Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dyre mærker. Er det blot mærkerne man betaler for?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dyre mærker. Er det blot mærkerne man betaler for?
    Sendt: 13 Nov 2009 kl. 22:05
Hej folkens.

Jeg er fluefisker og jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor nogle mærker skal have så mega høje priser. Hvad er stængerne lavet af siden nogle stænger koster 5000kr eller mere? Er det grej luderne der skal betales for at sige at de aldrig har prøvet en bedre stang eller hvad? Er der forskel? Er øjerne lavet af titanium og belagt med hvidguld?
Mit indlæg virker måske en anelse provokerende:-). Jeg ved godt at man ikke skal købe det billigste man kan finde og så forlange at det er kvalitet, men kvalitet burde ikke koste så meget. Man kan vel kalde dem fluefiskerens ferrari? Blære stangen, som nok ikke kaster bedre eller længere end min stang? Jeg har aldrig haft fornøjelsen af at kaste med en så dyr stang, så jeg spørger jer der har, hvad er de lavet af? Står der i bunden made in taiwan?:-)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:36
Hej Kim

Nej, ikke nu igen. Det emne kan der da ikke koges mere suppe på.

Mvh

Karsten
Til top
kristian bartholin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bartholin2

Tilmeldt:: 02 Dec 2008
Geografisk: skåne
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bartholin2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:49
Hej kim.

Mit ? til dig er, er der forskæl på en bmw og en lada, ja ik.

Mit setup ligger på ca 11K og det er alle mine klasser om det er til kyst eller Å.

Der er kæmpe forskæld for dem som ved det ;)

Du må da meget gerne prøve sådan et setup (altså mit) hvis du kommer forbi ballerup en dag. Men du skal nok ha sparet lidt op, for når du så køre fra mig, køre du nok ind i butikken og bruger lidt penge ;)

Stang: Winston. Hjul: hardy. bagline: sa gelspon. line: sa trout.

mail mig hvis du vil prøve.

Tight lines . kristian

Green stick
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:10
Hvorfor burde kvalitet ikke koste så meget???

Hvis man ser på omkostningerne ved at bygge en stang selv - jeg har f.eks. selv bygget en medestang, hvor klingen kostede 1500 kr. incl. forsendelse fra UK, øjerne + kork + hjulholder + bindetråd og lak kostede omkring 1200 kr. og her til skal man så lægge arbejdstimerne med at lave stangen. Stangen er sådan set ikke specielt blæret, men den er godt nok lækker og super at fiske med...
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:13
Hej Steen

Hvorfor købte du den ikke bare hos............ ;-)

Undskyld kunne ikke lade være

God weekend

Lars
Til top
Martin Justesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Muste

Tilmeldt:: 17 Aug 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Muste Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:31
Sjovt du nævner det.

I sommers skulle jeg købe ny fluestang. Jeg tænkte det samme, men blev slemt overrasket.

Jeg havde på daværende tidspunkt et startsæt - Scierra Avalance. Jeg havde en kanon instruktør (Christian fra Jan og Bo, Helsingør) som ikke var bange for at lade os prøve lidt af hvert.

Jeg havde på forhånd aftalt at han ville tage en Hardy Demon med og en Guideling Lpxe Rs med... og for satan....

Der var forskel - nu ved jeg godt at stængerne ikke er på niveau med Sage og G Loomis, men forskellen var der!

Det kan godt være de er ´´ Made in China´´ men udviklingen er et andet sted og her ligger forskellen...!

Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 01:33
Forskellen er cirka den samme som på cigarer, du kan købe en fabriksrullet cigar for en 20'er, men vil du have en topklasse håndrullet i bedste kvalitet må du nok smide mindst det tre eller femdobbelte.

En del af forskellen er kvalitetskontrol og ensartet stabil topkvalitet. Udvikling af taperinger koster også mere end kopiering. Et godt navn har sit navn via en kvalitetskontrol der kun slipper 1. sortering igennem.

Et mindre godt navn slipper gerne afsted med en del 2. sortering eller dårligere.

Nogle mærker giver indtryk af at være en god cigar, men viser sig at være en fabriksrullet. ;-)

Jeg har oplevet at 5 stænger ud af 6 alle var skæve i toppen i et masseproduceret kopimærke i mellemprisklassen, men ikke hos dem der har udviklet deres egne taperinger i luxusklassen.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 07:41
Selvfølgelig er der forskel på div stænger, stort endda. Men en billig stang kan skam godt være en stor fornøjelse at kaste med. Hvis en fisker, med en dyr stang har et dårligt setup, i forhold til stang og kaste stil, mens ham med det billige har det modsatte, vil forholdene stærkt udvaskes, eller
vende til den billig stangs fordel. Det samme gør sig gældende når vi snakker evner som kaster, der er større forskel på fluefiskers kasteevner end på en dyr/billig stang.

Men det er da fedt, at stå med sin egen Ferrari(stang), i hånden og vide det ikke er alle mands eje.Det er da fedt vi har noget at drømme om, det ypperste, inde for sin hobby. Vi søger hele tiden det der er bedre, det nye der ´´BARE SKAL PRØVES´´ det er udvikling, og udvikling koster. Ellers kan man jo bare tage en bambusstang, og sætte en snor i toppen, jo den kan skam også fange fisk ;-)
Til top
Martin Nørgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MartinNørgaard

Tilmeldt:: 19 Nov 2008
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MartinNørgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 07:58
Arbejder i en virksomhed hvor vi bl.a. producere kulfiberemner.

Jeg kender vores kulfiber og epoxy priser. Vi har også en topseriøs udviklingsafd., kvalitetskontrol, dyrt produktionsapparat som udføres til dansk løn.

En fluestang som Orvis helios til ca.6000 og med en vægt på ca. 100 gram, giver en kilopris på 60000kr.

Det er på trods af ovennævnte langt fra den pris vi sælger det til.

Dermed ikke sagt at dyre stænger ikke er bedre, men er temmelig sikker på at vi betaler rigtig meget for den ekstra kvalitet.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 08:11
jeg mener at der er meget snobberi i fluestænger, der er mange der skal leve af det, og det skal vi forbrugere betale.
jeg har selv været på den og brugt urimeligt mange penge på opreklamerede stænger, som ikke er bedre, tværtimod, end den jeg bruger nu, godt nok er den af et kendt mærke, men den er købt brugt for 1000kr og har en line der passer perfekt, så jeg er blevet en dyr del klogere.
;-);-)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 08:13
Du kan jo starte med at spørge ungerne og konen om hvorfor det betyder så meget, hvad der står på deres tøj. Hvorfor naboen har en Mercedes holdende i carporten og ikke en Fiat. Jeg køber dyrt grej, fordi det er en fornøjelse at gå med. Der er forskel på RT og Orvis. Det er ikke sikkert jeg kan kaste længere, men jeg kan gå en hel dag uden mit håndled begynder at klynke, og så syntes jeg det er fedt at mit grej kan provokere folk til at lave indlæg som dette.
Er det i grunden ikke ligegyldigt, hvad der står i bunden. Er du glad for dit grej og finder dig godt tilpas med det. Fange fisk, det kan man med en bambuskæp og en muresnor.
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 08:44
sæt et flag hvor der står orvis eller hardy eller sage I EN LORT så køber alle grej snoppeluderne lorten osse selv om den LUGTER
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:16
Det er sgu ikke så svært, kvalitet koster, men dermed ikke sagt, at alt hvad der er dyrt er kvalitet, for sådan er det bestemt ikke !!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:41
Og så var det lige denne debat blev useriøs for brian. Vi takker for bemærkningen og står af debatten ;-)
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:47
Det er vel fløjtende ligegyldigt hvad tingene er lavet af. Vil folk betale, så er der et marked og så bliver tingene produceret og solgt.

Hvis du synes det er for dyrt, så lader du være med at købe det, så let er det. Hvis andre ikke synes det er for dyrt så køber de det.

Er det ikke ligemeget om de køber det fordi de tror at de så kaster det længere, fordi de tror de så bliver en fandens karl eller fordi de bare har for mange penge. Måske de bare prioriterer deres hobby så højt at de gerne vil have grej der giver en stor tilfredsstillelse.

Der er nogle folk der prioriterer økonomien i en handel, der er nogle der er glade når de har købt det de selv anser for det bedste grej de kan opsnuse. Så er der alle dem der ligger et eller andet sted imellem.

Du har da helt ret i at vi allesammen vil kunne fange fisk på en stang de har smidt ud lidt nede ad vejen, den er gratis endda. Faktum er bare at det nok er de færreste af os der kun fisker for at fange fisk. Jeg har selv fiske med line oprullet på pinde og monteret med flåd og krog, det fangede jeg også masser af fisk på. Det beviser jo bare at man ikke behøver at kaste fantom langt eller have avancerede bremsesystemer.
Jeg må dog erkende at jeg godt kan lide følelsen af lækkert grej, jeg prioriterer mit fiskeri højt og derved er mit fiskeri en anseelig del af mit budget. Til gengæld kører jeg ikke Ferrari og ej heller har jeg et kæmpe hus. Hver mand gør med sine penge hvad han ønsker. Nogle køber fiskegrej, andre en stor bil, nogle et hus og nogle får besked på hvad de skal bruges til af konen. Nogle køber det hele fordi de har lidt mere end de fleste og andre kan ikke købe noget af det fordi de har mindre end de fleste.

Sådan er verden og det er ikke kun når vi snakker fiskegrej.
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:48
Hej folkens.

Jeg tror vi er kommet forkert ind på hinanden. Jeg vil ikke angribe jer der elsker dyrt grej. Jeg vil bare gerne vide hvor meget al dette grej halløj er pustet op. Der er sikkert gjort meget research indenfor de dyre mærker og det er fedt nok, men når en stang skal koste så meget, så vil jeg gerne vide hvad den er lavet af siden det kan blive så dyrt. Aller helst ville jeg se specifikationer der kunne sammenlignes med alle andre fluestænger, men det er sikkert fabriks hemmeligheder?
Nu kan jeg ikke lige huske hvem af jer der skrev noget med at en stang kan være skæv, men det kan jeg nikke genkendende til på mine forrige stænger, dog ikke på min Shimano Biocraft XT #8 10' den er lige.
Jeg kan også godt følge påstanden med at man kan få ondt i håndledet af nogle stænger, men er det så ikke fordi man har valgt forkert? Jeg kan godt lide at der er rygrad i en fluestang og at den er hurtig, så derfor vil det være mit naturlige valg fremover også at gå efter. Men det er vel ligesom tøjmærkerne, de gør det samme, men de hedder blot noget andet. Om de er mere slidstærke end andre varer, det er der nok noget om, men når det handler mere om mærket end om selve varen, så er det lidt surt. Personligt ved jeg dog hvilke mærke fluestang jeg holder mig langt væk fra og det er Ron Thompson. Ikke at jeg vil starte en diskussion om dem, men der føler jeg at jeg skal gå udenom. Jeg vil da slutte af med at sige at jeg har også yndlingsmærke. Jeg har aldrig prøvet en bedre line end Loop Multi float/clear intermediate, så det vil være naturligt for mig at fortsætte med at anvende deres produkter (har ikke råd til at prøve alle fabrikanterne:-) )
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 10:03
Hej Dennis

Hvor er det befriende at læse dit indlæg, seriøst, velformuleret og lige på, uden at du lader dig provokere til usaglighed og ´´namecalling´´

Som altid en fornøjelse.

God weekend

Lars
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 10:11
Jamen Kim, som sagt så er det jo ikke nødvendigvis materialerne eller kost prisen der retfærdiggør at en vare er dyr.

Se kvindfolkene, nogle af dem betaler gladeligt 5-6000 kr for en taske fordi den hedder noget specielt og er moderne, det samme gør lystfiskere, golfspillere osv.

Om det er pengene værd at betale det ekstra er et personligt spørgsmål som er bestemt af din person, din økonomi, din passion for den type produkt og sikkert en masse andre ting som folk der har et større indblik i den menneskelige psyke kan fortælle om.

Hvis du ikke synes det er pengene værd at købe en stang til XXXX kroner, så skal du ikke gøre det, det ville da være dumt. Hvis du derimod synes det er pengene værd (og du har dem vel at mærke) så skal du selvfølgelig gøre det.

Jeg tror vi skal ned i ret billige stænger før at prisen kan retfærdiggøres udfra et rent materiale mæssigt syn. Derimod kan der være an masse andre ting der spiller ind for at folk folk køber dyrt.

Hvor stor er forskellen i materialepris på et alu-hjul til 2000 kr og et til 4000 kr? ( samme størrelse vel at mærke). Formentlig ingen. Det kan være at der i det dyre hjul er brugt flere penge på at optimere konstruktionen så man fjerner så meget unødig vægt som muligt. Det kan også være at det dyre bare har et finere navn. Det kan være det dyre er produceret for at kunne klare flere tæv. Der er masser af muligheder. Et produkt bliver ikke til ud fra et materiale, det er ofte bearbejdingen, distributionen osv der koster.

Faktum er at det er de færreste ´´luksusprodukter´´ hvis pris der kan forsvares udfra et materiale synspunkt. Og stort set hver gang du køber et dyrt produkt er det marginalt hvor meget mere du får i forhold til et godt mellempris produkt, men for nogle mennesker er det de ekstra penge værd.

Og i sidste ende er det vel for os andre ligegyldigt hvad folk bruger deres egne penge på.

Hvis du søger en retfærdiggørelse af at bruge så mange penge på grej, så skal du helt sikkert i grave hvilke materialer der er brugt ;-)
Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rickolie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 10:26
Til Brian.
Tror måske dit intellekt står mål med dine udtalelser.
Fedt der findes nogle som dig,der bevæger sig i middelmådighed,og som bare prøver at trække alle andre ned på samme plan.
FJOLS.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 10:47
Kim du kunne spørge om det samme, hvis det er biler. Hvorfor køber naboen en Mercedes, den har 4 hjul, en motor og man sidder i læ når man skal ned og hente den liter mælk.
Ham der har en Fiat, han får dækket hans behov for transport. Er ham der køber en RT mindre lykkelig, end ham der køber en Sage. Det tror jeg ikke. Der er forskel på kvalitet og sætter man et max beløb på 3000 kr, så kan man finde en rigtig god stang og udbudet er stort. Fra 3000 kr og op. Der vil jeg nok påstå at det er meget begrænset hvad man får ekstra, ud over glæden ved at eje noget seriøst godt grej. Jeg købte en Orvis, fordi den er utrolig let og man skal ikke arbejde sig halvt ihjel, for at få sendt linen ud over vandet. Den levere varen til mit behov.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 11:30
Jeg køber også altid kvalitetsgrej, ofte er der en garanti på produkterne udover den købeloven garanterer. Det koster jo også at forsikre sine ting.

Mvh. IJ
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 11:53
Jeg tror at vi er ligesom kvinderne. De elsker tøj, tasker osv, og vi elsker fiskegrejet.
Denne diskution kan aldrig finde en ´´Vinder´´, for heldigvis er vi alle forskællige.
Nogle kører i bus, andre i Bentley.
Om det handler om snobberi eller ej, så er faktum det, at det er ikke stangen som kaster, det er ham der står med grejet i hånden.
Kvaliteten kan diskuteres i evighed.
Jeg har set en gammel gut for mange år siden tage røven på en masse blærerøve med dyrt grej.
Den gamle stod med en tohånds som minder om noget han havde fundet da de fandt gravballemanden, men faktum var, at han kunne pressentere bedre, og kaste længere, en dem med det dyre grej.........måske fordi han kunne :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 12:03
Hej Alle.

Om nogle måtte tolke det jeg skriver her som reklame for et bestemt mærke eller en forretning er jeg faktisk ret ligeglad med, det er vel i den sammenhæng som ophavsmanden til tråden oprindeligt havde til hensigt også ret ligegyldigt.

For nogle mdr siden købte jeg en Winston Bll-X 909-4 inde hos....ja i ved nok.
For det første vil jeg indledningsvis lige påpege at man her handler med folk som virkeligt er fagligt kompetente og ved hvad de snakker om.

Efterfølgende modtager jeg en mail fra Winston om at min stang nu er registreret hos dem, de ønsker mig tillykke med min stang og fortæller at de altid står til disposition omkring kritik og spørgsmål om dette måtte være ønskeligt....det gav mig faktisk en betryggende og god følelse.

Omsider har jeg så fundet netop de liner som jeg synes at denne stang spiller helt optimalt med og jeg må sige at dette at fiske en hel dag med den er en nydelse ud over det sædvanlige.

Så er vi ved at være fremme ved spørgsmålet som det hele handler om....om eks denne stangs merpris ift andre mærker kan retfærdiggøres, og det mener jeg afjort !
For det første er her simpelthen tale om et produkt som er mere gennemført lækkert end man oplever i mellemprisklassen.
Lad mig skynde mig at sige at jeg bare ikke gider at indlede mig på en diskussion om ´´smag og behag´´ i denne sammenhæng, for oprigtigt talt er dette forums brugere med tilstrækkelig indsigt til at vurdere berettigelsen af denne merpris ikke ligefrem overrepræsenteret....hvilket denne tråd med al tydelighed så klart indikerer.

Helhedskonceptet ved at ofre noget ekstra på en virkelig passion frem for blot at ´´fiske´´ er ikke i min verden noget udtryk for at det ene er finere end det andet, men en bevidsthed om en kvalitetsoplevelse som starter allerede når jeg handler og som holder meget længere ud i fremtiden, at fiske med en stang som er udviklet af folk som virkeligt mener noget med det de laver, det kan faktisk mærkes og denne forskel finder jeg merprisen rigeligt værd.

Længe efter at prisen er glemt har jeg jo stangen.

Mvh.
Jim.




Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 16:58
Jeg siger tak for jeres synspunkter. Det har ikke været hensigten at slagte nogle af jer. Jeg bliver bare noget oprørsk når jeg får en mistanke om at det handler måske mere om navnet end selve produktet fra fabrikantens side. Om i vil købe dyrt grej eller ej er ikke noget jeg vil dømme folk for. Der findes dyre ting indenfor alt. Der må bestemt være noget betrygende i at vide at man har kvalificerede folk til at hjælpe en hvis man støder på problemer, men jeg er nu sikker på at min grejhandler vil behandle mig ganske fint hvis jeg kom med en ødelagt stang til 1000kr og gerne ville have den repareret.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 18:30
Martin Nørgaard skrev: Arbejder i en virksomhed hvor vi bl.a. producere kulfiberemner.

Jeg kender vores kulfiber og epoxy priser. Vi har også en topseriøs udviklingsafd., kvalitetskontrol, dyrt produktionsapparat som udføres til dansk løn.

En fluestang som Orvis helios til ca.6000 og med en vægt på ca. 100 gram, giver en kilopris på 60000kr.

Det er på trods af ovennævnte langt fra den pris vi sælger det til.

Dermed ikke sagt at dyre stænger ikke er bedre, men er temmelig sikker på at vi betaler rigtig meget for den ekstra kvalitet.


Helt enig, hvis det ER kvalitet så betaler jeg gerne ekstra for den ekstra kvalitet. Der hvor det ind i mellem går galt er når noget i middel / mainstream kvalitet sælges som værende toppen af cremen, det er som regel ret let gennemskueligt for den erfarne, men desværre næsten umuligt for den uerfarne som endnu ikke har ´´valgt´´ mærke...

Når man rammer rigtigt mener jeg for de sidste par tusind blandt andet at have fået en stang med ´´feeling´´ fordi den passer mig og har det lille ekstra i forhold til det meste andet og desuden en velbygget stang som ikke knækker og skal byttes ind i mellem... og det med holdbarheden er ikke uvæsentligt efter min mening.

En bambuspind (eller tonkinrør) koster ikke meget men prøv at regne kiloprisen ud på en færdig splitcanestang i god kvalitet.
Godt håndværk og god kvalitetskontrol koster...
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 20:12
Hej Henrik L.

Hvad er egentligt din baggrund for at udtale dig så skråsikkert om at ´´så gør man bare sådan og sådan, og det er fordi osv´´ ?

Nu vil du vel ikke benægte at det som du rent faktisk prøver at fortælle er at man udelukkende i kraft af smart markedsføring er i stand til at narre tusindvis af kroner op af lommen på folk uden at de reelt får mere ?

Det kunne da også være interessant at spørge dig om du også er en af disse ´´tosser´´ som har betalt 5000 kr for ´´100 gram kulfiberrør´´, eller om du klogeligt har valgt at spare 4000 kr for en stang som naturligvis er ligeså god ?

Mvh.
Jim.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 20:31
Hej Jim.

Det handler om basal produkt segmentering, selvfølgelig er der forskel på de forskellige segmenter.

Man skal bare ikke lade sig narre og tro at producentennødvendigvis har en udgift der er 2½ gang så stor på en stang til 5000 kr kontra en til 2000 kr.

Der er jo ingen producenter som producerer stænger udelukkende for at gøre lystfiskerne en tjeneste. De er nødt til at tjene penge, det er der vel ingen der kan betvivle.

Der er, så vidt jeg kan læse, heller ingen der har påstået at der ikke er forskel på en stang til 1000 kr og en til 5000 kr. Det store spørgsmål er om man vil betale 5 gange så meget for relativt lidt. Som jeg tidliger ehar været inde på så er der nogen der vil og andre der ikke vil. Det udnytter producenterne selvfølgelig, det er klart. Det er altid dyrt at købe topmodellen, også dyrere i produktion/udsalgspris i forhold til de billere stænger.

Et meget godt eksempel er indenfor fotoudstyr hvor jeg også bevæger mig, et mærke som Canon er utroligt segmenterende i deres produkter og undlader bevidst features som er ´´gratis´´ på billigere produkter for at segmentere dem fra de dyrere produkter. Det foregår alle steder, nogle steder mere åbenlyst end andre.

Der er jo ikke noget galt med det, men man skal bare ikke forvente at hvis det koster 300 kr at producere en stang til 1000kr så koster det 1500 kr at producere en stang til 5000 kr.
Producenterne vil altid udnytte folks lyst til at betale overpris for topmodellen. Der er nogle der lever med det, der er nogle der prøver at bilde sig selv ind at prisen er sat udfra den reele produktionspris og så er der dem der nægter at betale så meget for så lidt.

Jeg betaler det glædeligt, men jeg bilder ikke mig selv ind at jeg bliver bedre, kaster længere eller får mere respekt ved vandet. Jeg køber det fordi det er min måde at forkæle mig selv lidt på (y)
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 20:49
segmentering her og der. tal dansk mvh. jf.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 21:17
Hej Jens.

Segment, hvorfra segmentere udspringer er nu et dansk ord på lige fod med alle andre ord i nudansk ordbog. Sproget udvikler sig hele tiden og det kan næppe forventes at der skrives rigsdansk på internettet.

Det undrer mig dog at du farer op omkring brugen af et enkelt ord, som jeg ærligt talt synes netop understreger hele humlen i debatten.

Hvis du er uenig med mine synspunkter er du mere end velkommen til at debattere dem, men dit indlæg beriger ikke ligefrem debatten.

Det er en smule ironisk at der jævnligt klages over tonen på forum, og så bliver et (i mine øjne) konstruktivt indlæg trukket af sporet fordi der benyttes et ord der ikke behager en forumbruger.

Nå, nu fik jeg selv kørt det lidt af sporet.

Jeg fortsætter gerne en eventuel debat af mit sprogbrug via mailcenteret, men tråden bør forbeholdes ting der har relevans for trådstarter.
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 21:45
Det er noget fis det der ;)
Kan jo være a thans kastestil, teknik med mere ikke matcher dine sæt.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 22:15
Hej Dennis.

Jeg kan kun være ganske enig med dig i de erfaringer og iagttagelser du drager som parallel...eks fotoudstyr.

I mange år var jeg en uhelbredelig HI-FI nørd og købte mig nærmest fra hus og hjem for stadigt at få noget som lød bare lidt bedre...noget som kun de færreste kunne høre, sådan forholder det sig naturligvis også med fluestænger.

Og er man blevet ´´smittet´´ er denne forbedring som man betaler uforholdsmæssigt meget mere for naturligvis merprisen værd, og er man ikke...jamen så er det naturligvis ikke det mere værd, simpelt nok.

Kriteriet for at vurdere dette er bare så forskelligt at jeg alligevel ikke kan lade være med at hoste når nogle mener at der ikke er forskel...for det er der !

Hvor stor denne forskel reelt så er, er om noget... subjektivt.

Mvh.
Jim.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 22:42
Hej Dennis

Hvorfor reagerer du sådan overfor Jens Folman? Forklar ham dog hvad ordet betyder.
Jeg kunne også godt tænke mig at vide det.

Mvh

Karsten
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 22:55
Hej Karsten

Hvis han ville vide hvad ordet betyder kunne han have spurgt, istedet for at irrettesætte mig omkring hvilke ord der er tilladt at benytte ifølge ham. Desuden synes jeg nu ikke at jeg reagerer upassende, jeg argumenterer blot for min brug af ordet samt at hans indlæg er afsporende for en konstruktiv debat.

Eftersom ordet er en del af det danske sprog, argumenterede jeg blot for at det er iorden at benytte ordet uden at skulle forklare det yderligere.

Det er desuden et ord der er benyttet i flere bindebeskrivelser af såvel tørfluer samt nymfer.

Nu har du dog spurgt omkring betydningen af ordet og jeg vil da glædeligt være behjælpelig med at belyse dets betydning.

Ordet kan findes her:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=segmentere

I forbindelse med denne tråd er det benyttet for at illustrere at grejproducenter segmenterer (opdeler) sin kundebase for at øge deres profit.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 22:59
Hej Karsten.

Det som Dennis mener med ordet ´´segmentering´´ er blot at man i sin markedsføring af et produkt sigter mod forskellige grupper af forbrugere...altså forskellige segmenter.

At segmentere...så siger resten jo ligesom sig selv.

Mvh.
Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 23:11
Nå okay...troede at Dennis var hoppet af....derfor blandede jeg mig lidt. (y)

Jim.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 23:18
Nej, jeg er ikke hoppet af endnu, sidder og binder lidt, så der er tid til at følge lidt med når der tørres :-)
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 23:21
- se linket HER
hvis I vil vide noget om markedsmekanismer;-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 23:25
Og hvilke segmenter i din fluesamling er så signifikant bedst ift årstiden...;-)

Nej undskyld....jeg kunne sgu ikke lade være.

Mvh.
Jim.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 23:40
Jamen det er såmænd ikke engang årstidens fluer der bliver bundet, det er ganske enkelt arsenalet til vinterens New Zealand tur.

I det mindste er fluerne da segmenterede ;-)

Beklager Kim, normalt tager jeg altså ikke æren for at køre en tråd af sporet, men det må jeg dog gøre i dag. Jeg håber at du fik nogle gode svar inden tråden gik over i segmenter :-).

Nu tror jeg at jeg nærmer mig de sidste fluer for i dag, så sov godt derude.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 00:18
Er der ikke en der vil forklare mig hvad overpris så er ???

Jeg har lidt svært ved at se hvordan noget kan være overpris.

Alt afhængig af mærke, følger der jo mere med end stangen.
Service og garanti koster jo også noget.

Jeg har det nemmere med ordet overforventning.
Folk vil gerne købe en superstang til 1000 kr, men garantien skal være på livstid. Går stangen så i stykker, ja så skal den byttes uden at man skal vente på noget.
Mærkelig ord garanti har taget på en stang til 4000 - 5000 kr. Er der nogen af alle jer herinde der spørger om der er livstidsgaranti NQA hvis i køber et nyt fjernsyn eller måske en ny bil ?

Mvh
Frank
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 11:12
Ulrik P skrev: Til Brian.
Tror måske dit intellekt står mål med dine udtalelser.
Fedt der findes nogle som dig,der bevæger sig i middelmådighed,og som bare prøver at trække alle andre ned på samme plan.
FJOLS.

du blev ramt gjorde du er du så ikke en grejsnop
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 11:15
Tror de fleste her blev ´´ramt´´ af den åbenbare mangel på intelligens i din post Brian.....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 12:26
Ja Brian, så er vi mange der er grejsnop og jeg er en af dem. Hvilken jeg har det helt fint med. For du får ingen indflydelse på hvad jeg køber af grej.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 14:16
Såså gutter lad nu være med at prikke flere små flag i Brian.........har vel lov til at have en mening
;-)

Kunne ikke lade være
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 14:57
Hej

Så, så, lad nu den stakkels Brian være i fred. Som jeg læser hans indlæg er det da blot hans mening han giver udtryk for.
Underskriften taler jo for sig selv!:-)

Mvh

Karsten
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 20:34
Hej.
Kvalitet/pris hænger da sammen.
Alle har vel også sagt det, men jeg synes, at der mangler en opsamling på diskussionen.

Hvad er kvalitet?
Kvalitet er reelt bare en opfyldelse af ens behov.

Behovene kan så lines op, og man kan sætte et flueben ud for de behov man har.

Behovene kunne så være:
Kunne kaste.
Længde.
Kastevægt.
Garanti.
Prestige.
o.s.v.

Ganske banale og reelle krav til en stang (eller meget andet).
Hvert behov koster penge, men behovet for prestige er måske det dyreste - uden at de basale kvaliteter er bedre!

Carsten
Til top
Morten Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mosola2

Tilmeldt:: 06 Maj 2005
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mosola2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 20:54
Hej Carsten

For søren hvor er det præcist formuleret (efter min mening)!

Ligesom dig mangler jeg metaniveauet i den her diskussion; hvad defineres kvalitet som? Hvem skal definere kvalitet? Og på baggrund af hvilke parametre skal man (hvem ´´man´´ så end er) definere kvalitet?

Fedt at du sætter det op mod det individuelle behov.

Sådan (y)

Men der mangler måske lige den pointe, at ens behov (læs: smag) også formes efter ens økonomiske og kulturelle formåen (hvad har man råd til, og hvad er man opfostret til at synes er god smag).

Pointen er, at vi ofte retfærdiggør vores smag overfor os selv ved forsvare den, selv om vi gerne ville have mere (eller anden) smag, men ikke er økonomiske i stand til at få det.

Venlig hilsen
Morten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 21:44
Hej Carsten.

Hvad er det i grunden du prøver at fortælle ?

Mvh.
Jim.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 21:49
Hej Morten.
Tak for svar.
Du har forstået det ret.
Økonomien har jeg måske glemt - nej jeg har!
Økonomi er bestemt også en del af kvalitetsvurderingen.
Kan et produkt til 1000,00 modsvare mine behov? Hvorfor skal jeg så give 5000,00 for samme vare!
Jeg synes selv, at dette element lå i mit indlæg!

Carsten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 21:58
Ups...jeg mente faktisk Morten.....
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres