Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvning af hanenakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Farvning af hanenakke
    Sendt: 05 Nov 2009 kl. 01:00
Er der mon nogen i den ærede forsamling, der har erfaringer om dette eller kender til et god link. Det drejer sig om at jeg har en gul Whiting spey nakke, som jeg overvejer at omfarve til ... (ja hvad ellers) ... salmon :-)

本当にありがとうございます
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2009 kl. 01:11
hey torben
hvis du finder ud af noget smider du ikke artikel ud på siden med lidt fotos af det det da jeg går med samme tanker da jeg har en halv nak i hvid som jeg tænker på at farve i samme farve ved du hvor man kan få farven til dette
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LM

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2009 kl. 09:12
Jeg tvivler på at du kan farve en gul nakke om uden at blege den først.
En hvid nakke er nem at farve pattegris , ( som bare er en lys orange ) bland en anelse gul og lidt mere rød, meget mindre farve i forhold til vand end normalt. farv en fjer af gangen til du rammer den rigtige farve, derefter hele nakken på en gang .

Lars
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2009 kl. 09:37
Prøv dette link, det bruger selv :)

- se linket HER
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LM

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2009 kl. 09:52
Dylon kapsler er ikke det bedste til indfarvning af hår og fjer, selv om det kan bruges.
Køb istedet Veniard farve , det virker , fås til en overkommelig pris hos Salmon fly i Kbh.

Lars
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2009 kl. 21:13
Hej Lars.

Nu vil jeg godt lige korrigere din udtalelse omkring Dylon farver.
Dylon er ikke de bedste farver? det tror jeg heller ikke ,at der er nogen, som har hævdet, men jeg hævder efter 40 års erfaring med brug af Dylon farver i kapsler, vel og mærke, den gamle type, som havde nøjagtig samme konsistens, som omtalte Veniard farve, var blandt de bedste farver.
I dag er sagen en helt anden, for de farver, som findes i Dylon, som maskinvask, har slet ikke den effekt, som varmtvands farverne i de små kapsler, da de er beregnet til maskinvaks, og skal have meget større portioner af både farve, og det som de oprindelig er beregnet til ,nemlig farvning af tøj.
Jeg hævder til gengæld, at Dylon er nemmere at tone, end de få Veniard farver, der er i dag er til rådighed.
Min erfaring med, at det er nemmere at bruge Dylon, stammer fra mere end 35 års instruktør erfaring, hvor der har været undervist i farvning af fluebindings materialer.
Sidst men ikke mindst, så er det ganske korrekt, at i dag ville man vælge Veniard farver, grundet pris og tilgængelighed, mest fordi der i Danmark ikke mere er ret mange muligheder for køb af Dylon i kapsler.
Ud over Dylon, så har der jo været konkurerende mærker, såsom Opal farver, og kvaliteten af de andre fabrikater, har også været fremragende.
Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres