Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

geddekroge/flash

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: geddekroge/flash
    Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:11
Hejsa.
Geddekroge med stort kroggab i str 2,0- 4,0 Flash i alle farver er småpepret de steder jeg har søgt.
Er der nogen der har brugbare links til de nævnte materialer.
Hører gerne
Mvh Klaus
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:17
Krogene er dyre, men flash kan købes her på siden til ca 12 kr/pk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 13:22

Hej klaus,

- se linket HER

Kamasan B94 Aberdeen Classic 3/0 super geddekrog(y)(y)(y)

mvh

CM,

Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 17:48
Hej Klaus,

jeg synes ligesom Claus Mogensen, at krogen, Kamasan B940 Aberdeen, i størrelserne 2/0, 3/0 0g 4/0 er fremragende til geddefluer.
Jeg kan se, at du er fra Horsens og så kommer du nok ind i mellem til ´´smilets by´´, hvor du kan købe krogene og slippe for at betale porto:

- se linket HER

Krogene kan du godt nok ikke se på web-siden, men Claus Hingeberg plejer at have dem i butikken (6 kroge for 19 kr. ). Måske kan du også lave en god handel med ham vedrørende flash.

Ellers kan du købe billig flash her

- se linket HER

F.eks. kan du få en pose Flashabou til ca. 11 kr. (ekskl. porto). Også med det firma har jeg lutter gode erfaringer. Billige men gode materialer samt hurtig og sikker levering.

Mange rigtig spændende materialer kan du finde her

- se linket HER

Her er prisniveauet generelt højere, men du kan dog købe billig DNA Holofusion (som jeg synes er et guddommeligt materiale til geddefluer!). Austen Goldsmith, som har butikken, er en hjælpsom mand og også her er serviceniveauet helt i top.

Indsætter lige et link til en geddeflue, der er bundet på omtalte krog og med blandt andet holofusion og flashabou i:

- se linket HER

Mange venlige hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 19:17
Takker for den gode information
Tak drenge :-)
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:18
Jeg har for et par år siden købt et par poser med Aberdeen kroge. Jeg fik rettet 3 kroge ud inden jeg skrottede de resterende fluer, jeg havde fået bundet på dem.

Jeg er dog ikke sikker på hvilken type der var. Kan se der findes en udgave med tyndere tråd.

Jeg vil ikke anbefale Aberdeen, hvis krogskaftet kan bøjes...

Jeg anvender i dag en Tiemco krog der virkelig kan holde. Gedder taget altså fat i grejet!

Mvh

Peter
Til top
Henrik Plathe Tønnesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik Plathe Tønnesen

Tilmeldt:: 17 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Plathe Tønnesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:59
Hej Klaus

Se om du kan finde Daiichi 2461 eller 2462 i din lokale forretning.

ellers er de til at finde udenfor landet.
- se linket HER

Typisk i 100 stk pakker - så du har kroge til et stykke tid når du fundet dem

Kan være der er nogle der ved hvor de kan købes idag?

Mvh

Henrik
Til top
Jakob Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
adse Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér adse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 10:08
Claus Mogensen skrev:
Hej klaus,

- se linket HER

Kamasan B94 Aberdeen Classic 3/0 super geddekrog(y)(y)(y)

mvh

CM,


Jeg er med Klaus og Torben Aberdeen er en fin krog og så er den endda billig! Har aldrig haft problemer med krogen heller... Tiemco er super men også dyr. Daiichi har jeg aldrig kunnet kroge med og vil derfor ikke anbefale den ellers fede krog.
K&B
Jakob
justonemorecast.dk
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 12:15
Peter, jeg tror, at du har helt ret i, at aberdeen-kroge i tynd wire er mindre velegnede til fiskeri efter store fisk. Kamasan B940 er dog kraftig i godset og der skal så meget kraft til at rette den ud, at jeg ikke har betænkeligheder ved at bruge den til geddefiskeri.

Mange venlige hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard

PS. Kan du huske nummeret på den Tiemco-krog, du plejer at bruge?
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 14:30
Peter Eskildsen skrev: Jeg har for et par år siden købt et par poser med Aberdeen kroge. Jeg fik rettet 3 kroge ud inden jeg skrottede de resterende fluer, jeg havde fået bundet på dem.

Jeg er dog ikke sikker på hvilken type der var. Kan se der findes en udgave med tyndere tråd.

Jeg vil ikke anbefale Aberdeen, hvis krogskaftet kan bøjes...

Jeg anvender i dag en Tiemco krog der virkelig kan holde. Gedder taget altså fat i grejet!

Mvh

Peter...


Hej Peter,

Det har været type med tynd wire, 3/0 B940 kan du ikke bøje:-)

CM,

Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 15:17
Hej

Torben: Jeg har tilsyneladende brugt alle Tiemco krogene og smidt emballagen ud. Det må forblive et mysterie hvilken type det var...

Til gengæld har jeg fundet en pose Aberdeen kroge. Dem der bliver rettet ud af gedder over 5-7 kg.
De hedder Aberdeen Short shank B940s 4.0. Der står ikke noget om tynd wire eller andet på posen, men de holder ikke. I hvertfald ikke der hvor jeg fisker....
Link til samme hos Stefs:
- se linket HER

Lige pt. binder jeg på Gamakatsu F314 Stinger str. 2.0. Den har jeg ikke haft problemer med og den kan også kroge fisken. 25 stk for 40,- bananer hos Sportshuset i Horsens.

Mvh

Peter
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 18:15
Hej Peter,

short shank-modellen, B940s, kender jeg ikke, men den er nok lavet af det samme stål som den langskaftede type, B940. Jeg har lige været igennem samtlige mine og de er fine.

Jeg kender godt Gamakatsu F314 og synes også, at det er en fremragende krog. Jeg var dog ikke klar over, at de også blev lavet i så store størrelser. Så det var godt, du henledte min opmærksomhed på det. Tak skal du have.

Mange venlige hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard

PS. Også tak for linket til B940-krogene på Stef's hjemmeside. Jeg havde overset, at de var vist på sitet.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 18:53
Jow jow Torben. F314'eren i str. 1/0 har jeg brugt en del af gennem tiden. Den kroger ok fint selvom den er rigtig tyk i godset synes jeg. Hvilket jo også ofte er en fordel for at give fluen vægt. Og så er den heller ikke sygt dyr selv i de store str. Den er til gengæld meget svær at slibe op igen hvis spidsen bliver skadet synes jeg. Men det er nok ret generelt for tykgodsede kroge.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres