Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Karpestang...

 Besvar Besvar
Forfatter
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Karpestang...
    Sendt: 26 Nov 2009 kl. 14:33
Hej

Jeg leder efter en god karpestang som ligeså meget skal bruges til kystfiskeri, så det må gerne være en lang og smidig en af slagsen. Prisen skal være inde for rimlighedernes grænse, :D

Men håber på i kunne hjælpe mig lidt med at finde den rette, da jeg er absolut på bar bund..

På forhånd tak ;-)(y)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 14:52
Hej jeg ved ikke om de 2 ting kan kombineres!! men jeg ved at Hardys. karpe / mede stænger er noget af det ypperste!!! mvh steen.
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 15:12
Tak for svar! men kan ikke finde stangen?

Kunne du ikke evt. sende et link?
Der er næsten ingen danske sider med karpestænger!
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 15:21
Tjek denne - så får du to stænger i én. Samtidig passer størrelsen også bedre end de fleste karpestænger i DK - der er kommet en ide om, at stængerne helst skal være minimum 2,75 lbs og minde om en telefonpæl - ikke meget sjov på kysten.
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=8199&vare_id=440352

Hvis de stadig har den på lager kunne Tench-stangen også være en mulighed, har dog selv kun prøvet den alm matchstang, der dog var ganske fornuftig. - se linket HER

mvh, Rasmus
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 15:41
Hej.

Jeg har 2 stk Prologic SMG 13 fod 3.25 Lbs, til salg hvis det var noget du kunne bruge.

Mvh
Frank
Til top
benjamin møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carpbenji Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2009
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpbenji Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 15:42
hej hvad er en overkommelige pris ?har evt nogle brugte som du kan købe hvis det er;-)
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 15:45
hej allan.

Kig på en 11 fod 1 1/2 - 13/4 lbs

ring til hunters house og spørg efeter jacob
35366666

sig jeg har sagt du skal ringe.

Vh

Lars

ps. alt over 2 lbs er uegnet til kyst fiskeri, med mindre du fisker med pirk.
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 17:48
Det skal bare være en stang der holder, så alt under 700!! ved godt det ikke er meget men det hvad jeg har!

Ps. stangen skal bare bruges til noget fladfiskeri fra kysten!
Og hvir jeg får taget mig sammen så noget flådfiskeri med Skalle skal den oss kunne holde til!
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 19:05
Hej Asbjørn

Jeg synes du skal finde ud af, hvad du primært vil bruge stangen til. Derefter køber du den stang, der bedst passer til formål og pengepung.
Den stang kan så også bruges i en række andre situationer, men er selvfølgelig ikke lige velegnet til alt.

Hvis du derimod søger en stang til både det ene og andet, så ender du med en stang, der er lige elendig til det hele. Selvfølgelig kan man fiske karper med en spinnestang, og ørreder med en karpestang. Men du bør kun gå på kompromis i den ene situation og ikke begge.

Håber du finder en stang, du bliver glad for.

mvh, Rasmus
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 20:22
Ok tak for besvarelsen!

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum