Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tips til neowaders til høje personer

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Lagergaard Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Lagergaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Lagergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tips til neowaders til høje personer
    Sendt: 27 Nov 2009 kl. 14:57
Kære Alle,
et måske trivielt spørgsmål - men jeg forsøger alligevel.
Har du et godt tip til et bare gode billige waders til høje personer?.
Jeg bruger så vidt muligt åndbare waders, men må nok krybe i et par neophren waders til vinter. Jeg synes, at de billige waders man finder langt hen ad vejen kun er lavet til lave personer (er 190 cm). Jeg er ikke interesseret i at købe et par Bare waders eller lign. til de få fisketure jeg tager om vinteren.

Ser frem til at få et par gode tips!
knæk og bræk
Niels
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 16:02
Hej niels

Er selv godt 190cm og vil som dig heller ikke ligge alt for fandens mange penge til neopren vaders da jeg sort set altid bruger åndbare. Jeg har de sidste par gange købt kinitic som har fint plads i ben ængden og fås til fornuftige penge. De holder dog som de fleste neopren vaders ike mere end en sæson...
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 17:11
Tjaa jeg er 1.88m og købte sidste år et par Abu til 250 kr tror jeg det var, de passer fint og holder såmænd endnu selv efter mange ture på kysten ;-)
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 17:44
Hej Niels,

Det bliver svært at finde et par waders til rimelige penge.

Jeg er 194 cm med en skridtlængde på 94 cm, bruger normalt 44/45 i støvle og samtig ret slank.

I årevis har jeg kun købt neopren til 'rimelige' penge, og det har sku altid resulteret i enten at røven sad mellem knæene, selerne skulle strækkes til det yderste eller jeg skulle være i besiddelse af en ordentlig 'vom' til at fylde dem ud med.

Nu har jeg langt om længe fået et par som passer perfekt i skridtlængde og torsoen. Har købt et par Scierra Thundra (stocking foot) i størrelsen XL (pga. af skridtlængden)

se i øvrigt størrelseskortet hos Scierra - se linket HER#60 det var den måde jeg fandt vejen til et par som passer.

Mange hilsner
/John W.




Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2009 kl. 01:38
Jeg hører også til i den lange ende og jeg har fundet et par Fish and Sport waders hvor benene er rimelig lange, mener de koster en tusse og mine har indtil videre holdt mig tør i 2 sæsoner.

Et stor plus ved dem er en virkeligt god støvle med stålsvang så man kan gå i dem en hel dag uden fusserne bliver smadrede

Jesper Rasmussen
Til top
Brian Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bdjelling@mail.dk

Tilmeldt:: 19 Mar 2006
Geografisk: Jelling/Vejle
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bdjelling@mail.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2009 kl. 12:39
Hej Niels

Fisker selv i et par Scierra tundra, men det behøver slet ikke være dyre waders til vinterfiskeriet. Hvor man køber sine wader kan jo være ligemeget bare de dur.

Sidst jeg var i Bilka så jeg et par ABU waders. Lavet med neopren buks og åndbar overdel. Prisen for herligheden var bare kr. 399.00 . Min bror har et sådan par. Dem er han ganske tilfreds med og han er cm. 188. Han har haft dem i 3 år. Fisker som du nogle gange i løbet af en vinter og de fejler bestemt ikke noget......endnu. Dem skulle du tage at kigge på.

Med sportslige hilsner

Brian Mortensen
Til top
Steen Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
F1freakdk Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2008
Geografisk: Stevns
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér F1freakdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2009 kl. 12:50
Brian Mortensen skrev: Hej Niels

Fisker selv i et par Scierra tundra, men det behøver slet ikke være dyre waders til vinterfiskeriet. Hvor man køber sine wader kan jo være ligemeget bare de dur.

Sidst jeg var i Bilka så jeg et par ABU waders. Lavet med neopren buks og åndbar overdel. Prisen for herligheden var bare kr. 399.00 . Min bror har et sådan par. Dem er han ganske tilfreds med og han er cm. 188. Han har haft dem i 3 år. Fisker som du nogle gange i løbet af en vinter og de fejler bestemt ikke noget......endnu. Dem skulle du tage at kigge på.

Med sportslige hilsner

Brian Mortensen


Kan kun nikke genkendende til det her. Jeg har selvsamme waders, er dog ´´kun´´ 187 høj, men jeg skal til gengæld stramme selerne en del før de holdes oppe uden alt for megen hængerøv og løse lår :-)

Jeg gav så kun 349,. for dem, men har også set dem til 299,- Har dem på andet år nu og de holder fint. Tilmed er de så billige hvis man finder dem til den rigtige pris at man kan købe et par ekstra og have liggende hvis det først par skulle lække... ;-)
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2009 kl. 17:50
Hey
Jeg købte for 5-6 år siden et par neoprene waders (Rapala prowear) i grejkælderen i Viborg. Jeg er 178 og bruger 44 i fodt. Jeg har nu nærmest det problem at hvis støvlestørrelsen passer er selerne så lange at det hele hænger, min kone måtte klippe 20 cm af selerne og sy dem sammen for at welcoen passede til min højde.
Så hvis du ik kan finde nogen der passer til høje, så prøv dem fra Rapala. Jeg tror nok jeg gav ca 500 for dem den gang.
Med hansyn til holdbarhed kan jeg ik rigtig sige noget, for de er kun blevet brugt et par gange om året, men nu er støvlen begyndt at mørne der hvor de er limet på neoprenen, men efter 6 år er der vel ik noget at sige til det?
Prøv Rapala prowear... de er dæleme lange i det. :-))
Frede
Til top
Niels Lagergaard Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Lagergaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Lagergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2009 kl. 09:27
Kære Alle,
mange tak for jeres brugbare tips:-) Jeg må ud på markedet og måske til Bilka og kigge......
mvh
Niels
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres