Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Fluehjul samt evt. Line til fiskeri i Mørrum mv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af Fluehjul samt evt. Line til fiskeri i Mørrum mv.
    Sendt: 21 Nov 2009 kl. 14:15
Hejsa.

Jeg er nybegynder på fiskeri med flue i Mørrum.
Jeg har netop købt mig en Greys GRXi 13´´ 8/9 stang i GoFishing i Odense, da de åbnede ny butik for kort tid siden.
Der var så mange folk at jeg ikke nåede at snakke hjul, liner mv.

Jeg kugger meget på forskellige fluehjul og har set mig lidt lun på f.eks. Scierra Traxion - er det et ok hjul og hvilken klasse skal jeg vælge 7-9/8-10 eller større. Og har i andre gode bud på et hjul...?

Desuden ville jeg være taknemmelig hvis nogen har et bud på hvilken linesammensætning man skal vælge til Mørrum. (Gerne en komplet beskrivelse til et ´´tomt hjul´´...;o)

På forhånd tak for jeres svar.

mvh

Rasmus
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:40
Hej Rasmus

Traxion er et rigtig godt og iøvrigt også et flot hjul. Jeg ville nok vælge et hjul i klasse 8-10 til stangen.
Nu skal du jo ikke bruge stangen og hjulet de næste mange måneder, så hold øje med denne og sportsfiskerens hjemmeside. Der dukker med garanti noget fornuftigt op.

Mvh

Karsten
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:45
Umiddelbart vil jeg også pege på Traxion som et godt hjul..
Vær dog opmærksom på at Traxion-hjulet er udgået, og svært at støve op, især i 8/10-størrelsen. Jeg har selv søgt vidt og bredt, uden held.
Men, som anden trådskriver nævner, der er tid nok til at søge, og der ligger da bl.a et Danielsson Traditional 3W på auktionen her, som er et godt bud.
Men, der er mange mange hjul at vælge imellem.
Ang. liner, så vil jeg anbefale at købe f.eks Scierra's Mwf-kit, som indeholder alle liner du får brug for, blot ved at udskifte hovedet. Dermed har du flydende, sinktip samt hurtigt synkende, og tilmed samme denisteter i polyleader. Mwf-kittet er på tilbud diverse steder.
Ellers få en snak med din lokale pusher, og gerne der hvor du købte stangen, der er kompetente kræfter bag disken (Læs: Erik Kyrping, i denne forbindelse)

Mvh
Jan
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:25
Tillykke med stangen, Erik har også prøvet på at sælge mig en af dem, skyldes kun finansiel afmatning at det ikke lykkedes mig lol, den er super lækker, men som Jan siger et smut forbi Go-Fishing og ta en snak med Erik er aldrig nogen dårlig ide :)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:33

Hej rasmus,

Hvad er dit budget

Der er jo et stykke tid til sæson, og der er snart udsalg så du kan helt sikket finde hjul og liner til gode priser de næste par måneder.

CM;
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 20:58
Personligt ville jeg vælge dette hjul

- se linket HER

Et suverent godt hjul, og top klasse til prisen :)
Til top
kevin von der lippe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kevin lippe Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: starup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kevin lippe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:30
prøv at kontrolere her: - se linket HER
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:42
Traxion hjulet som kevin linker til til er også et fedt hjul :)
Eneste minus er dog bremseknapen, som kan være noget gøj og justere på , da justreringen har en lang vandring
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:08
Rasmus Christiansen skrev: Hejsa.

Jeg er nybegynder på fiskeri med flue i Mørrum.
Jeg har netop købt mig en Greys GRXi 13´´ 8/9 stang i GoFishing i Odense, da de åbnede ny butik for kort tid siden.
Der var så mange folk at jeg ikke nåede at snakke hjul, liner mv.

Jeg kugger meget på forskellige fluehjul og har set mig lidt lun på f.eks. Scierra Traxion - er det et ok hjul og hvilken klasse skal jeg vælge 7-9/8-10 eller større. Og har i andre gode bud på et hjul...?

Desuden ville jeg være taknemmelig hvis nogen har et bud på hvilken linesammensætning man skal vælge til Mørrum. (Gerne en komplet beskrivelse til et ´´tomt hjul´´...;o)

På forhånd tak for jeres svar.

mvh

Rasmus...


Hej Rasmus,

Her er chancen for et fedt hjul...........


- se linket HER

CM;
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:27
Hej Rasmus
Vedr. flueliner, de gange jeg har fisket mørrum Har der altid ligget 3 stk skydehoveder i min bagage 1 flydende, 1intermideate, 1 synke 1 disse har fint opfyldt behovet. den mest brugte har været intermideate med forskellige synkende forfang, min favoritflue er detsuden en uldsok hvor midterste hackel er blåt ;-)
Valget af mærket på skydehovderne har for mit vedkommende været loop.
Mvh Bo
Til top
Morten B. Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.B.J.

Tilmeldt:: 14 Feb 2006
Geografisk: Fårevejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.B.J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:49
Hej Rasmus

Jeg vil lægge mig i kølvandet på Bo´s grej valg
mht line, Jeg har fået laks i mörrum på flydeline, men
der kan absolut, også være situationer der kræver en
intermediate, eller synkende, det kommer selvføglelig også
an på hvor mange kubik åen løber med, forårsflom, kræver jo
klart man kommer noget ned, hvor imod en lav sommer elv
fisker en flydeline klar bedst!
Jeg har lidt nye lakseruller liggende, samt lidt liner
du kan da kontakte mig og se om der er noget du kan
bruge.
Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wølkenstein

Tilmeldt:: 13 Nov 2006
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wølkenstein Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:59
Hej Rasmus

Kan varmt anbefale Galvan hjul (Torque). De er pålidelige og uopslidelige. kan bruges til alt sags fiskeri. Se Tackleshop.dk

mvh
Morten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres