Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canada

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Canada
    Sendt: 07 Nov 2009 kl. 09:00
Hej Alle
Da jeg,desværre,er måtte aflyse min tur til New Zeeland til Januar pga. nyt arbejde går jeg med planer om en erstatningstur til British columbia/Canada næste år.
Har været I BC tre gange før efter div. Laks,men denne gang vil jeg udelukkende gå efter Regnbuer og hvad der ellers kan fanges med Tørflue.
Hvis der er nogle der har noget info.omkring Tørfluefiskeri i Canada,og her mener jeg ikke fiskeri efter Steelheads, eller hvis der er en eller flere,der går med en drøm om at fange Trout på Tørflue i Canada/BC så må de meget gerne kontakte mig.
Mvh Henrik
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 10:12
Tillykke med dit nye job ;-)
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 10:22
Tak min ven
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 10:53
Halløjsa Henrik

nå min gode ven på Amager, så er der bud med nogle links, så du evt. kan rejse med de rigtige folks udi tørflueland m.v. i Canada og USA.

- se linket HER

og så noget rigtigt dyrt (inspiration :-) )

- se linket HER

(Se iøvrigt også på trip til Montana - cool !)

Og look here my pal for freshwatertrips:

- se linket HER/

And so ....

- se linket HER

og

- se linket HER

Gå i gang og drøm min ven .... der er masser af gode trips over there i Guds eget skønne land og ikke mindst fede friske flyfreaks from America to go with

;-)


Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Anders Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersAnd

Tilmeldt:: 21 Jun 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersAnd Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 10:58
Surt show at måtte aflyse en tur down under... Men Canada er da bestemt en god erstatning :) Hvis du bevæger dig mod Alberta kan jeg varmt anbefale - se linket HER
Kan dårlig selv vente til jeg skal afsted igen.
Ellers kan jeg også anbefale adams river lidt uden for Kamloops der er godt med regnbuer :)

Mvh

Anders
Til top
Martin Kildeberg Frederiksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Frede Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2005
Geografisk: Sydsverige, Sjælland, Norge
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Frede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 11:52
Hej Henrik,

Surt det med NZ:-(
Men når vi snakker Canada ville jeg kigge nærmere på områderne Crownnest og Calgary, Alberta og Elk River, Fernie i SE BC.

Jeg har ikke selv været der endnu men det ligger meget højt på listen.

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

God tur!;-)

Venligst Martin
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 12:24
Henrik

Hvor i BC har du fisket før? Ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror du ville kunne få bedre rådgivning hvis du begrænsede dit spørgsmål til bestemte områder. Som dit spørgsmål er formuleret, svarer det til at spørge om nogen kender noget godt Tørfluefiskeri i et område svarende til Europa og Central Asien.

Vil du fiske DIY eller guidet? Hvornår skal du af sted? Hvis du vil fiske i det nordlige/mellemste BC kender jeg en masse fine floder, som hver især er en tur værd. Men som du sikkert ved kan forholdene og fiskeriet svinge meget fra år til år i de enkelte floder. Det er altid en god ide’ at have masser af muligheder, at vælge fra, indenfor et begrænset område.

Ryan ;-)
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 16:14
Hej henrik

Hvad kan sådan en tur efter laks gøres for hvis man er 2 med alt. jeg har længe gået med en drøm om canada for at prøve noget andet end norge.

Og hvordan har fangsterne været.? ;-)

Mvh. Johnny
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 19:14
Hej alle
Tak for jeres svar og links.Der var faktisk et par der fik mit gamle Tørfluehjerte til at banke voldsomt.
Til Jesper er svaret at for en 12000-15000 alt inkl
Den sidste tur jeg var på havde vi en autocamper og fiskede lidt her og lidt der.Det er super ment.Der er Rivers over alt og sidst men ikke mindst:du er gaganteret fisk(hvis altså ikke vejert driller for meget) Den tur lå i Ca. 13000 med fly og 15 dage
Til Ryan vi jeg da godt sige at det er med fuldt overlæg jeg ikke har præciseret hvor jeg gerne vil fiske,netop for at få så mange gode forslag så muligt.
Men det skriver du jo også til sidst i dit lidt mystiske indlæg.
Tak fra Henrik
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 20:21
f.eks. den tur du beskriver du selv har været på der, hvordan arrangere du det? Det er det største spørgsmålstegn ved mig, om hvordan man arrangere sådan en tur. For hver gang man søger på noget, synes jeg det altid det er sådan nogle pakke løsninger med guide og lodge og alt mulig service til en pris af.. ja alt for mange penge! Kan du ikke give nogle tips, eller et eller andet som kan hjælpe lidt? :-)
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 21:11
Hej Jens
Det er så nemt,at selv jeg kan finde ud af det.
Først skal du ha´en flybillet til evt. Vancouver eller Seattle i det nordlige USA.En bil kan også lejes på nettet.Mange steder kan det betale sig at køber fly og bil samtidig.
Så skal du ha´et godt kort over det område du påtænker at fiske i,og for langt de fleste er det,det sydlige British Columbia og/eller Vancouver Island.
Dernæst er der bare hyggearbejde tilbage,nemlig noget surfing på nettet og der er rigtig meget om Laksefiskeri i British Columbia.
Og husk lige,at en 14 dags tur til BC ikke er så meget dyere end 14 dage i Norge.
mvh Henrik
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 23:02
Tak for det :-)
En ting jeg også har tænkt på, over i BC er det sådan hvor man går ind og køber et dagkort f.eks. til et styk vand? eller skal man ha' en licens, eller hvad skal man?
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 00:08
Hej Jens

mange spørgsmål i din tråd og dem kan du reelt set få besvaret via disse links:

http://123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?placering=artikler&menu=Laesestof&kategori=Laksefiskeri&Id=5605

- se linket HER

http://123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?vaelg=3&placering=artikler&menu=Laesestof&Id=6687&kategori=Laksefiskeri


http://123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?placering=artikler&menu=Laesestof&kategori=Laksefiskeri&Id=8213

Bemærk, at der er yderligere links til disse artikler, som er længere ´´historier´´ med diverse links omkring f.eks. planlægning af turen til BC o.s.v.

Hr. Romsdal og jeg har iøvrigt været på alle disse 3 ture sammen og personligt elsker jeg at planlægge og udforske fiskevande på ´´egen hånd´´ og til den rigtige pris.

Det handler meget om ´´at turde turde´´ og hoppe ud i det og så huske på, at en fisketur til Canada og andre steder jo i realiteten bare handler om:

1) Fly
2) Leje af bil eller camper
3) Ad 2 måske logi i Bed & Breakfast eller Motel
4) Få noget at spise en gang imellem
5) Finde fiskevandene via nettet

og så er det ellers afsted Jens ;-)

Nice trip til alle

Per Jacomo (y)
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 01:29
Tak for det, har fået rigtig meget ny viden om BC.
Men har lige nogle hurtige spørgsmål. Måden man gør på derover er det at du lejer en bil fra starten, finder et hotel eller lodge, køber diverse fiske licenser, og så kan du ellers fiske over alt eller hvad??
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 08:22
Hej Jens
Det er lige præcis den måde du beskriver.Licens kan købes mange steder og koster 45 $ og det er vel at mærke et årskort til alt fiskevand i BC.Der er dog et par ekstra regler omkring Steelhead-fiskeri,men det kan du læse i min gode ven Jacomo´s artikel.
Se at komme afsted.
Det er det´´ nemmeste `` land at fiske i af dem jeg har besøgt.
hilsen Henrik
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 11:31
Godt, så har jeg forsstået det, tak for hjælpen. Så er det jo bare at finde de rette floder at fiske i. Ja, din vens artikel/artikler var en stor hjælp! :-)
Til top
Anders Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersAnd

Tilmeldt:: 21 Jun 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersAnd Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 12:10
Kom lige i tanke om at hvis du ville prøve noget rigtigt sjovt tørflue fiskeri med rigtig mange fisk. Så skal du prøve fiskeriet efter Cutthroat trout. Fik desværre ikke selv nået at prøve det sidst jeg var der men det er helt sikkert noget jeg skal prøve næste gang.

Hilsen

Anders
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 13:07
Jens

Fiskelicensen for et år koster $ 80. Se dette link side 6.
- se linket HER

Du kan her se priser og regler samt hvilke vande der er klassificeret og kræver du løser et dagligt fiskekort. Der findes flere typer af vand.

1) Ikke klassificeret her kan du fiske med din basis licens

2) Klassificeret vand 1 eller 2, her skal du betale $ 40 resp. $ 20 for at fiske én dag.

3) Hvis du vil fiske Stør eller Steelheads skal du betale en ekstralicens.

4) Hvis du vil fiske i Tidal Water skal du desuden have en Tidal Water Sport Fishing Licens.

5) Hvis du vil ”Gokke” en fisk eller to skal du desuden have en sk. ”Killer Licens”. Non Tidal Licens.

Så helt så enkelt som det er fremstillet er det altså ikke. Dertil kommer de mange lokale restriktioner dem kan du finde på dette link til ”BC synopsis” hvor næsten alt fiskevand er opført med de regler og restriktioner der gælder for det pågældende fiskevand. At overtræde reglerne koster kassen.

- se linket HER

Det er værd at bemærke at der fra 2010 eller senest 2011 kommer til at gælde helt nye regler for NRA’s fiskeri / NRA = Non Resident Alien Anglers. Som jeg læser dem kan det snildt ende med at det fantastiske fiskeri vi i en årrække har dyrket er historie og noget vi ikke kommer til at opleve mere.


Ryan;-)
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 13:38
Fableagtig artikel/historie eller hvad man nu end skal kalde den Per Jacomo, jeg er ærlig talt MEGET overrasket over at det ikke er sværere at lave sådan en tur og samtidig er jeg bestemt også overrasket over prisen, så kan alle jo nærmest være med, tror jeg er at finde i BC til næste år ærlig talt ;)
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 14:04
Hej Ryan
Om det koster 45$ eller 80$ tror jeg de fleste synes irelevant i det store regnestykke.
Ydermere er langt de fleste Rivers i det sydlige British Columbia ikke klasseficeret.
Hvis alle i Dragør er lige så negative som dig,er det ikke underlig at i er gået falit og vi i Tårnby/Kastrup har måtte hjælpe jer på fode igen.
Mvh Henrik (Kastrup)
Til top
Jens aagard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
serux

Tilmeldt:: 10 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér serux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 14:07
hmm. Der er godt nok mange floder at vælge mellem derover. Jeg er godt klar over det med, at man godt kan skifte mellem diverse floder derover hvis man kommer derover. Men altid godt at ha noget i tankerne inden man tager hjemme fra. Kender ikke så meget til opgangene i BC, men hvornår peaker Konge laksen, altså hvornår er det godt at tage derover, hvis man vil fange sådan en? og hvilke floder er bestemt kendt for deres kings? Min store drøm er jo at fange king salmons i de høje vægt klasser. :-)
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 18:38
Hej Jim

jo jo prisen er rigtig nok og ærligt talt, så har vi og jeg alle 3 gange levet godt og har typisk været ude og spise til aften en 3-4 gange pr. tur! Og det altså ikke ´´bare´´ Mc Donalds a.s.o.

Det som kan koste basøre er, når du ser og blive grebet af det meget gode fiskegrej, som har de rigtige priser såvel i USA som i Canada, men det er jo individuelt, hvad ´´man´´ hopper på ........ (bare spørg konen min ;-) ).

TAKE THE TRIP - IT's A DREAM

Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord (y)
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 18:53
Tvivler skam heller ikke på prisen passer Per, overrasker mig bare at det kan gøres så billigt uden at der er noget ´´discount´´ over det, til sammenligning koster det jo nemt 30.000 hvis man køber en færdig fiskerejse :)

Og ja det med shoppingen derovre er jeg slet ikke i tvivl om kan gå ´´galt´´ også for mig hehe
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 19:37
Hej Jim mfl...

Kan stå inde for at Per Jacomo's og Henriks tal stemmer.

Kender et hold der lige har været afsted og lavet den samme tur ( sådan ca !! ) til omkring de priser, så jow, det kan bestemt lade sig gøre.

Ellers skal jeg ikke gøre mig klog på BC... kender kun lidt til Alaska, men altså ikke forholdende i BC.

Shoppingmæssigt skal i dog være opmærksom på at RIGTIG mange butikker kører med meget lidt på lager efterhånden. Især hvis i rammer slutningen af en sæsson. Finanskrise mv. gør åbenbart at man skærer ned på lagrene.. mystisk.. men sådan er det åbenbart.

vh
TRHM
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 19:39
Jens aagard skrev: hmm. Der er godt nok mange floder at vælge mellem derover. Jeg er godt klar over det med, at man godt kan skifte mellem diverse floder derover hvis man kommer derover. Men altid godt at ha noget i tankerne inden man tager hjemme fra. Kender ikke så meget til opgangene i BC, men hvornår peaker Konge laksen, altså hvornår er det godt at tage derover, hvis man vil fange sådan en? og hvilke floder er bestemt kendt for deres kings? Min store drøm er jo at fange king salmons i de høje vægt klasser. :-)


Hej Jens

Her findes lidt mere omkring Kongelaks :-)

- se linket HER

vh
TRHM
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 23:12
Jeg har fisket usa og canada et par gange med tørfluen:-)
I canada fiskede jeg sidste uge af juni og starten af juli. Bow i Alaberta nedstrøms Calgary har en meget fin bestand af bækørred (Se profil), desuden har jeg fisket Crownnest og Elk River, Fernie i SE BC, samt Clearwater. Du skal være klar over at det kan være meget vanskeligt at komme ned til vandet, pga. landskabet og ufremkommelige skove og privat land. Desuden kan forårsflommen i juni besværliggøre tørfluefiskeriet. De store salmon Flyes (slørvinger) er der i starten af juli. Desværre er jeg altid kommet en uge for sent til dette fiskeri, men fiskene husker disse, så store stimulator fluer kan hente fisken op et par uger efter klækningerne.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 00:14
Hej
Jeg er lige kommet hjem fra week-end, og har læst tråden igennem.

Med hensyn til omkostningerne til 14 dages fiskeri i BC, kan jeg oplyse, at jeg har helt friske priser på 14 dage på Vancouver Island. Jeg er ved at arrangere en tur magen til den, jeg skrev en artikel om i 2007. Artiklen kan læses under læsestof/laksefiskeri/verdensklassefiskeri efter laks på kysten.
Udgifter til fly Billund/vancouver island, bil leje, hytte leje, og fiskelicencer incl. licence to kill er i dag 10.600,- kr. Dertil kommer kost og bensin, der er budgetteret til ca. 1.500 kr.
Kosten er billigere end i Danmark, og bøfferne er mega store.

Ryan
Du skriver, at der kommer nye fiskeregler, måske allerede fra næste år.
Har du fornemmelse af, hvad de går ud på, eller er det noget jeg kan læse mig til i de links du henviser til.

Ejner
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 09:35
Der har været planer fremme om at fiskeriet efter steelheads i Skenasystemet kun må foregå med guides, hvis du er Aliens. Håber det ikke:-(
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 16:43
Hej Lars
Det beroliger mig, vi skal til Vancouver Island, der er område 1.
Jeg har ikke fundet frem til ændringer i det område.
Ejner
Til top
Frank Danielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank Danielsen Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank Danielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:22
Hey Johnny, Jim, Jens og jer andre,
I er velkomne til at smide mig en mail hvis I ønsker lidt info om fiskeriet i BC samt generelle praktiske oplysninger såsom hvordan man kommer derover, hvor man kan bo, hvor man kan fiske osv. Jeg har også en udstyrs/grej liste som giver et godt indblik i grej til de forskellige lakse arter mm.
Tjek evt. også: - se linket HER

Mvh
Frank Danielsen
frankdanielsen@yahoo.dk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:52
Hallo...

Mens i diskuterer stolpe op og vægge ned omkring fiskeriet i BC hvad så lige med at læse Ryan`s indslag i tråden: ´´att. Ryan Jøncke Christensen´´.
Her får i jo det hele serveret på et sølvfad.

Mvh.
Jim.
Til top
Henrik Knudsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hestekød

Tilmeldt:: 11 Dec 2009
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hestekød Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 20:46
Vil man fange kongelaks i BC, hvad tid er så bedst at tage derover?
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 22:04
Hej Ejner..

Er der plads til flere på jeres tur til Canada eller...?

Mvh

Søren
soren72@hotmail.com
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 08:47
Hej alle
Tak for alle jeres svar,men nu er det sådan at ,jeg har sagt nej tak, til nyt Job og tager til New Zeeland d.22 januar.
Hvad gør man ikke for en Fisketur.
Hilsen fra Henrik Romsdal
Til top
Frank Danielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank Danielsen Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank Danielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:06
Hej Søren og Henrik,
I er selvfølgelig også velkomne til at smide mig en mail hvis I ønsker lidt info om fiskeriet i BC samt generelle praktiske oplysninger såsom hvordan man kommer derover, hvor man kan bo, hvor man kan fiske osv. Jeg har også en udstyrs/grej liste som giver et godt indblik i grej til de forskellige lakse arter mm.
Tjek evt. også: - se linket HER

Mvh
Frank Danielsen
frankdanielsen@yahoo.dk
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 18:23
Et skridt frem og to tilbage .... der hvor du var lige før ... sådan er det ofte med ... ;-)

Go Go tur !!
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 19:54
Et skridt frem og to tilbage....det kommer an på hvad jeg går højest op i : Fiskeri eller arbejde
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:09

:-) ;-) ;-)

Godnat (y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres