Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Action disc stoppers

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Action disc stoppers
    Sendt: 05 Dec 2009 kl. 18:31
Er der nogen der har set sådan nogen her i dk før

- se linket HER


det er til at stoppe action discen, så den ikke glider op
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 18:58
Claus:

Jeg ville være bange for at fisken tog den lille tragt....Den ser mere levende ud end fluen.

Venligst Jesper Fohrmann
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 19:16
Men kan dog ikke lade være med at tænke den tanke, at et lille splithagl som stopper bagved discen kunne skabe en interessant effekt. Spilthaglet er naturligvis tungt og vil nok reducere discens bevægelser, men til gengæld også tilføre noget jig-effekt.

Det må prøves :-)

Lars
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 19:29
Hej med jer.

Jeg vil mene at et Magic Head ville være bedre, det sidder jo på selve krogen og giver lidt bedre liv til selve fluen, her ser det mere ud som om at plastic trakten får mere liv end selve fluen - se linket HER - se linket HER

Hyggelig hilsen
Robin.
Til top
Dennis Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pusling Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2006
Geografisk: Brande
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pusling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 19:38
Det ser da mere frækt ud! :D

Iøvrigt troede jeg at en Action Disc skulle sidde helt inde ved fluen?

Nå, men jeg ville også vælge Magic Head frem for Action Disc.
Til top
Dennis Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pusling Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2006
Geografisk: Brande
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pusling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 19:44
Men ja - et splithagel tror jeg også ville være en god og billigere løsning.
Det er jo det samme som for-belastning på en kystflue...
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2009 kl. 22:06
Du kan jo bare smide et silikone flådstop på i stedet for de der specialdesignede silikone stykker.

Men ser rigtigt nok ud somom enhver rigtig effekt af discen bliver dræbt på denne måde, så kan ikke se den store ide i systemet.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 09:34
Ja da og de købes i grejbutikker, bruger dem selv og de er effektive, men jeg montere dem lige forand bla. ophænger fluen det gir det bedste resultat når man bla. dørger/troller.
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 13:18
Er et almindeligt silikone flådstop nok til at sikre, at discen ikke glider ned til fluen/agnen?

Jeg mente med mit tidligere indlæg, at det kunne være spændende at fiksere discen med et lille splithagl og oven i discen få lidt jig-effekt fra splithaglet.

Det kunne blive spændende at kaste med :-)

Lars
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 13:46
kan du evt. give et link til en butik hvor de har dem ??
Til top
Allan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2008
Geografisk: Vallensbæk Strand
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:16
hej Jan Fransen
Du skriver du selv bruger dem,kan se på et af de link der er lagt op her at de er klipper lidt skævt.
Mit ? hvorfor klipper man dem
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:38
Hej Claus.

Se her - se linket HER
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:42
dette skulle det være

- se linket HER
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:49
der er ikke nogen form for stoppers på hjemmesiden - kun action disc..

mmh
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:54
Hej Allan.

Ja jeg ved heller ikke hvorfor de er klippet lidt skævt, måske fordi nogen tror det er smart MEN klip aldrig i dem, de mister deres effektivitet. Og hvis du ser på linket med den film sidder den action disc et stykke foran agnen, men sætter man den lige foran evt. med en lille perle kommer der meget mere liv i de agn du bruger, og det er jo det der er meningen ik.

Jeg bruger dem til både trolling fluer og til blæksprutter fra 6-10 cm og i 2 str.

Håber det hjalp dig lidt.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 17:56
Hej igen. Ved det ikke da jeg ikke bruger stopper, kun en lille glideperle foran disc.
Til top
Allan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2008
Geografisk: Vallensbæk Strand
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 20:01
Hej Jan
Tak for svaret. jeg bruger selv fluer når jeg troller i bugten på tyven.
jeg gør det på den måde at jeg binder to stykker line på 1,5 meter i en 3-vejs svivel den der stritter lige ud binder jeg stangen i de to andre. den ene sætter jeg en wobler X-rap hedder den den kan tåle fart hekt op til 5-7 knob den anden sætter jeg flueen i. Wobleren trækker ned og på den måde kan det ikke kludre. Prøv det giver fisk.
Mhv
Allan
http://teamcjap.blogspot.com/
Til top
Allan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2008
Geografisk: Vallensbæk Strand
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 20:07
Lige en ting jan det må kun bruges på tyven her hjemme. det står her.
§ 18. Lystfiskeri fra båd drevet ved motorkraft eller fra kyst, hvor redskabets line spiles ud til siden med skovle, paravaner eller lignende, herunder oter, er ikke tilladt.

Stk. 2. Uanset forbudet i stk. 1 er det tilladt, uden for 100 meter fra lavvandslinien og uden for de i § 19, stk. 1, nævnte områder, direkte på fiskelinen at montere og ved fiskeriet at anvende indretninger, som er egnet til at spile redskabet. På liner, der er spilet som anført, må alene anvendes 1 endeagn (blink, spinner, wobler, flue eller lignende).
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2009 kl. 20:27
Fidusen med glide stopperen er at du hurtigt kan ændre på gangen af dit agn/flue. Et spilthagl kan kun bruges en gang, en silikone stopper kan vel være lige så god på en tyk line. En perle hvor linen føres flere gange igennem linen har samme efekt.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2009 kl. 08:40
jeg har prøvet det på en gedde flue

igennem wiren og så fluen bundet som en lm blind knude

det virker over hovedet ikke, ingen forskel

måske der skulle den stopper lige 1 cm før fluen eller en glide perle

jeg ved det ikke.

jeg kunne ikke få det til at virke ihvertfald
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2009 kl. 09:22
Nu har du jo kun fisket gedder ganske få gange Claus, så gi det nu en lille chance.
Om disc er vejen frem eller ej, skal jeg ikke turde sige, men jeg har en formodning, om det virker i mit fiskeri, når vi snakker om uklart vand. :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres