Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Maribo sø

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Maribo sø
    Sendt: 02 Nov 2009 kl. 19:39
Hvert år igennem de sidste 4-5 år, har jeg en håndfuld gange om året fisket efter gedder på flue i Maribo sø. I år har heller ikke været nogen undtagelse og året startede også fint med mange fine fangster. Da sommeren nærmede sig, gik det helt galt. Sommeren og efteråret igennem har sø været plaget meget af alger, det værste jeg har oplevet i nyere tid og sigtbarheden katastrofal dårlig. Mine fangster lige så, tre sidste ture har været nul ture. Nu er det så ved at være tid igen, hvor jeg kommer en tur til Lolland og ville så høre om vandkvaliteten har rettet sig til en mere normal sigtbarhed, så det igen kan blive til en fornøjelig tur på søen.
TC
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 19:55
Hej TC

Jeg har som dig værdsat fiskeriet meget dernede. Helt tilbage fra det toppede i 1999-2001 og årene fremefter. Der har været et tydeligt mønster med klart vand om sommeren gav meget grumset vand i sensommer efterår. I år har søen været meget klar det meste af sommeren og er nu desværre helt usædvanligt algegrøn. Meldinger dernede fra lyder også på nulbonner.

Jeg prøver at se positivt på det og håber det kan få søen til at ryge lidt i glemmebogen - særligt hos det stigende antal madfiskere der har fået øjnene lidt for godt op for fiskeriet dernede.

Mvh
Jonas
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 20:09
Hmm!
Det kan godt være, vi skal et godt stykke ind i vinteren før den igen bliver fiskbar.
Ja! Du har nok desværre ret, når noget for god omtale ser man desværre mange folk ikke ha’ respekt for det, og så ser man tit det går meget hurtigt ned af bakke.
Tc
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres