Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gennemløber ´´Fladbuk/søm´´

 Besvar Besvar
Forfatter
Karsten Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Karsten Jensen

Tilmeldt:: 09 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karsten Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gennemløber ´´Fladbuk/søm´´
    Sendt: 03 Nov 2009 kl. 10:19
Hej

Jeg søger oplysninger omkring gennemløbsblinket
Fladbukken og Sømmet.

Det er oftet sådan at et agn produceres i flere forskellige vægte men det er også en kendsgerning at der tit og ofte er en af vægt størrelserene der skiller sig markant ud som værende den mest brugte.
Her tænker jeg på kaste egenskaberne samt den gang i vandet som er tiltænkt agnet.

Hvilken størrelse kaster/fisker samt fanger bedst :

str. på Fladbukken ?
str. på Sømmet ?

til sidst, hvilken model / str. på enkelt krog bør jeg benytte ?

/Karsten
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 10:34
Hej Karsten

For at svare fornuftigt på dine spørgsmål er du nød til at oplyse kaste vægten på din stang og modellen afhænger i høj grad af hvilke føde emner der i vandet som du jo skel efterligne og så snadelig ikke mindstt hvilke fisk du forsøger at fange ...


/Søder
Til top
Karsten Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Karsten Jensen

Tilmeldt:: 09 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karsten Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 10:49
Okay .-)

Havørred fra åben kyst (herunder Sverige) men ellers hvor der er dybt under land og ved rev

De skal bruges som imitation af tobis og brisling.

Jeg benytter 2 slags stænger.

Hjemlige og knap så hårde forhold bruges en ombygget flue klinge med dyb helauktion med kastevægte på 7-22 g og 10,5 fod.

Det lidt hårde kystfiskeri med henblik på lange kast over dybder på 1-5 m bruges en stang med dyb helauktion på 11 fod og med kastevægte op til 28 gram.

/Niels
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 11:02
Hej Niels

For det hårde ´´Svenskekyst´´ fiskeri vil jeg anbefale ´´Bornholmer pilen´´ i 24 g til din stang og Henrys ´´Fladbukken´´ i 22g monteret med endten en owner cutter point trekrog i str4 eller hvis meget græs en enkelt i str 2 farver også efter vejr type ellers Henrys søm i 26g

Herhjemme de samme blink bare i en 15-16g udgaver...



/Søder

- se linket HER
Til top
jakob bille Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fenris

Tilmeldt:: 22 Okt 2009
Geografisk: Møn
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fenris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 23:39
Jeg vil til enhver tid vælge sømmet, det har klart bedre kaste egenskaber og har en udemærket gang i vandet. Fladbukken har det med at blive fanget af vinden og er efter min mening overvurderet. Hvad krog angår vil jeg bruge en Owner s-61 str.5/0 til fladbukken og måske en Owner s-61 str.3/0 til sømmet, da det ikke er nær så bredt som fladbukken.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres