Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BOYCOT VOLDSTRUP P&T...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kurt Kjeldsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manden uden skæl Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2005
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manden uden skæl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BOYCOT VOLDSTRUP P&T...
    Sendt: 01 Nov 2009 kl. 11:46
Eftersom vi er mange der har set den udsendelse med minkene så mener jeg at vi der fisker i P&T skal undlade at fiske i VOLDSTRUP for det vi så i fjernsynet er jo ren mishandling, det er da en måde at tilkendgive utilfredsheden med det dyreplageri som forefindes deroppe og nu midlertidig er han jo også fratrådt som formand for minkavlerne om han har dårlig sanvittighed tror jeg såmænd ikke, men skamme sig det skulle han pluds alle de andre dyrplagere,men godt at se er politi anmeldt.

Kurt Kjeldsen
Til top
Patrick H Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kyllingdelux Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kyllingdelux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 12:26
Jeg er enig det der er noget svineri !! han skulle sgu have samme tur!
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 12:29
Hvad har mink med et p&t at gøre. Forklar lige det lidt nærmere.
Hans
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 12:37
Hej Hans Erik

Ikke meget, men det giver lidt indtryk af personen.

Nu ska jeg ikke male fanden på væggen, da jeg ikke fisker i søen længere. Men har hørt fra andre, om folk som blir bortvist fra søen, for at fange for mange fisk, selvom de har fulgt reglerne!

Mvh Allan
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 12:42
Det er måske samme ejer altså til mink og p&t???
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 13:07
Jeg så ikke programmet i TV så kunne trådstarteren ikke være så venlig at redegøre lidt for sammenhængen mellem mink og Volstrup P&T ?

Mvh.
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 13:21
Hvis man googler Volstrup Fiskepark (som det hedder!) og kigger på deres hjemmeside, er der to tlfnr. Det søgte jeg på, på krak.dk og det tilhørte ´´Stenildbro Dambrug Og Minkfarmen Dyr Aps´´

Der er sammenhængen... :-(

Tommy Ploug
Til top
Michael Sundstrøm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sunds

Tilmeldt:: 05 Okt 2008
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sunds Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 13:29
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1246265.ece

Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 13:46
Tommy Ploug Nielsen skrev: Hvis man googler Volstrup Fiskepark (som det hedder!) og kigger på deres hjemmeside, er der to tlfnr. Det søgte jeg på, på krak.dk og det tilhørte ´´Stenildbro Dambrug Og Minkfarmen Dyr Aps´´

Der er sammenhængen... :-(

Tommy Ploug

Det en efterforskning du har gang i der skal lige
Gøre dig opmærksom på at kun politiet må
efterforske her i landet .....
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 14:44
Ove Monrad skrev: <
Det en efterforskning du har gang i der skal lige
Gøre dig opmærksom på at kun politiet må
efterforske her i landet .....


Arhh, man har vel lige lov at slå et tlf.nr op i krak eller?

/M
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 14:48
Jo flere penge jo størrer et lorthoved :-((y)

man forages gang på gang over at folk der har mange penge kan te og bolter sig som det passer dem ! - med liv og miljø som betaling -:-(:-(:-(

Folk der opfører sig ordentlig og efterlever Loven - og tænker på hensyn overfor miljøet og dets indhold- blive foraget når vi gang på gang ser disse enorme overgreb-:-(:-(:-(

Det første vi kan gører et helt at Boycot ham/ - har man overskud så gå ind i kampen mod vedkommende -:-)(y)

Jeg personlig mener: at få sådanne forhold stoppet er meget vanskelig-for overvægten i at det forsætter er så enorm -der kommer flere og flere af disse store sager som denne /da tæppet rullede op for JYSK - rullede jeg ned for krabaten - alt reklame fra Jysk ryger direkte UD- får jeg mulighed for at fraråde folk at handle med >Gåsedyreplagern< gør jeg det !.....
i øjeblikket kører han store TV reklamer -med Gåsedyner - jeg forages når jeg ser disse reklamer - fordi jeg kender bagrunden for disse påskruet indslag (Plukker Gæs levende!= Larsen´ dit torske dummed hoved hvad har du gang i)

-lad disse BabyloNister sejle i sit eget fedt/sø ................

dine handlinger/plasere dig-

for øvrig Hr.Kurt Kjeldsen
velkommen -godt at se der stadig er ild i en gammel miljøforkæmper:-):-):-)(y)

Pastoren :-)(y)
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 15:33
martin petersen skrev: <

Arhh, man har vel lige lov at slå et tlf.nr op i krak eller?

/M

UBS Glemte en :-)
Sorry
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 15:37
Kan du ikke linke til den paragraf du har fundet, der forbyder søgning på krak????

