Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HANDEL MED DYRE SKIND MM

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HANDEL MED DYRE SKIND MM
    Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:30
Der har været meget omtale i pressen og medie omkring
Dyre ophold af mink og ræve,det der undre mig lidt
at under auktion er jeg bla,stødt på ræve haler
hvordan er det lige med privat handel med
diverse dyre skind,haler,er det nogle der bliver
handlet i østen under meget ringe forhold,eller
kunne det tænkes at de stammer fra dansk
dyre ophold her ræve og mink farm,skal
man ikke have tiladese til at handle og
ha med dyre ophold hvor der er øknomisk
interesse.det er sku lidt fustrerne at
støde på handel med flået dyr.:-(:-(

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:54
ups. jeg går lige hen og tager en Morfar....... det er en gyser ! mvh steen.
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:18
tror ikke at man som fluebinder nogensinde kan være sikker på at det stykke ræv , kanin eller mink man sidder med og er ved at sætte på sin flue kan garanteres at det kommer fra et sted med ordentlig dyrevelfærd..

da fluebindings matrialer som regel er et bi produkt/rester.
fra et skind som er blevet brugt til jakke

og hvis man så den udsendelse med den engelske kokkedame som var for et stykke tid siden så vil man se at alle de pelse der kommer til copenhagen fur.. blir sorteret efter farve og kvalitet, og ikke efter hvor de kommer fra..

det er nok noget man som fluebinder er nød til at lukke øjnene for..

har siddet med tanken efter at jeg så de tv udsendelser..

og syntes det er vildt ulækkert. at behandle dyr på den måde.

jeg kan slet ikke forstå at det kan ske i danmark..

Til top
Ove Monrad Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Monrad Avatar

Tilmeldt:: 19 Feb 2003
Geografisk: Århus Bugten Djursland
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Monrad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:19
Gaaaab
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 22:18
Hej Ja,jeg lader spørgsmålet stå abent for.. ADMIN
om dette er helt efter den lovgivning der er på
dette område.hvis ikke, skulle man tro at dette
vil blive vidregivet til den rette instands.

Knæk og bræk

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars H

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 07:22
Hvad med om du lige tog og undersøgte, om der vitterligt er blevet begået alvorlige forbrydelser inden du udgyder dine beskyldninger. Du kan angribe det moralsk (så ville jeg holde med dig), men lad være med at angribe det på en lovgivning, som du ikke kender og dermed ikke ved om er blevet overtrådt.

Go' søndag.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 07:40
Hej Henrik

Seriøse forretninger på området kan du være sikker på har orden i tilladelser m.v.

Men hvis du begynder at spekulere i moral og etik - må det op til den enkelte - ud fra den information, som trods alt er tilgængelig eller rimelig let kan indhentes. Man kunne f.eks. begynde med dèt man kommer i múnden.

Hvis vi satte os ordentlig ind i hvordan svin og fjerkræ produceres - ville mange aldrig spise hverken kylling eller en flæskesteg igen. På samme måde kunne man, præcis som du gør nu - begynde at stille spørgsmål til hvor tingene kommer fra og hvordan de produceres.

Brug så oplysningerne sammen med en ærlig vilje til at lade ´´skidtet´´ ligge, drop de vare du ikke kan få ordentlig besked om. Desuden og måske vigtigst af alt - vær parat til at betale det ordentlige vare koster.

Hvis vi alle gjorde det - havde forhandlerne ikke skidtet på hylderne. Det gælder alt fra forurenene biler til fjer og skind til fluebinding. Det er nok den sidste del af problematikken der både hjælper mest - og er sværest at få ført ud i virkeligheden.

Go' søndag ved den skønne Buresø

Heinz

Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 11:43
Hej Henrik
Der er ingen lov der forbyder privat handel med pelsstykker, når bare de ikke er ulovligt erhvervede.
De pelse der er forbudt i danmark, er ud over dem der er på WWWFs liste, hunde og katteskind.
Jeg forstår godt dine forbehold, men bare for at sætte ting i perspektiv, så vil jeg væde med at du overtræder dine moralske forbehold hver dag.
Michael
Til top
Rikke Vestergaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vestergaard Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2001
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:25
Ove Monrad

Helt ærligt, hvis du ikke har noget mere intelligent at tilføre denne tråd, synes jeg ærligt talt du burde blive ude af den.

MVH Rikke.
Til top
Rikke Vestergaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vestergaard Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2001
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:34
michael nielsen skrev: Hej Henrik
Der er ingen lov der forbyder privat handel med pelsstykker, når bare de ikke er ulovligt erhvervede.
De pelse der er forbudt i danmark, er ud over dem der er på WWWFs liste, hunde og katteskind.
Jeg forstår godt dine forbehold, men bare for at sætte ting i perspektiv, så vil jeg væde med at du overtræder dine moralske forbehold hver dag.
Michael


Hej Michael.

Ja, vi overtræder nok alle moralske forbehold til daglig, men det betyder ikke, at vi ikke kan sætte ind, hvor vi nu engang kan gøre noget ved tingene.

Jeg håber på at også fluefiskere en dag bliver så kritiske i valget af deres materialer, at forretningerne simpelthen bliver NØDT til at certificere at deres fluematerialer er herkommet på en anstændig vis.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:32
Hej Rikke
Det er lige min pointe, at vi er gode til at råbe op og skrive. Men når vi står ved køle disken, og skal vælge en ribbensteg vælger vi så den dyre eller den billige.
Man kan ikke pege fingre af andre, uden at begynde med sig selv.
Og desværre er det at sådan,at som verden er skruet sammen, kan vi alle stå i lort til halsen, og alligevel er det pengene vi tænker på før vi gør noget.
Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down