Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken slags line

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Winkel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larswinkel

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér larswinkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken slags line
    Sendt: 31 Okt 2009 kl. 13:15
Hejsa
Det drejer sig faktisk om 2 spørgsmål når man fisker med flue efter Bombardaflåd hvilken slags nylonline vil i så anbefal jeg fisker med fletline på hjulet

Jeg er som sagt stadig nybegynder men har også lige investeret i en fluestang

jeg har i dyre domme købt et forfang dette var de så venlige at sætte på mit hjul i forretningen det stykke line der skal sidde i løkken af forfanget hvilken knude skal der bruges og hvilken slags line kan man bruge samme slags som når laver forfang til Bombarda

Håber der er en derude der lige vil bruge et blikøje på at hjælpe

God weekend alle sammen
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 15:53
Hejsa

Jeg vil anbefale at du bruger fluocarbon line både til bombarda rigget og som forlængelse af dit forfang på fluestangen. Forstår ikke helt hvorfor de har lavet en løkke i spidsen af dit forfang, da jeg normalt bruger en dobbelt uniknude til at forlænge forfanget (det stykke man skifter ud efter behag og som ikke er taperet). Fluocarbon er godt, da det er meget nemmere at løse eventuelle knuder op, og det synker hurtigere og strækker bedre ud end et monofil forfang gør. Det er ganske vist lidt dyrt, men pengene er givet godt ud.
Link til knuder: http://mikandersen.dk/Knuder.htm#Uniknuden2
Link til bombarda rig:
http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=8
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 11:45
Mht. bombarda, så vil jeg anbefale ganske alm. nylon i god kvalitet og omkring 0,25-0,28. Stren, Berkley og Sufix er mærker man ikke går galt i byen med. Bruger selv pt. Trilene XL fra Berkley i 0,26.

Skift til nyt forfang (ca 3 meter) efter hver tur, og brug evt. en fast ophænger (10-15 cm) i en anelse kraftigere nylon - det virker fremragende.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down