At kalde det en efterforskning er vist lige at stramme den, men glæder mig til at se hvad du finder.

Pft. Tommy Ploug
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 16:31
Ak, ja. Ejeren har før været i medierne - noget med miljøsager, og han var ikke på ´´miljøets side´´ skal det lige siges. Det havde noget med hans dambrug at gøre. Desuden var der også mange protester, da han anlagde golfbanen i engen, som Simested å løber igennem. Han fik dog som sædvanligt myndighedernes tilladelse til at anlægge den. Så mink - eller ej, så var det ikke et sted, som jeg ville aflægge besøg alligevel.
Brandt
Til top
michael wölck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
woelck1

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér woelck1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 16:37
Selvfølgelig er der ikke nogen der kan forhindre at man undersøger ting selv, hvis oplysningerne ellers er offentligt tilgængelige.

Udsendelsen viste tydeligt at forretning ikke har det fjerneste med moral og etik at gøre når varen kommer fra dyreriget. Min reaktion på udsendelsen var næsten lige så kraftig som den famøse udsendelse der handlede om hundepelse fra Kina - Forbandet svineri hvis i spørger mig.

Jeg synes det er iorden at boykotte fiskevandet sålænge det foregår på en sober og anstændig måde.
Så kan vi jo bare håbe at hans fratræden ikke kun er midlertidig indtil stormen over Operation X er ovre.

Stort cadeau til Morten Spiegelhauer og journalisterne.

Michael Wölck
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 16:50
Tommy Ploug Nielsen skrev: Kan du ikke linke til den paragraf du har fundet, der forbyder søgning på krak????

At kalde det en efterforskning er vist lige at stramme den, men glæder mig til at se hvad du finder.

Pft. Tommy Ploug

Og der var en :-) mer det var bare humor
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 17:10
Så er jeg mere rolig, Ove... :-) men der er sgu nogle sære snegle ind i mellem der kommer med lignende meldinger ;-)

Tommy Ploug
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 17:34
Inden jeg bliver haglet ned af 123 nu selvbestandiged
Morale vogtere og dem fra rød stue og 3 c
Sorry det var bare for sjov.........
Ja det er godt nok synd for de dyr i bure
Der har det skid........ Og gæs der bliver plugget
levende.......
Og børn i afrika der binder fluer...........
Og de stakler i kina der laver stænger i epoxy dampe
og fiper støv.....
Så det sku et fint sted at starte med en boykot
Af en put and take..
Det gode kommer fra bunden så det her kan kun
Blive bedre
Ingen dyr i bur
Ingen børn i afrika
Ingen stangbygger i kina



Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 17:38
Kan da godt forstå, at man forarges over de stakkels pelsdyr - men det har nok større effekt hvis vi boykotter polar ræv og tempelhund.

Rævene har det uendeligt meget mere dårligt i burene en minkene har det ;-)

Men så langt rækker vores sympati nok ikke.
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 18:10
Go orm og jule øl:-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 18:52
Helt ærligt er det ikke ligefrem outstanding journalistik der bedrives i Operation X i forbindelse med udsendelsen om minkfarmerne:

Optagelserne er lavet ulovligt.

Vi har ingen anelse om hvor mange optagelser de såkaldte aktivister har foretaget (hvor tingene var i orden)

Der er ingen dokumentation for at dele af det optagne materiale IKKE er optaget i farmenes sygeafsnit.

Ingen af os er klar over hvor meget aktivisterne selv har ´´glemt´´ at aflevere af optagelser til Operation X.

Flere af de såkaldte aktivister har domme for at slippe mink ud, og desuden ødelægge både privat ejendom, og den natur de påstår at ville hjælpe.

Alt i alt synes jeg de er sluppet af sted med at tage Morten Spiegelhauer grundigt ved næsen, ved at være ´´leverandør af ALT materialet - selv den minkfarm han var inde på, havde de valgt for ham,,, muligvis efter at de havde tjekket adskillige andre først, for at være sikre på at finde noget ´´gris´´..

Det er let at blive harm,men egentlig tror jeg ikke man kan finde en eneste minkavler som synes at døde dyr og bidesår er sjovt - de lever sgu da af at kunne levere et perfekt skind.

Personligt er jeg modstander af dyr i bur, men lige i det her program mener jeg at der er manipuleret med sandheden, og at det er så ensporet og ukritisk fremlagt - at det mere ligner propaganda for aktivisternes side - end holdbar journalistik:-(

Morten Spiegelhauer er blevet harm, og har glemt at han SKAL forholde sig kritisk til sine kilder - han er simpelthen blevet tørret godt og grundigt..
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 18:59
Jan:

Hvad med fisk der bliver holdt fanget i en sø - indtil de kommer på en spids krog - og dræbt (hvis de ikke er så uheldige at møde en C&R fisker) - Ellers skal de jo til hele projektet igen.....lidt senere på ugen når de bliver sultne igen..

Uha Uha

Venligst Jesper

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:03
simon agerholm skrev: Helt ærligt er det ikke ligefrem outstanding journalistik der bedrives i Operation X i forbindelse med udsendelsen om minkfarmerne:

Optagelserne er lavet ulovligt.

Vi har ingen anelse om hvor mange optagelser de såkaldte aktivister har foretaget (hvor tingene var i orden)

Der er ingen dokumentation for at dele af det optagne materiale IKKE er optaget i farmenes sygeafsnit.

Ingen af os er klar over hvor meget aktivisterne selv har ´´glemt´´ at aflevere af optagelser til Operation X.

Flere af de såkaldte aktivister har domme for at slippe mink ud, og desuden ødelægge både privat ejendom, og den natur de påstår at ville hjælpe.

Alt i alt synes jeg de er sluppet af sted med at tage Morten Spiegelhauer grundigt ved næsen, ved at være ´´leverandør af ALT materialet - selv den minkfarm han var inde på, havde de valgt for ham,,, muligvis efter at de havde tjekket adskillige andre først, for at være sikre på at finde noget ´´gris´´..

Det er let at blive harm,men egentlig tror jeg ikke man kan finde en eneste minkavler som synes at døde dyr og bidesår er sjovt - de lever sgu da af at kunne levere et perfekt skind.

Personligt er jeg modstander af dyr i bur, men lige i det her program mener jeg at der er manipuleret med sandheden, og at det er så ensporet og ukritisk fremlagt - at det mere ligner propaganda for aktivisternes side - end holdbar journalistik:-(

Morten Spiegelhauer er blevet harm, og har glemt at han SKAL forholde sig kritisk til sine kilder - han er simpelthen blevet tørret godt og grundigt.....



Hej Simon,

Enig i hvad du skriver.

Men det ændre sgu ikke på at Erik U. Hansen er miljø synder, som tidliger omtalt tager han toppen af miljøsvineri i forbindelse med hans tidliger dambrugs virksomhed alene dette burde få folk til at holde sig væk fra hans interesser.

CM,

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:09
simon agerholm skrev: Helt ærligt er det ikke ligefrem outstanding journalistik der bedrives i Operation X i forbindelse med udsendelsen om minkfarmerne:

Optagelserne er lavet ulovligt.

Vi har ingen anelse om hvor mange optagelser de såkaldte aktivister har foretaget (hvor tingene var i orden)

Der er ingen dokumentation for at dele af det optagne materiale IKKE er optaget i farmenes sygeafsnit.

Ingen af os er klar over hvor meget aktivisterne selv har ´´glemt´´ at aflevere af optagelser til Operation X.

Flere af de såkaldte aktivister har domme for at slippe mink ud, og desuden ødelægge både privat ejendom, og den natur de påstår at ville hjælpe.

Alt i alt synes jeg de er sluppet af sted med at tage Morten Spiegelhauer grundigt ved næsen, ved at være ´´leverandør af ALT materialet - selv den minkfarm han var inde på, havde de valgt for ham,,, muligvis efter at de havde tjekket adskillige andre først, for at være sikre på at finde noget ´´gris´´..

Det er let at blive harm,men egentlig tror jeg ikke man kan finde en eneste minkavler som synes at døde dyr og bidesår er sjovt - de lever sgu da af at kunne levere et perfekt skind.

Personligt er jeg modstander af dyr i bur, men lige i det her program mener jeg at der er manipuleret med sandheden, og at det er så ensporet og ukritisk fremlagt - at det mere ligner propaganda for aktivisternes side - end holdbar journalistik:-(

Morten Spiegelhauer er blevet harm, og har glemt at han SKAL forholde sig kritisk til sine kilder - han er simpelthen blevet tørret godt og grundigt.....




For dem der ikke måtte kende Erik U Hansen.


- se linket HER
- se linket HER

Han skider højt og flot på alt og alle.

CM,





Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:17
Ove Monrad skrev: <
Det en efterforskning du har gang i der skal lige
Gøre dig opmærksom på at kun politiet må
efterforske her i landet .....
gælder det også privatdedektiver?
Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:57
jens folmann skrev: < gælder det også privatdedektiver?

Svar til 3 c læs inæget så har du svaret
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 20:09
ok;-)
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 20:28
simon agerholm skrev: Helt ærligt er det ikke ligefrem outstanding journalistik der bedrives i Operation X i forbindelse med udsendelsen om minkfarmerne:

Optagelserne er lavet ulovligt.


Ja, men helt så firkantet er det ikke. Hvis det er eneste mulighed for at skaffe dokumentation, og afsløringen anses for at være vigtig nok, godkendes det.

Flere af de såkaldte aktivister har domme for at slippe mink ud, og desuden ødelægge både privat ejendom, og den natur de påstår at ville hjælpe.


Hvor ved du det fra? Der gik rygter om det før udsendelsen, men det var bare spekulationer fra minkavlerne, der udfoldede stor kreativitet i forsøget på at få udsendelsen stoppet.

Morten Spiegelhauer er blevet harm, og har glemt at han SKAL forholde sig kritisk til sine kilder - han er simpelthen blevet tørret godt og grundigt..


Det er så dit gæt. Jeg tvivler på, du har ret. Hele sagen startede med, at en af Anima's folk opfordrede TV2 til at kigge på forholdene på danske pelsdyrfarme. TV2 spurgte, om Anima kunne dokumentere det, de påstod, og sådan startede det. Det var ikke et materiale, Anima bare kom og stak i hænderne på Morten Spiegelhauer. Faktum er, at TV2 nøje instruerede Anima's folk i, hvilke krav der skulle opfyldes, for at materialet skulle kunne bruges som dokumentation. Minkavlerne forlangte efterfølgende at få materialet at se, fordi de ikke troede på, at optagelserne var fra DK. De blev i stedet overdraget til politiet, og der ligger sagen nu.

Man kan diskutere, om det var nødvendigt at bryde ind. Jeg er ikke sikker. Men alternativet havde nok været, at man kun fik adgang til de farme, hvor tingene var i orden.

Prøv så at vend kikkerten den anden vej. I den efterfølgende udsendelse samme aften fulgte vi en engelsk kok med hang til dyre pelse, som havde sat sig for at undersøge, om hendes pelsglæde kunne overleve et nærmere kig på, hvilken pris dyrene måtte betale for hendes luksusvaner.

Hun måtte gennem lange forhandlinger for at få overvåget(!) adgang til en udvalgt dansk minkfarm. Hun blev budt velkommen på en mønsterfarm af en medietrænet og veltalende avler. Hun fik ikke at vide, at det ikke var hans farm! Hvor tillidsvækkende er det! Tyder det på, at branchen er så åben, som de påstår?

Johan
Til top
Troels Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
frk yde

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Geografisk: Øst Jylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frk yde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 20:54
Kan vi så godt stadig fiske og slippe undermålere ud igen? Der er jo stadig diskussion blandt de kyndige om hvor mange af de fisk der fanges og lukkes ud igen overlever, eller betyder det ikke noget når det er VORES hobby? Jeg kan da sagtens se at pelsdyr hold bliver forbudt i DK, så kan man begynde at forbyde jagt of fiskeri pga. dyre velfærd... Der ligger jo allerede film på nettet med store fangster af torsk der ligger og spræller fra Øresund og lystfiskerne går raskt til den. Vi skal nok ikke skrige alt for højt i den debat.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 21:50
Johan Ladegaard, kommer sådan lidt ind fra sidelinien, sikkert fordi han ikke har mere at sige om reklamer, grejbranchen etc. i DSF regi, og som det fremgår af hans profil har han fudementalistiske tilbøjligheder....her er jeg helt enig med ham!
Optagelserne er lavet i samarbejde med ANIMA´s bøller, og den danske dagspresse svar på S&H nemlig EB, det sælger jo billetter Johan i stedet for at fylde avisen med annoncer så hellere lidt sentation.... ikk.
Men især dine udtalelser om Anima´s vidner jo om du har en særdeles god bagrundsviden......du deltog vel ikke?

Jeg vil på det kraftigste understrege at jeg er imod enhver form for dyremishandling og ikke billiger metoder der bruges i slig henseende. BASTA.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 22:45
Jeg var også først forarget over udsendelsen, og mener der bør strammes gevaldigt op. Men der er brådne kar i alle brancher, så mere kontrol, tak. Men igen, altså vi så ´´mishandlet´´ dyr, de mink med friske store kødsår, de kan opstå i løbet af få timer, derfor bør de ikke gå sammen.
:-(

1. Mink der lå døde, mink dør også en naturlig død, selv i bure?

2. Hvor mange mink var det vi så der var mishandlet af andre artsfæller ca 10-30 stk?? ud af hvor mange tusinde.

3. Hvor mange fisk, er blevet kroget i øjet idag, og blevet genudsat da de er under målet, skal vi regne med 5-10 stk
ud af hvor mange de blev ordenligt kroget :-)

4. var det ikke Greenpeace, der viste de drablige mord på babysæler, og så var det folkene selv der stod bag.

5. Synet af rævene, kan til gengæld ikke retfærdiggøres, føj.

6. men mere uanmeldt kontrol, vil være vejen frem.



Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 23:19

Optagelserne er lavet i samarbejde med ANIMA´s bøller, og den danske dagspresse svar på S&H nemlig EB, det sælger jo billetter Johan i stedet for at fylde avisen med annoncer så hellere lidt sentation.... ikk.


I stedet for de slidte floskler om sensationspresse, kan du så ikke i stedet bidrage med argumenter? Det er nemmere at forholde sig til.

Men især dine udtalelser om Anima´s vidner jo om du har en særdeles god bagrundsviden......du deltog vel ikke?


Nej, jeg hørte såmænd bare Mennesker & Medier på P1, hvor hele forløbet blev beskrevet. Enhver kan gå ind på DR/P1 og høre programmet.

Johan
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 07:14
Carsten Buus Hansen skrev:

1. Mink der lå døde, mink dør også en naturlig død, selv i bure?


Ja, men de bør fjernes, så deres artsfæller ikke behøves at træde over ligene i de trange bure. Ingen bør holde flere dyr end de kan inspicere hver dag - hvad enten det er grise, høns eller mink.

2. Hvor mange mink var det vi så der var mishandlet af andre artsfæller ca 10-30 stk?? ud af hvor mange tusinde


Omvendt kan man jo spørge - hvor mange bure ud af flere hundrede nåede man at kigge på, og hvor galt stod det til i de bure man ikke nåede. Det vigtige er, at der var fejl og mangler på 34 ud af 34 farme som blev besøgt. Alt lige fra overtrædelse af vedtægterne omkring størrelse på bur, halm, redekasser til direkte mishandling.

3. Hvor mange fisk, er blevet kroget i øjet idag, og blevet genudsat da de er under målet, skal vi regne med 5-10 stk
ud af hvor mange de blev ordenligt kroget :-)
Og det er relevant fordi...........?

4. var det ikke Greenpeace, der viste de drablige mord på babysæler, og så var det folkene selv der stod bag.


Nej, det er endnu en skrøne, som er opfundet af pelsbranchen. En uvildig dyrlæge undersøgelse har tidligere fastslået, at helt op til 40% af sælerne kan være i live når de bliver flået. En sæl er på nogenlunde samme niveau som en familiehund. Du kan jo spørge dig selv, om du ville acceptere at din gamle hund blev aflivet på den måde hos dyrlægen når den bliver gammel og syg. Hvis ikke, hvorfor skal vi så acceptere at andre dyr gør?


6. men mere uanmeldt kontrol, vil være vejen frem.





Nej, det hjælper ikke på, at de fleste pelsdyr dybest set er vilde dyr, der aldrig vil trives bare nogenlunde i burene. Det vil stadig være vanrøgt og dyremishandling.

Et totaltforbud mod pelsdyr avl i EU - fulgt op mod et importforbud for visse arter af pels - er den eneste farbare vej frem i et moderne samfund.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 08:32
Johan :

Anima vedstår selv, at flere af deres medlemmer er dømt for at slippe mink fri i den danske natur - hvor de så enten dør af sult, eller konkurrerer med den naturlige fauna - blandt andet vores højt elskede fisk (jeg har selv mødt utallige mink på mine fisketure)

Desuden er der INGEN der kan sige med sikkerhed, at Anima har besøgt 34 farme for at få 34 farme med problemer på bånd - man kan jo ´´glemme´´ nogle bånd, eller simpelthen vælge hvad man vil fremlægge.

Det er i MINE øjne meget naivt at tro at Anima er helt upartiske i den måde de søger oplysninger - at tage dem som sandhedsvidner og bruge dem som ENESTE kilde i et tv-program, er simpelthen dårlig journalistik.

Meeen vi kan jo starte med at vende blikket indad, og fravælge at bruge pels og fjer fra opdrættede dyr til vores fluer - så har vi sgu da også endelig en gyldig undskyldning for ikke at fange noget ;-)
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 08:35
simon agerholm skrev: Helt ærligt er det ikke ligefrem outstanding journalistik der bedrives i Operation X i forbindelse med udsendelsen om minkfarmerne:

Optagelserne er lavet ulovligt.

Vi har ingen anelse om hvor mange optagelser de såkaldte aktivister har foretaget (hvor tingene var i orden)

Der er ingen dokumentation for at dele af det optagne materiale IKKE er optaget i farmenes sygeafsnit.

Ingen af os er klar over hvor meget aktivisterne selv har ´´glemt´´ at aflevere af optagelser til Operation X.

Flere af de såkaldte aktivister har domme for at slippe mink ud, og desuden ødelægge både privat ejendom, og den natur de påstår at ville hjælpe.

Alt i alt synes jeg de er sluppet af sted med at tage Morten Spiegelhauer grundigt ved næsen, ved at være ´´leverandør af ALT materialet - selv den minkfarm han var inde på, havde de valgt for ham,,, muligvis efter at de havde tjekket adskillige andre først, for at være sikre på at finde noget ´´gris´´..

Det er let at blive harm,men egentlig tror jeg ikke man kan finde en eneste minkavler som synes at døde dyr og bidesår er sjovt - de lever sgu da af at kunne levere et perfekt skind.

Personligt er jeg modstander af dyr i bur, men lige i det her program mener jeg at der er manipuleret med sandheden, og at det er så ensporet og ukritisk fremlagt - at det mere ligner propaganda for aktivisternes side - end holdbar journalistik:-(

Morten Spiegelhauer er blevet harm, og har glemt at han SKAL forholde sig kritisk til sine kilder - han er simpelthen blevet tørret godt og grundigt..



Sorry, men kan vi ikke alle blive enige om, at bare et sted der ikke overholder regler og love for opdræt, er bare 1 sted for meget.
vi er nogle mennesker os lystfiskere, der vel alle gør hvad vi kan for at behandle naturen ordenligt, så kan det være ligemeget hvordan et program bliver lavet, når det handler om dyrevelfærd.
det jeg så, tror jeg ikke var et tilfælde, det var ligegyldig omgang med dyr.
og tro ikke at hvis noget bliver lavet efter aftale, at vi så får virkeligheden at se.
jeg er ikke for selvtægt og lignende, men nogen gange virker det korrekt, når nogen vover ´´pelsen´´ for at lave en ulovlig optagelse.
PS. meget vigtigt, jeg fordømmer de fjolser, der tror de gør dyrene en tjenste, ved at lukke dem ud.

bare min holdning..
lars
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 09:28
Selvfølgelig skal dyr behandles på en etisk acceptabel måde.

Men jeg er helt enig i, at denne historie er meget farvet. Agendaen var sat, inden udsendelsen overhovedet kom i luften. Man har på intet tidspunkt valgt at behandle modpartens argumentation sagligt. Dommen var afsagt, allerede inden forsvaret fik ordet... Jeg synes det er en ulidelig gang sensationsjournalistik - eller - jeg vil end ikke kalde det journalistik. Jeg ved ikke om ordet ´´forargelsesunderholdning´´ eksisterer - men hvis det gør, er det rigtigt godt beskrivende for denne historie.

Folk vil forarges - og svælger jo nærmest i det.... Jeg finder det en anelse ulækkert.

Man er ved at smadre en masse menneskers levebrød. På samme måde som den franske gimpe Brigitte Bardot fik smadret levebrødet for en masse grønlandske fangere sidst i 70'erne. På et - mildest sagt - meget spinkelt grundlag.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 09:39
Mikael Pedersen skrev: Selvfølgelig skal dyr behandles på en etisk acceptabel måde.

Men jeg er helt enig i, at denne historie er meget farvet. Agendaen var sat, inden udsendelsen overhovedet kom i luften. Man har på intet tidspunkt valgt at behandle modpartens argumentation sagligt.


Hej Mikael,

Er ikke overrasket over du er mistænkelig. Du troede jo heller ikke på, at japanerne dræbte delfiner da det emne var oppe. - se linket HER/

Jeg syntes faktisk, at man forsøgte at komme i dialog med både pelsavlere og Kopenhagen Fur - men du så jo selv hvad deres reaktion var. Ved ikke, om du efterfølgende har set noget af den diskusion, som har været på bl.a. TV2 News, her optræder branchen bestemt heller ikke troværdig :-( - ligesom deres dyrt betalte annonce kampagne der rullede over TV samme dag som Operation X blev sendt helt klart vidner om dårlig samvittighed, der skal dækkes.

Hvis man ikke har noget at skjule, hvorfor skal alle besøg så anmeldes til Kopenhagen Fur og ledsages af en PR medarbejder fra organisationen, som bestemmer hvad og hvor man må besøge?
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 09:57
Branchen meldte klart ud, at de var FOR regelmæssige uanmeldte kontrolbesøg af de veterinære myndigheder.

Jeg benægter ikke, at der er er brodne kar mellem minkfarmerne. De skal, naturligvis, luses ud. Men denne ´´kampagne´´ skærer ALLE over én kam. Der er dér jeg står af...

Jeg har været nabo til en minkfarm, hvor ting bestemt ikke blev kørt på en beundringsværdig måde. Det fik da også ende, efter netop et uanmeldt kontrolbesøg (som så var det sidste af flere).

Jeg mener ikke unuanceret udhængning af en hel branche hører nogen steder hjemme. Det er fint, der bliver skabt opmærksomhed om eventuelle problemer. Men lad myndighederne om at dømme.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 10:10
Mikael Pedersen skrev:
Det er fint, der bliver skabt opmærksomhed om eventuelle problemer. Men lad myndighederne om at dømme.


Jamen det er vi da fuldstændig enige om.

Men iflg. myndighederne er der jo ikke noget galt - de har i hvert fald ikke observeret noget i de 5% de har udført (anmeldt) kontrol på.

Hvis ikke der var skabt opmærksomhed via et TV program, var der aldrig sket noget.

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 10:26
simon agerholm skrev: Johan :

Anima vedstår selv, at flere af deres medlemmer er dømt for at slippe mink fri i den danske natur - hvor de så enten dør af sult, eller konkurrerer med den naturlige fauna - blandt andet vores højt elskede fisk (jeg har selv mødt utallige mink på mine fisketure)


Hvor har du set det? Deres officielle holdning er, at de er modstandere af det svineri.

Desuden er der INGEN der kan sige med sikkerhed, at Anima har besøgt 34 farme for at få 34 farme med problemer på bånd - man kan jo ´´glemme´´ nogle bånd, eller simpelthen vælge hvad man vil fremlægge.


Hvorfor interesserer du dig sådan for det? Du hører jo ingen påstande om, at det ser sådan ud på alle danske minkfarme.

Det er i MINE øjne meget naivt at tro at Anima er helt upartiske i den måde de søger oplysninger - at tage dem som sandhedsvidner og bruge dem som ENESTE kilde i et tv-program, er simpelthen dårlig journalistik.


Hvem har nogensinde påstået at være upartisk? Anima er en interesseorganisation, der selvfølgelig ikke er upartisk. Journalistik er ALDRIG objektiv. Jeg forstår ikke helt, hvad du ville have gjort i stedet. Operation-X redaktionen forholder sig fra starten kritisk til Anima's påstande. Derfor laver de en aftale om, at de skal fremskaffe dokumentation og fortæller samtidig, hvad de kræver af optagelserne for at godtage dem som dokumentation. Hvorfor skulle de dog opsøge flere kilder i den fase? Hvis noget er dokumenteret, er diskussionen lissom slut om, hvorvidt det foregår. Derfra forsøger de forgæves at få udtalelser fra pelsindustrien, og kun enkelte af avlerne siger noget til kameraet. De fik chancen, men har selvfølgelig en dårlig sag.

Johan
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 10:44
Det positive der kan komme ud af hele denne sag, er en forøgelse af frekvensen af de uanmeldte kontrolbesøg. Og det bifalder jeg - når ressurserne bare ikke tages fra de kontrollen med svinebrug, kvægbrug, hønseopdræt osv...

At myndighederne ikke har fundet noget ved de uanmeldte kontrolbesøg de har foretaget, kunne måske tyde på at det billede der er blevet tegnet af nogle - absolut ikke uvildige - personer, måske er en anelse skævvredet?

Hvornår kommer turen forøvrigt til produktionen af æg og kylliger? - med et håndholdt kamera, og et besøg hos stort set hvilket som helst stor dansk ægproducent, ville jeg kunne frembringe et stykke film, der er mindst lige så afskysvækkende, som optagelserne fra minkfarmene....

Der ER ikke ret meget idyl over moderne dyrehold.
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Nordkysten, Køge Bugt, Isefjord og Roskilde Fjord, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 10:50
Jeg er meget enig med dig Jan P. Vi er som lystfiskere alt for ukritiske i forbindelse med køb af fluebindingsmaterialer. Vi ved selvfølgelig ikke, hvordan polarræve, tempelhunde mm. behandles i fangenskab. Og hvad med de CITES-omfattede dyr? Men vi spørger jo heller ikke.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:00
Mikael Pedersen skrev:

At myndighederne ikke har fundet noget ved de uanmeldte kontrolbesøg de har foretaget, kunne måske tyde på at det billede der er blevet tegnet af nogle - absolut ikke uvildige - personer, måske er en anelse skævvredet?

Hvornår kommer turen forøvrigt til produktionen af æg og kylliger? - med et håndholdt kamera, og et besøg hos stort set hvilket som helst stor dansk ægproducent, ville jeg kunne frembringe et stykke film, der er mindst lige så afskysvækkende, som optagelserne fra minkfarmene....



Mikael - kontrolbesøgene er jo netop IKKE uanmeldte. De skal lave 5% uanmeldte besøg, men samtidig skal man lave nogle anmeldte hegnssyn med jævne mellemrum. Det som sker i praksis, er at man slår disse syn sammen, så de såkaldte uanmeldte tilsyn foregår samtidig som de anmeldte hegnssyn. Det har man selv tilstået for åben skærm - men ville da nu lave praksis om ;-)

Mht. kyllingerne, så har du vist sovet i timen. Operation X har allerede været der: http://programmer.tv2.dk/operationx/programmer/article.php/id-20175692.html

Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:08
Jan, mht. kyllinger har du helt ret - der har jeg sovet ;-)

Men stadig... jeg tvivler på de har det bedre end den gennemsnitlige mink ;-) - ikke at det retfærdiggør noget som helst. Det er bare en lidt småkedelig kendsgerning.

Måske var det kontrolmyndighederne man skulle ´´gennemrøfle´´ istedet for dyreholderne?
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:09

At myndighederne ikke har fundet noget ved de uanmeldte kontrolbesøg de har foretaget, kunne måske tyde på at det billede der er blevet tegnet af nogle - absolut ikke uvildige - personer, måske er en anelse skævvredet?


Nej, praksis har nemlig været at slå velfærdsbesøg sammen med anmeldte kontroller af hegn. Så der har slet ikke været tale om uanmeldte besøg.

Hvornår kommer turen forøvrigt til produktionen af æg og kylliger? - med et håndholdt kamera, og et besøg hos stort set hvilket som helst stor dansk ægproducent, ville jeg kunne frembringe et stykke film, der er mindst lige så afskysvækkende, som optagelserne fra minkfarmene....


Enig! Af alle produktionsdyr har høns og kyllinger det værst! Der er bare den ekstra dimension med pelsdyrene, at de udelukkende lider for at tilfredsstille et behov for dyr luksus.

Johan
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:21
Johan Gadegaard skrev: <


Enig! Af alle produktionsdyr har høns og kyllinger det værst! Der er bare den ekstra dimension med pelsdyrene, at de udelukkende lider for at tilfredsstille et behov for dyr luksus.

Johan


Forskellen er bare, at ved høns og kyllinger har man som forbruger et reelt alternativ, nemlig økologisk produktion. Det har man ikke ved pelsdyr - plus naturligvis din pointe med ikke-essentielle behov for pels.
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:30
økologi sikrer ikke nødvendigvis dyrevelfærd.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 11:30
Jan Persson skrev: <

Forskellen er bare, at ved høns og kyllinger har man som forbruger et reelt alternativ, nemlig økologisk produktion.


Eller endnu bedre - man kan lave dem selv. Du kan ikke købe æg af samme kvalitet. Ikke engang øko-æg. Og kyllingerne...! Har du én gang smagt hjemmeslagtet kylling, vender du aldrig tilbage til det elendige blegfimsede kød, der ligger i supermarkedets frysedisk. Desuden kommer du aldrig til at mangle fjer til hackler...:-)

Johan
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 12:14
Mikael Pedersen skrev: økologi sikrer ikke nødvendigvis dyrevelfærd.


Øhhh, jo - sammenlignet med konventionel landbrug gør det da i allerhøjeste grad - se linket HER

Økologi sikrer naturligvis ikke, at der kan være en landmand, der ikke plejer sine dyr optimalt, men de er da sikret et liv i overenstemmelse med deres naturlige adfærd.

Ellers må du forklare dit synspunkt nærmere
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 15:13
Johan :

Det nævnes faktisk i programmet, at flere af deres aktivister er DØMT for at udøve hærværk, samt slippe mink fri.. Ja, sådan en retsal du hved, med både dommer og forsvarer og anklager:-)

Jeg kan forstå på dine indlæg, at du selv er hoppet helt i grøften, og fuldstændigt glemmer det kritiske øje - derfor tror jeg ikke jeg ønsker at kommentere dine indlæg yderligere.

Måden de såkaldte beviser er fremskaffet på, er helt ude i hampen,, og anvendelse af kun én kilde som grundlag for et helt tv-program hører simpelthen ingen steder hjemme:-(

Anima fremstår ikke som troværdig kilde, og hverken du eller jeg kan se hvor meget de har valgt at tilbageholde.

Desuden tror jeg HELT du har overset, at en journalists fornemmeste opgave er at beskrive virkeligheden fra et objektivt punkt - ikke selv at skabe sin egen virkelighed, med hjælp af en såkaldt interesseorganisation, som Anima meget venligt kan kaldes..
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres