Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

New zealand

 Besvar Besvar
Forfatter
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: New zealand
    Sendt: 17 Nov 2009 kl. 19:45
er der nogen der kan komme med en 2-3 mønstre til nogle fluer der kan bruges til jagten på bækørreder!!!

på forhånd tak
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 21:20
Hej rasmus
Da jeg selv er ved at planlægge en tur til kiwiernes land har jeg lavet en del research og en flue som man ikke kommer uden om er noget så simpelt som phansantail nymp. Både beslastet og ubelastet;-)
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 03:57
Hej Rasmus,
efter 10 ture og mere end 700 fiskedage i NZ er der tre-fire fluer som jeg kommer til at tænke på som jeg ikke gerne ville undvære i boksen: Humpy st. 8-12 fluogrøn, Flashback nymfe st. 12 og Wolly Bugger st. 12-6 i sort, og så måske en mørkbrun CDC emerger st. 12-18. til der mere langsomt flydende vand.

Humpien skal være hårdt hacklet ½ krop og ½ hackle,
Flashback nymfen med varierede vægt fra uvægtet og til ´´bullet´´ og wollien ligeså,
Selvfølgelig sidder der masser af andre fluer i æsken og det kan der også blive brug for - og hver NZ fisker har sine favoritter og man bliver et vanedyr.

Knæk & Bræk Downunder

Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres