg desværre ikke huske nummeret).

kraftige karpekroge kroger fin, men har et ret lille øje, og så skal man til at klippe lidt i springringen. og de ruster af h.... til

owners springringe er også toppen af poppen.

jeg bruger også enkeltkroge på mine rapalaer, det virker fortræffeligt (og på mine spinnere).

jeg bruger udelukkende enkeltkroge, for mig handler det om ikke at ødelægge små (eller store) genudsætterfisk.

de bedste hilsner hans graversgaard

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 21:24
Ole Fuglsang-Røge skrev: Jeg søger nogle der har erfaring med brug af enkelt krog til traditionelt spindefiskeri ved kyst og å.

Hvad er bedst kort eller lang-skafttet krog? ...



Hej Ole

Det afhænger efter min bedste overbevisning om hvilken agn du sætter den på både med hensyn til vægt og gang på agnen i vandet men generalt foretrækker jeg selv korte enkelt kroge til kystfiskeri owner s61 feks


/Søder
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris1

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2009 kl. 13:41
Hej Hans, du er lidt forkert på den ang. str. jeg anvender selv s61 til både snin og trolling. Mvh Thor - se linket HER
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2009 kl. 17:58
hej thor, det jeg mente, men ikke fik skrevet præcist nok,er at der mangler størrelse 1, altså den der ligger mellem 1/0 og 2.
og det er korrekt, hvad man også kan se på dit link.

de (endnu) større har jeg ikke rigtig nogen brug for, men det er er nok andre der har

bedste hilsner hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres