Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

komunal valg...

 Besvar Besvar
Forfatter
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: komunal valg...
    Sendt: 12 Nov 2009 kl. 16:34
Hej Alle,
efter at se morgen tv på tv2 i går... Hørt jeg at der var et link, hvor man kunne spørger kanditater om deres idéer... Så det har jeg gjort... Det er Fedt... I skulle selv prøve ...
Hilsen Yves
Linken er http://talerstolen.lokus.dk
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 19:58
Ja!, det er et ok-brugbart oplysnings-site om de forskellige kandidater til kommunalvalget.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 20:04
Hvem af de nomineret opsatte kandidater har miljøplan og (tidliger/ handling med i deres program- !

Det er der vi skal sætte vores syn på sagen :-)(y)

Pastoren :-)(y)
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:28
Ja, vær opmærksom på, at miljøforvaltningen er flyttet ud i kommunerne, så det er blevet ekstra vigtigt, at man vælger nogle lokal politikere, som holder hvad de lover, når det handler om at beskytte miljøet.

Der er jo mange eksempler på, at V og K kandidater kaster om sig med miljø-floskler, og at de lover en hel masse, som de ikke har planer om at holde.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 22:04
Der er sku liv i den anden ende

- se linket HER

Jesper Rasmussen
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 23:23
Der kan man bare se. De er altså til at råbe op lige nu. Det vindue må ikke forpasses. Næste gang er om 4 år og så igen om 8, 12,16,.... Det gør jo kommunikationen lidt langsommelig;-)

Det er næsten som med astronomer der kan se Halleys komet hvert 76. år.
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 23:42
Hej
stop nu gutter! jeg håber virkelig ikke en udmelding som denne:
Jeg vil gerne støtte lystfiskerne, både dem i havne, Tankrogen og på strandene. Det kan jeg bedst gøre hvis jeg bliver valgt ind i byrådet, så detm er hjælp til selvhjælp at stemme på mig. mvh Knud Erik Dalgaard DF
- får nogen til at stemme DF af DEN grund!! adgang til havnen er altså liiiige lidt for snæversynet, kortsynet og egoistisk til at rykke noget som helst i 2009. Vi skal stemme MILJØ, MILJØ og atter Miljø og gøre det langsigtet!holdninger til emner som natur-genopretning, gyllekvoter og f.eks fiskerikontrol rykker altså mere! tight line Mikkel
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 23:46
Mikkel Dyekjær skrev: Hej
stop nu gutter! jeg håber virkelig ikke en udmelding som denne:
Jeg vil gerne støtte lystfiskerne, både dem i havne, Tankrogen og på strandene. Det kan jeg bedst gøre hvis jeg bliver valgt ind i byrådet, så detm er hjælp til selvhjælp at stemme på mig. mvh Knud Erik Dalgaard DF
- får nogen til at stemme DF af DEN grund!! adgang til havnen er altså liiiige lidt for snæversynet, kortsynet og egoistisk til at rykke noget som helst i 2009. Vi skal stemme MILJØ, MILJØ og atter Miljø og gøre det langsigtet!holdninger til emner som natur-genopretning, gyllekvoter og f.eks fiskerikontrol rykker altså mere! tight line Mikkel


Synes ellers det citat er absurd sjovt, især da de steder allerede er tilgængelige og det derved flytter absolut zilch! Ja stem da DF af den grund hahaha :)
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 00:50
Ja de står alle og logrer med halen mens de skamrider ens skindeben (sorry kunne altså ikke lade være)


Den eneste grund til jeg smed spørgsmålet til politikerne, er at så vidt jeg husker var Flemming Knudsen i sin tid med til at ansætte den nye havne direktør, og han var om nogen, en mand der stod for det rekreative i Århus kommune, men den rekrative del for lystfiskerne, som hedder haven, blev så sandeligt indskrænket til et absolut minimum.
Nu prøver man jo at gemme sig bag terrorlovgivning og alt muligt andet, men der skal ikke ret små krumspring til, for at offentligheden kan have adgang til de ydre havneområder, som nok er de mest atraktive set med en lystfiskers øjne.

Svarene fra politikerne, er efter min mening rent forsøg på stemmehøst, og ikke en eneste af dem har brugt 3 sekunder på at sætte sig ind i hvad sagen drejer sig om.
Nemlig det at almindelige borgere bliver klemt når erhverslivet skal tilgodeses, desværre har de fået lov at bygge en havn midt i vores fiskepladser, og så skal de gudhjælpemig ikke spærre området af.

Min sidste kommentar var mest ment som et forsøg på at matche politikernes svar ;-)

Jesper Rasmussen
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 09:37
Tjoe, men nu er formålet med havnen jo industri/transport og erhvervsliv og ikke fiskeri. Ikke engang garnfiskeri. Og det er da ikke underligt at de varetager firmaernes interesser frem for de FÅTAL af borgere der gerne vil fiske der. Det er jo ret beset en ganske lille skare af folk, der jævnligt kommer på havnearealerne sammenlignet med Århus' indbyggertal (det er i hvert fald min opfattelse). Det sagt er det slf. en skam, hvis man ikke kunne finde en middelvej, hvor alle kunne få glæde af området, når det nu engang er der. Har nu ikke selv oplevet nogen hetz de gange jeg har befundet mig dernede. Men udvidet skiltning og lidt mere råderum, så længe man ikke generer driften kunne der nok være plads til.

Skal så lige siges, at jeg ganske godt forstår de ikke gider have mange af de folk rendende, der befinder sig dernede konstant. Det er ikke ligefrem miljø og god orden der står øverst på dagsordenen her. Hvad fisketegn angår kan jeg kun gisne, men mon ikke kontrollen roligt kunne tage en rundtur eller to om dagen og få lidt penge i kassen?
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:21
Hej alle,

Hvor har Mikkel dog ret. det handler ikke om små konkrete tiltag, men om langsigtede holdninger, det er dem der batter. Og det er miljøet der tæller.

Bor man tæt på Tange Sø og gerne vil have et omløbsstryg af Gudenåen, må man naturligvis spørge de kandidater man har i sigte, hvad de mener om sådan en sag.

Men generelt set, så er det også noget med at kigge lidt på partiernes program og ikke mindst hvad de HIDTIL har stået for. Og Mikkel har naturligvis ret i, at eksempelvis DF ikke har udmærket sig med nogen form for miljøpolitik.

Hvor om altig er, så er det nu at man skal tale med venner og bekendte om hvad I ønsker for fremtiden omkring miljøet.

Jeg tror at man kan flytte ikke så lidt stemmer på den konto.

Godt valg til alle, både de blå og de røde og dem som er midt i :-)

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres