Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det lugter lidt af s......

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det lugter lidt af s......
    Sendt: 20 Nov 2009 kl. 13:46
Jeg har lige kigget på rekorder.nu - og kan se at den usædvanligt heldige fanger af en bækørred på 6,5 kg. nu har tilmeldt en regnbue på 10,0 kg.. Begge fisk fanget på flue, og i Karup Å. OG tilmeldt som nye dk-rekorder!!

Er det bare mig, eller ligner de fisk noget som ikke findes i den danske natur ?

Fiskenes form og proportioner ligner altså noget jeg KUN har set hos dambrugsfisk..

Det lugter lidt af s.......:-(:-(
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 13:58
Hej Simon.

Kan du ikke linke direkte til den bækørred?-den har jeg haft lyst til at se et stykke tid.

Med hensyn til regnbueørreden så synes jeg den er en del flottere end de fleste regnbuer jeg har taget i å og på kyst herhjemme - hvilket imo sandsynliggør at den har levet frit i et stykke tid. De helt perfekte smukke steelheads har jeg personligt kun set og fanget i mindre størrelser under 2kg.

Mvh
Jonas
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 14:27
Bækørreden kan ses på Karups hjemmeside her:
- se linket HER
Billedet ser ud til at være forsvundet fra rekordkomite'ens hjemmeside, men det lå der tidligere.
Til top
benjamin møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carpbenji Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2009
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpbenji Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 14:46
synes bækkeren ligner en fisk fra p og t på halen og har en set regnbuen men hvis nogen har et link så vil vi da godt se den .......men det stadig en super flot bækker lige meget hvor den kommer fra
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 15:00
hej Benjamin. steelhead´´en, er her på siden under. ´´mest læste´´ mvh steen. den ligner godt nok den ægte vare.
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 15:00
benjamin møller skrev: synes bækkeren ligner en fisk fra p og t på halen og har en set regnbuen men hvis nogen har et link så vil vi da godt se den .......men det stadig en super flot bækker lige meget hvor den kommer fra...


Den kan du også se på bjerringbros hjemmeside, direkte link:
- se linket HER
Den er også på ´´rekorder under behandling her:
- se linket HER

Desuden kan man sortere oversigten efter art, det er lidt sjovt også:
- se linket HER
Sgu da meget sjovt, de andre bækkere vejer op til 1,55 kg, kontitionsfaktor op til 1,07...
Og så SLAM en fisk på 6,5 og konditionsfaktor på 1,54
- Men hvis der er et dambrug i systemet, der laver store fisk til put-søer, så er det vel muligt, at fangeren støder i netop de største undslupne individer.

Man kan se andre af hans rapporter på fangster.dk... Kan kun opdordre til, at man tager en kigger.

Validiteten må være op til rekordkomiteen at afgøre?
Til top
benjamin møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carpbenji Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2009
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpbenji Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 15:14
den er godt nok flot den regnbue.......hvem ville ikk fange sådan en
Til top
Henrik Berg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Berg Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Kbh, nordsjælland, nordvestsjælland, Jylland, Sverige, Norge.
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Berg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 15:38
Satme flotte fisk :o)

Snyd... Hmmm, ligemeget hvad er det flotte fisk, med hele motorer...

Hvis det er Snyd, kan jeg kun sige stakkels mand med livlig fantasi :o)

K&B derude...
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 15:50
hej
jeg så lige på de under behandling.
Den helt ser for ikke ud til at være 2.77kg ligner mere en på 1,5 kg som jeg har fanget mange af i nedre Suså på flue.
her er et billede af en helt på 2.36 fanget af min fiskemakker i norge 2008

http://212.10.109.51:10100/norge550_041.JPG

den har nogle helt andre proportioner
hilsen kim
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 16:06
kim skrev: hej
jeg så lige på de under behandling.
Den helt ser for ikke ud til at være 2.77kg ligner mere en på 1,5 kg som jeg har fanget mange af i nedre Suså på flue.
her er et billede af en helt på 2.36 fanget af min fiskemakker i norge 2008

http://212.10.109.51:10100/norge550_041.JPG

den har nogle helt andre proportioner
hilsen kim


Hej Kim

Den betragtning kan jeg slet slet ikke følge. Jeg synes umiddelbart begge fisk fint tilsvarer den opgivne vægt. Spøjst som fiskebilleder kan forskrue størrelsesvurderingen.

Mvh
Jonas
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 16:23
Enig i, at billeder er taknemmelige, og ikke alle tager trofæbilleder på den samme måde. Tjek også denne i øvrigt, her kan vist ingen være i tvivl om, at fisken vejer det der står: - se linket HER

Man kan se flere billeder af helten her, hvor et irriterende frisk rødt sår på bugen nok kan give anledning til spekulationer om fejlkrogning:
- se linket HER/

Igen, så må det være rekordkomiteen, der vurderer, om data er valide og vidner tilstrækkelige iht. reglerne.
Til top
Thomas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas HH Avatar

Tilmeldt:: 24 Dec 2007
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas HH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 16:57
jeg synes nu mere den multe der skulle veje 7kg. lugter lidt, men det kan godt være det bare er mig. :-)
Til top
Børge Gynthersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BG

Tilmeldt:: 27 Jan 2006
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 17:15
Jeg tror da, at fangeren er usædvanligt dygtig. Både bækørreden og regnbuen ser da helt autentiske ud. Der er da ikke skyggen af dambrug i dem.

Intet tyder på snyd. Men det er da trist at opleve, at der stadig er nogle, der får ondt i røven.
Til top
Henrik larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henriklarsen

Tilmeldt:: 01 Apr 2009
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henriklarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 17:23
Man kan kun smile lidt.

Som kvinder nok ville sige: Mænd og deres opfattelse af størrelse;-)

Go weekend til jer alle.
Til top
Jesper Laursen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper-Lotte

Tilmeldt:: 10 Maj 2003
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper-Lotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 18:38
Nu er jeg nød til at blande mig har selv fanget en helt på 2170gram med en længde på 55 cm taget i april måned efter de har gydet min fiskemakker fik også en samme dag på 55cm den vejde 50 gram mindre end den jeg fangede den han har fanget er 59cm plus den ikke har gydet endnu så vægten er ikke ved siden af.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 19:40
Tjaaaa...

Jeg har lige gennemset hans fangster på fangster.dk, og jeg må nok sige at det ikke ligefrem underbygger påstanden om at der er tale om vildfisk fra den danske natur:-(

Manden skriver selv, at han først i år er begyndt at fiske i Karup Å.. Desuden er andre af de beskrevne fisk også lidt ´´uldne´´ set med mine øjne!!

Måske er det forkert at udstille de såkaldte fangster, og dermed manden - men jeg synes ikke dk-rekorder skal være fup og fiduser:-(

Personligt har jeg nappet en rimelig mængde havørred og bækkere efterhånden, selv steelheads hist og pist - de ser sgu ikke sådan ud i naturen.

Som nævnt længere oppe i tråden, findes der misundelse i lystfiskerkredse - men jeg har (og har haft) mine rekorder - så det spiller altså ikke ind:-)
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 20:06
Kære alle,
Jeg tror heller ikke der her er tale om en ´´naturlig´´ bækørred. Hvis man kigger på dens hale fine, vil man se den er meget slidt. Meget normalt for bækørreder der er vokset op i et dambrug.
Fisken kan naturligvis være sluppet ud af et dambrug og fangeren er således ikke ansvarlig for om det er en ´´ægte´´ vild bækørred, men jeg er naturligvis blandt dem som synes at fisken ser betænkelig ud. Omend jeg synes at tvivlen skal komme fangeren til gode, selv om han nu er Danmarksmester i både fodbold og håndbold :-)

Kan oplyse at jeg selv har fanget store bækørreder i Test og Avon i England. De blev fanget i floderne, men var udsatte. Et par af dem, godt nok knap så store, lignede denne her fisk til forveksling. Slidte finner og abnorm i form og størrelse.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Århus

NB: Kender i nogle dambrug eller P&T i området, som har store bæk- og regenbueørreder tæt på Karup Å ?
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 20:07
Simon.. misundelse er en grim grim ting....
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 20:13
Bækørreden ligner helt klart en undsluppen moderfisk fra et dambrug - både halen og det at den er alt for fed gør, at det ikke kan være en ´´vild fisk´´.

- Så på den baggrund burde den ikke kunne godkendes som rekord.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 20:20
Jeg tog fejl, manden fiskede også én gang sidste år i Karup Å.

Casper L :

Det ligner jo de fisk du selv fanger i diverse p&t, din slet skjulte modvilje mod min person har ikke noget at gøre i tråden - du har vel egentlig ikke set en vild fedtfinnefisk nogensinde;-)

Jeg rummer simpelthen ikke misundelse når det drejer sig om lystfiskeri.. Som nævnt HAR jeg fået mine store fisk, og glæder mig efterhånden mere over gode venners fangster.
Fx. har jeg været så heldig at være til stede ved 2 debutfangster af vild havørred - dét er sgu en oplevelse:-)

Mit eget eneste tilbageværende mål er, at fange en blanklaks i Mørrum.. Du ved, sådan et vandløb i naturen med vilde fisk, beliggende i Sverige - altså langt væk fra de gravede søers putfiskerparadis;-)

Eneste grund til at jeg tager de påståede fangster op er ; At jeg synes det er svindel - og en hån mod de der fisker reelt.
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 21:18
Mørrum?
Kan du ikke fange noget dér??! måske skulle du prøve Hove ørredsø, der har alle en chance for fast fisk, eller... der fangede du måske heller ikke noget, det var nok fordi en Nikolaj Kolding var uforskammet og ødelagde din ellers udemærkede 0 tur.

Ham gutten er da fantastisk!
Tusågård P&T (med eget dambrug)ligger få min væk fra den sø, ring til Søren som kører showet dernede, han kan med garanti kende de fisk hvis de fra hans hul..
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 09:06
Casper :

Tråden handler ikke om dig eller mig, eller din ´´konkurrent´´ om at nå et i mine øjne usmageligt antal putfisk.

Hvis du slæbte en af dine store putfisk med ned til den lokale å, og krævede den anerkendt som en dk-rekord i fx. vild guldørred - så kan jeg love dig for at jeg ville komme med samme kritik.

Det er simpelthen forkert at snyde, og forsøge at anmelde en købefisk/putfisk som værende en vildfisk:-(:-( , det tror jeg selv at vi 2 kan være enige om:-)

Vedr. fangster, så har jeg fuldstændig ro i sjælen - og bruger denne fredningsperiode på at købe ENDNU mere specialgrej til de torpedoer som skal på land i Mørrum i næste sæson.

Til top
jonas haubjerg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas laursen Avatar

Tilmeldt:: 27 Maj 2007
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas laursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 12:35
Vil nu også sige at det er nogle ´´flotte´´ fangster, men har sku næsten ikke fantasi til at tro at nogle ville køre helt fra tusågård mudderhullet og helt til Høgild for at posere med de kræ. Simon held og lykke i det svenske næste år, og ja man må ALDRIG gå ned på udstyret;-)

Jonas.
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:30
niels åge skovbo skrev: Kære alle,
Jeg tror heller ikke der her er tale om en ´´naturlig´´ bækørred. Hvis man kigger på dens hale fine, vil man se den er meget slidt. Meget normalt for bækørreder der er vokset op i et dambrug.
Fisken kan naturligvis være sluppet ud af et dambrug og fangeren er således ikke ansvarlig for om det er en ´´ægte´´ vild bækørred, men jeg er naturligvis blandt dem som synes at fisken ser betænkelig ud. Omend jeg synes at tvivlen skal komme fangeren til gode, selv om han nu er Danmarksmester i både fodbold og håndbold :-)

Kan oplyse at jeg selv har fanget store bækørreder i Test og Avon i England. De blev fanget i floderne, men var udsatte. Et par af dem, godt nok knap så store, lignede denne her fisk til forveksling. Slidte finner og abnorm i form og størrelse.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Århus

NB: Kender i nogle dambrug eller P&T i området, som har store bæk- og regenbueørreder tæt på Karup Å ?...


Ja, der ligger tusaagård p&t lige ved siden af karup å, hvor de i storfanger søen sææter bæk, kilde og regndbuer ud i den størrelse.......
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:30
Hejsa
Jeg har som i andre været de forskellige links igennem, og må sige at det er en ret overvældende bækker.
Pas nu på ikke at være for negative fordi en heldig fisker har fået sådan en moppedreng på krogen, flot fisk tillykke med den.
Jeg har selv fisket i Karup å gennem en del år, og fanget mange bækker. De fleste har været genudsættere langt under målet, men en 10-15 over målet er det da blevet til de fleste år. Men aldrig over 65 cm er det blevet til.
Langt de fleste bækker derude er udsatte, jeg tror både Viborg sf og andre foreninger for år siden udsatte bækker hvert år. Jeg er lidt i tvivl om om der er en naturlig bestand af bækker nedstrøms dæmningen ved Bøgelund, men måske nogen kunne svare på det. (opstrøms Bøgelund er noget af det skønneste Bæk-vand)
Desværre :-)) smiler, slipper der efterhånden aldrig fisk ud fra de dambrug der er tilbage langs åen, dambrugsejerne har fået godt styr på det. Førhen var det jo også mest undslupne regnbuer vi mæskede os i.
En kammerat har forgæves forsøgt at overbe vise mig om at de fleste bækker trækker med havørreden ud, og dermed ændrer kulør til hø, vil nogen be/afkræfte den teori.
Sluttelig endu engang tillykke til den heldige bæk-fanger, men men... den ser nu lidt proportionelt underlig ud??
frede
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 17:36
Det som jeg kan se gennem fangster.dk ved en søgning på ´´storfangerens´´ navn er ; At manden er 99,9 % putfisker, og kun yderst få gange har fisket i Karup Å.. Desuden ser fiskene underlige ud:-(

Udover en helvedes masse putfisk, har han faktisk næsten kun de her megafisk fra Karup, samt nogle nærmest sensationelle bækørreder som tilskrives Gudenåen - det er sgu da noget som ikke stemmer!!

Tja, det svarer sgu da til at jeg løfter en kæmpe blanklaks (hvis jeg altså fanger den), med hjem til Tude Å - og begynder at påstå at den jo må stamme fra en skjult og sensationel bestand af sjællandske kæmpefisk!!!

Forøvrigt har ALLE laks i Tude Å været over 10 kg siden år 2000, og gennemsnitsvægten er 10,5 - dét er et faktum !!

Godt nok med et lidt spinkelt statistisk grundlag - nemlig én fisk;-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:04
hej selvfølgelig trækker bækørreden ikke ud i havet, så blev den jo en havørred!!! Med mindre den omtalte bækørred har stået i et ualmindeligt dybt hul , vil den aldrig kunne holde sådan et´´ sul´´ med sådan en lille motor..og sølv tingen, er selv om den er slank,, med en meget lille hale,, set her fra!!!! Venligst steen.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 20:58
Begynderheld?

;-)
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 11:19
;-)
Undskyld, men er det bare mig, ligner det ikke Billedmanipulation, jeg har problemer med den skarphed og det hvide skær omkring hans hoved.
- se linket HER

Forsat god weekend
Til top
Per Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Tofting

Tilmeldt:: 03 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Tofting Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 11:42
På fangster.dk under mandens profil kan man se 2 farvede havørreder fanget i maj måned, fiskene er i super kondition.
Har Karup tidlig eller sen opgang af farvede gydefisk??;-);-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 12:31
Torben Schmidt skrev: ;-)
Undskyld, men er det bare mig, ligner det ikke Billedmanipulation, jeg har problemer med den skarphed og det hvide skær omkring hans hoved.
- se linket HER

Forsat god weekend
tror sgu at du har ret,, men hvad siger manden selv!! ? god søndag..
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 12:39
Torben Schmidt skrev: ;-)
Undskyld, men er det bare mig, ligner det ikke Billedmanipulation, jeg har problemer med den skarphed og det hvide skær omkring hans hoved.
- se linket HER

Forsat god weekend


Enig - det ligner noget dårligt fotoshop arbejde ;-)
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:00
Er jeg den eneste, som ikke kan finde omtaltes fangstrapporter på fangster.dk?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:13
Jeg håber såmænd bare at rekordkomiteen er lidt opmærksom på nogle af de ting der efterhånden er bragt på bane i tråden!!

Dét med skarpheden i dele af billedet, og tegnene på at der er manipuleret med Fotoshop havde jeg sgu ikke engang bemærket.

Fra starten havde jeg det egentlig lidt skidt med at trække den her sag frem i lyset, da jeg ikke synes om at gå efter en person - men dén her ´´storfanger´´ er simpelthen ikke troværdig.

Fra et personligt synspunkt, er jeg da glad for at de fleste (på nær en enkelt putfisker), ser nogenlunde det samme som undertegnede:-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:37
Jeg tror du har helt ret, den hvide corona omkring hans hoved og jakken ud mod åen giver skarpe indikationer af det er en billedmanupulation, og ikke mindst hvorfor er fødderne skåret af ?
Per Hansen
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:54
Hold da op.. 7 kg multe!! ;-);-);-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:05
omkring steelheed´´ en hvem søren har taget billedet!!!! ifølge fangst rapporten tog han nogle billeder og gik hjem.....!!!!!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:13
Hej Torben & Jan,

Jeg er fotograf og kender en del til hvordan en ´´glorieffekt´´ kan opstå. Hvis i hentyder til den unge fisker med skallen, så er det fordi der er lidt ´´dug´´ eller fedt på linsen og der opstår noget refleks via fiskens blanke skæl. Jeg vil slet ikke antage at der er manipuleret med dette billede.

Jeg synes heller ikke der er grundlag for at antyde at der er manipuleret med billederne af vores ´´danmarksmester´´ i både bæk- og regenbueørreder. Jeg er helt sikker på at billedet er reelt, men hvis dette var en straffesag for politiet, ville de nok kigge på sagen ud fra synspunktet ´´begrundet mistanke om snyd´´ :-)

Forsat god aften til alle.

Niels Åge Skovbo
Århus

NB: er der dog ingen her på sitet som kan fortælle lidt om vores heldige lystfisker med de store fisk fra Karup Å ?
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:29
steen f. nielsen skrev: omkring steelheed´´ en hvem søren har taget billedet!!!! ifølge fangst rapporten tog han nogle billeder og gik hjem.....!!!!!...

Selvudløser?
- Vidnerne på fangsten vedr. rekorder generelt, hvor meget skal de bevidne i øvrigt. Skal de overvære fangsten, eller er det tilstrækkeligt at se fisken på køkkenbordet?

Per skrev: På fangster.dk under mandens profil kan man se 2 farvede havørreder fanget i maj måned, fiskene er i super kondition.
Har Karup tidlig eller sen opgang af farvede gydefisk??;-);-)...

;-) Ja, de såkaldt første to havørreder nogensinde ligner lidt bækkere fra et opdræt.
Til top
Hans Henrik Kjær Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HHC Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:19
Nej Kristian,

Kunne godt tænke mig at se to farvede havørreder fra Karup å fanget tidligt på sæsonen.

Hans H.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:21
niels åge skovbo skrev: Hej Torben & Jan,

Jeg er fotograf og kender en del til hvordan en ´´glorieffekt´´ kan opstå. Hvis i hentyder til den unge fisker med skallen, så er det fordi der er lidt ´´dug´´ eller fedt på linsen og der opstår noget refleks via fiskens blanke skæl. Jeg vil slet ikke antage at der er manipuleret med dette billede.

Jeg synes heller ikke der er grundlag for at antyde at der er manipuleret med billederne af vores ´´danmarksmester´´ i både bæk- og regenbueørreder.

Niels Åge Skovbo
Århus



Hej Niels Åge,

Jeg taler om dette billede - se linket HER

Prøv specielt at lægge mærke til skarpheden omkring fangerens højre skulder, arm og ben samt hans hoved. Det falder slet ikke naturligt ind i det omgivende landskab.
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:32
Ja, prøv at se den forskel på lyset, han fremstår i et helt andet lys end resten af billede, er det fordi han er oplyst af blitz, det vil jeg ikke mene, da blitzen så ville være i brillerne og på fiskeside.
Jeg er selv udlært Foto sælger, fra den gang far var dreng, men bruger digital udstyr idag som i del af mit arbejde, det her ser mærkeligt ud.

Håber at Rekord ejer vil komme på bane, så vi kan få vished i denne sag;-)

K&B Torben
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:41
Hans Henrik Kjær Christiansen skrev: Nej Kristian,

Kunne godt tænke mig at se to farvede havørreder fra Karup å fanget tidligt på sæsonen.

Hans H.


Jeg tror, han har slettet sin profil...
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:46
Prøv at gemme billede, for at åben det igen, zoom ind på fingerne, højre og venstre hånd støtter næsten nede ved galten, hva' f... holder hoved oppe på denne fisk????
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 22:11
Ja undskyld jeg kommer på bane igen, men det her er nager, check lige ved hans venster hånd, hvis I zoomer, hvad er det for en streg under fisken, den passer ikke ind i billedet, tror vi har 3 billeder der er lagt sammen til et = Billedmanipulation.

Forsat go' søndag
Til top
Per Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Tofting

Tilmeldt:: 03 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Tofting Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 22:31
Profil er slettet på fangster. Vægt og længde kan dog ses på karup å hjemmeside fra maj i år.
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 22:32
Hvis det billede er manipuleret, er det knaldgodt lavet. Prøv at kopiere det ind i paint eller et andet billedprogram der er ikke et forkert pixel. Flot arbejde eller er det rigtigt? Hvad jeg tror. Jakken står godt nok meget skarp i forhold til omgivelserne.
Noget helt andet er rekordkomiteen for nye dk. rekorder. Hvad er der nu galt med de gamle. Er det fordi de ikke er vejet på kontrolerede vægte? Er vidnerne ikke valide mere. Det er da vist blevet lettere at snyde idag end tidligere. Et vidne det er for lidt:-(
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 22:33
Det virker lidt uldent, at man pludselig sletter sin profil og dermed sine fangster efter denne opmærksomhed.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 22:36
Hej Torben,
Nu har jeg kigget på det rigtige billede. Kiggede først på en ´´skalle´´ og så vores ´´danmarksmester´´ med den store haleløse bækørred.

Har kopieret billedet ind i min photoshop, desværre er opløsningen begrænset, lagt flere pixel ind og tilført skarphed. Kan ikke med sikkerhed fastslå, at det er et manipuleret billede, så skal jeg have det originale og ikke komprimerede billede, men jeg kan klart se at det se at det ser mugent ud :-)

Det som jeg hæfter mig ved, er fangeres højre hånds fingrer. Det ser ud som om at hånden er spejlvendt, altså at der hvor tommelfingeren skulle være, er det en lillefinger :-)

Det jeg også kigger på er fiskens anatomi. Det er en usædvanligt kort hale og slet slet ikke den steeheads hale som normalvis er stor og meget kantet. Denne fisks hale er kort, klump og bære ganske tydeligt præg af at være en fisk som er opvokset i et dambrug. Måske undsluppet og fanget af vores lystfisker ! :-)

Men jeg savner stadig at høre fra nogle af denne lystfiskers fiskekammerater eller nogen som kender ham, så kan de evt. bekræfte at der er tale om rigtige ´´vilde´´ fisk og der heller ikke er tale om et stunt, som blot skal få tosser som os til at lege Sherloc Holmes :-)

Men men, hvis der er tale om en fidusmager, så synes jeg det er lidt trist og alt andet end værdigt.

Indtil videre er jeg af den opfattelse at vi har med sidstnævnte at gøre.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 09:23
svindel og hum...:-(
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down