Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UL- spin; Grejsammensætning???

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Herred Johnsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Herred Johnsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2002
Geografisk: Limfjorden ( Thisted Bredning rundt)
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Herred Johnsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UL- spin; Grejsammensætning???
    Sendt: 07 Nov 2009 kl. 18:17
Hej Alle
Jeg supplerer mit fluefiskeri med lidt spinnefiskeri - det vil jeg gerne stå ved; mit problem er, at det grej jeg har er gammelt og tungt... og jeg synes ikke jeg kan finde relevant hjælp i 123´s arkiver...
Hvad skal jeg gå efter, (Stang /hjul / line) hvis jeg regner med at fiske med 10 - 12 gram blink, MAX, i Limfjorden???
Jeg ved ikke om det er optimalt at gå efter BEDSTE hjul, BEDSTE stang osv, hvis det ikke fungerer godt sammen, så det er mest et ´´samlet´´ svar jeg går efter....
Hilsen
Søren HJ
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 18:24
hvormeget må det stå i og hvor mange fod skal stangen være
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 18:31
denne stang synes jeg er skide god men den er 8fod og det er der mange der ikke tror på dur men det gør den

- se linket HER
her et hjul der holder godt
- se linket HER
her er en ok line
- se linket HER
Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
S_Jacobssen Avatar

Tilmeldt:: 09 Mar 2008
Geografisk: 2750
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Jacobssen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 18:39
hvad siger du til et twinpower 1000 0g en shimano leshat 180 og så med matrix pro 0,10 til 2000 kr??
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 19:05
Hej Søren!!

Jeg har selv et DAM Caluber sæt som jeg er Vildt imponeret over!
ganske vidst er mit et Rigtigt Ul sæt fra 2-14 gram men stængerne har så meget overskud at jeg snildt kaster med en 7 cm wobler og 20 gr. bly når jeg dørger!
Der findes en version på 6,6 fod 7-24 gram som er helt suveræn!
Oven i købet er hjulet og stangen i samme design som er Vildt pænt!!! :-P

Den kommer som sæt med hjul til 1599.- her i norge.

stangen kan ses her:

- se linket HER&product_id=343&category_id=35&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=72

og hjulet der passer til er her:

- se linket HER&product_id=458&category_id=3&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=72

Jeg er ret sikker på at Seeberg har en gren i dk også, det er ihvertfald værd at undersøge!!:-)

venligst

Bo
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 19:33
Hej Søren..
Jeg sidder lige og skal ha´ solgt en UL-spinnestang.
Stangen er 7´´ og kastevægt er 2-15 gr.
Stangen har en startpris på 400, - kr + fragt.
Stangen er som ny.
Kontakt mig evt. i morgen på mail ell. tlf. 98 920564 hvis det har din interesse.
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 19:35
Hej Igen....

Jeg glemte lige at nævne at stangen er af mærket Berkley
Lighting.
mvh
Milton
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 14:53
Hej

Hvad med selv at bygge en stang på en flueklinge omkring de 9 fod, evt. søge en brugt?

Det aktuelle hjuludbud skal jeg ikke gøre mig klog på, men pas på ikke at få et der er alt for tungt.

Mvh Henrik
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 15:04
Til bombarda fiskeri og lidt blink eller spinnerfisekri, fisker jeg med en Berkley Series one på 10 fod og med en kastevægt på 2 - 12gram. Fisker så med et bubo 10grams neutralt bombardaflåd(kan bla. købes hos grejgaarden.dk og lionfish.dk - det bedste flåd overhovedet! hvis du spørger mig;-) ) . Der er en god føling med de helt små endegrej med denne stang......meeps 2 og 3 er intet problem!
Hjul er et schimano twinpower 2500 og linen er Stern microfuse 0,08 mm........dejligt sæt syntes jeg, der kan komme godt derudaf...........og enhver fisk du får på stangen, er en oplevelse at fighte uanset størrelse.
Til ´´ægte´´ UL fiskeri(kun med blink, wobler og spinner) fisker jeg med en 5,5 fod Kunan stang med kastevægt på 1 -10 gram, der kan ´´krølle´´ helt ned i håndtaget.
Hjul er et Abu UL-hjul.....der står 702c på det.......det er måske Cardinal...aner det ikke.
Linen er igen en Stern Microfuse 0,08mm.
mvh.
Michael L.
Til top
Søren Herred Johnsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Herred Johnsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2002
Geografisk: Limfjorden ( Thisted Bredning rundt)
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Herred Johnsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 20:07
Jeg ved ikke rigtig hvad fordele og ulemper er ved lange kontra korte UL stænger. Jeg vadefisker ikke ved fjorden, hvis det kan have nogen indflydelse på stanglængden - jeg er 189 cm høj hvis det har noget at sige...
Jeg er vant til at gå med en gammel ABU conolon 1000 der kaster max 20 gram.. stangen er næsten 20 år gammel, men virker ok - synes bare den er lidt ´´grov´´ til 10-12 grams blink.
umiddelbart har jeg lidt svært ved at se mig selv med en 5½ fods stang - men hvis der er fordele ved korte stænger, så er jeg klar til at blive overbevist!

Og tak for alle svarene - jeg vil lige granske jeres links lidt nærmere
Hilsen
Søren HJ
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres