Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

undermåls ørreder

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fladfisken

Tilmeldt:: 25 Aug 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fladfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: undermåls ørreder
    Sendt: 16 Nov 2009 kl. 19:50
hva fanden gør man ved folk som ikke fatter at fredningen er startet og iøvrigt også fanger små ørreder og tar med hjem jeg har anmeldt det 3. gange til fiskerikontrollen selv om man fortæller dem at de ikke må ta de små ørreder så gør de det alligevel det sker hver dag på mullerup havn og det er bosnier der gør det det kan godt gører mig rasende det er frustrerende at se al det arbejde som man laver er spildt hva kan man gører mvh jesper
Til top
Jacob Staal Anderberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
McSteel Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2007
Geografisk: storkøbenhavn.
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McSteel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 19:58
Gør dig venner med den lokale ordensmagt.. Skriver de en notits med folks navne til fiskeri-kontrollen, og kort beskrivelse af det passeret, ja så kommer bøderne som regel..

Desværre et samfund som ikke længere virker helt efter fornuften, men nok mere devisen ´´hvis du ikke vil høre, må du føle´´
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 20:07
Hejsa. Der er desværre nok ikke så meget andet at gøre, end at blive ved med at anmelde det til fiskerikontrollen.. På et eller andet tidspunkt, kan det jo være at der sker noget.

Men der er faktisk ikke andet du selv kan gøre inden for lovens rammer;-)
Til top
Jacob Staal Anderberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
McSteel Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2007
Geografisk: storkøbenhavn.
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McSteel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 20:11
Ja mit eget indlæg kom til at lyde forkert.. opfordrer ikke til selvtægt! Men få politiet til at svinge ned forbi.. så kan de også tjekke fisketegn.. ;)
Til top
jesper andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fladfisken

Tilmeldt:: 25 Aug 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fladfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 20:20
ja jeg prøver alt nu stoppes skal det
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:09
Leg turist og brug dit kamera Også af evt bil/reg nr
og oplys de kære lystfiskere hvor du vil sende billederne hen.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:32
Forleden så jeg i en af der såkaldte mobile ´´fiskekasser´´
3 Havørreder....1 omkring 1 kilos penge, 1 der var langt over de 6 kilo og så 1 der vejede 600 gr. den var ikke mere en ca. 36 cm. fra snude til hale..... jeg gjorde opmærksom på at den var pisse ulovlig....´´fiskekassens ejer lo af min oplysning.

Ja mod guderne kæmper man jo forgæves.....og gid han må punktere hele vejen hjem.
P
Til top
Maki Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Maki Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 22:12
jesper andersen skrev: hva fanden gør man ved folk som ikke fatter at fredningen er startet og iøvrigt også fanger små ørreder og tar med hjem jeg har anmeldt det 3. gange til fiskerikontrollen selv om man fortæller dem at de ikke må ta de små ørreder så gør de det alligevel det sker hver dag på mullerup havn og det er bosnier der gør det det kan godt gører mig rasende det er frustrerende at se al det arbejde som man laver er spildt hva kan man gører mvh jesper ...


Hvordan ved du præcis at det er bosnier der gøre det?
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 22:22
Jeg syntes hellere at det lokale politi skulle konsentrere sig om de 10-15 ca. 100-200hk påhængsmotore som der forsvinder i havnene omkring københavn om ugen. Så ser problemet med lidt for små fisk nok ikke så slemt ud alligevel.

Fiskerikontrollen som skulle tage sig af disse ting er ren til grin, når mængden af indgreb gøres op i forhold til hvad de får i løn.
Til top
jesper andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fladfisken

Tilmeldt:: 25 Aug 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fladfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 19:13
har snakket med ham
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 19:22
Ja Nick, lad os nedlægge fiskerikontrollen helt og lade alle fiske los. Så kan vi bruge de penge der bliver sparet på skattelettelser. Fed ide (y)
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 20:05
At du vil nedlægge fiskekontrollen må komme på din egen regning, det har jeg aldrig antydet det mindste. Vi bør bare få en del mere kontrol for alle de millioner som der sættes til side til dem end vi gør i dag.

Men at spilde politiets resurser på at der er nogle som fanger et par fisk der er for korte ,mens folk midster for omkring ½ til en hel mill. kr. om ugen i motorer er jo ren til grin.
Lad politiet tage sig af politiopgaver i stedet for at spilde deres tid.

;-)
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 20:14
Nick skrev: At du vil nedlægge fiskekontrollen må komme på din egen regning, det har jeg aldrig antydet det mindste. Vi bør bare få en del mere kontrol for alle de millioner som der sættes til side til dem end vi gør i dag.

Men at spilde politiets resurser på at der er nogle som fanger et par fisk der er for korte ,mens folk midster for omkring ½ til en hel mill. kr. om ugen i motorer er jo ren til grin.
Lad politiet tage sig af politiopgaver i stedet for at spilde deres tid.

;-)...


Vil du have mere kontrol, for de penge der er tildelt kontrollen i dag, eller vil du have flere penge, så der kommer flere folk i kontrollen?
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 20:32
Lasse Elmgren skrev: <

Vil du have mere kontrol, for de penge der er tildelt kontrollen i dag, eller vil du have flere penge, så der kommer flere folk i kontrollen?...



Hej Lasse

Mon ikke fiskeri kontrollen lider under den samme plage som levnedsmiddelkontrollen og mon ikke det er det samme ministerium som ikke rigtigt kan finde ud af at give de penge som skal til de to respektive offentlige instanser som man nu har vedtaget politisk skal stå for kontrollen....

Så flere penge til kontrol....tak....


/Søder
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 20:42
Det var lige der hvor jeg ville hen Henning. Det er det her med både blæse og have mel i munden
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 21:46
Nick, så misforstod jeg dit budskab, jeg fik opfattelsen at du mente at fiskerikontrollen fik en for høj løn i forhold til den indsats de yder. Jeg kan forsikre dig om at kontrollørene både kan og vil, men det kniber med at få lov. Der er en stram styring af budget og indsats.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 22:03
Nej pling bing. Det er længe siden jeg har haft tid ´´og lyst´´ til at besøge kysten. Vinden har stået i øst og så er det spild af tid at gå derude.
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 22:11
Jeg har ikke selv været forbi Mullerup.
Men jeg ved af erfaring, at der til tider er et utroligt godt fiskeri efter regnbueørred.
Jeg skal ikke sige om der bliver fanget havørred eller regnbuer der i øjeblikket. Men jeg gætter alligevel på Regnbuer.
Der er mig bekendt hverken fredningstid eller mindstemål på regnbuer.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres