Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bonefish kroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bonefish kroge
    Sendt: 08 Dec 2009 kl. 14:54
Hej alle
Til jer der har fisket bonefish: Hvilke kroge bruger i til jeres fluer? (type og størrelse) Står og skal til at igang med at binde til min første tur efter bonefish så lidt erfaringsbaseret info vil være velkommen.
/Caspar
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:15
Hej Caspar

Jeg har brugt Tiemco TMC 811S og Mustad C68S SS i str. 4, 6 og 8.

Bind gerne nogle lidt større også, hvis der skulle opstå chance for tarpon eller småtun ;-)
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:20
Hej caspar

Kan også anbefale tmc811s. Har brugt den i str:2-4-6-8. fantastisk krog:-)
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:25
Hej Caspar,

Da jeg var på Los Roques, brugte vi følgende kroge:

- Tiemco TMC 811S str. 4 og 6
- Owner 50188 karpekrog str. 4 (suveræne til fiskeimitationer som fx ´´Epoxy miraklet´´!)

Begge typer kroge er bundsolide og holder rigtig godt i det meget saltholdige Caribiske hav!

MVH Kasper
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:29
Det afhænger af om du evt. skal til Los Roques eller Bahamas. På LR spiser de store bonefish oftest små fisk, i modsætning til Bahamas er de mere til rejer (Crazy Charlie og Gotcha).

/Michael
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:56
Hej Michael
Turen går til Cuba
/Caspar
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 16:54
Da jeg var på Cayo Coco kastede de sig grådigt over Charlies og Gotchas i lyse farver og pink, så de var ikke kræsne.

/Michael
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 18:31
Hej Caspar

Jeg er også på vej til Cuba på søndag for tredje gang i år. Jeg bruger Mustad signature C70S D str. 4 (big game, light). Hvis du så laver nogen sandfarvede (tan) fluer a la magnus med marabouhale med varierende tyngde på twin eyes og nogen uden til helt stille vejr, går du ikke galt i byen. Sidst jeg var afsted gav det 43 bonefish på 4 dage og der var ikke behov for en masse flueskift, men husk polaroidbrillerne.
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 18:43
Hej alle
Tak for info.
@ Jakob: Go' tur! Hvor skal du bo dernede? Har du kontakt til guide eller tager du den på egen hånd?
Vil du droppe mig en mail om turen når du vender hjem?
caspar_hansen@stofanet.dk
/Caspar
Til top
Tony Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tony Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 19:21
Hej casper.
Bruger mustad 34007 til rejer og krabber. fra str 2-8
mvh Tony
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 19:54
Hej Caspar

jeg kender en cubansk guide som jeg selv ringer til og aftaler hvornår mit fiskeri kan passes ind blandt øvrige selskaber. Ellers booker jeg alt selv over nettet uden danske rejebureauer, lystfiskerforretninger osv. så kan det gøres meget billigere. Flybillettten har jeg feks for 4000 t/r fra Hamburg. Jeg skal fiske i området omkrings svinebugten har tidligere fisket Cayo Largo, men det har Italienske Avalon sat en stopper for, nu er fiskeriet her kun for dem som hopper ombord i en dyr speedbåd...samme firma som Gofishing booker - alm. vadefiskeri er nu desværre forbudt.

Jeg har aldrig fisket Cayo Coco og ved ikke om det stadig her er muligt at tage på fiskeri for sig selv??

Hvor skal du fiske?
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 20:15
Jeg skal på Cayo Coco of har snakket med et par guider der ovre. Jeg har læst på et canadisk forum at de er på vej med lignende tiltag på Cayo Coco som på Cayo Largo. De guider jeg har snakket med synes jeg er rimelige i pris CUC 70 for en dag med både vade og båd fiskeri (tror jeg nok).
Skal rejse med et britisk charter bureau og skal afsted i 14 dage. Det er noget billigere end at rejse med en dansk tur arrangør.
/Caspar
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 20:26


Hej Caspar

det lyder vældig billigt, ja, der har været skrevet meget på nettet vedr. stop for at fiske på egen hånd ved C. coco, jeg håber det ikke, da det så snart er svært at finde frit fiskeri på Cuba. Jeg har overvejet også at prøve Bass fiskeriet i søerne derovre, men det må blive en anden gang. God tur jeg kommer hjem nytårsaften.
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 08:40
Caspar Hansen skrev: Jeg skal på Cayo Coco of har snakket med et par guider der ovre. Jeg har læst på et canadisk forum at de er på vej med lignende tiltag på Cayo Coco som på Cayo Largo. De guider jeg har snakket med synes jeg er rimelige i pris CUC 70 for en dag med både vade og båd fiskeri (tror jeg nok).
Skal rejse med et britisk charter bureau og skal afsted i 14 dage. Det er noget billigere end at rejse med en dansk tur arrangør.
/Caspar


Det er kun de guider uden båd, du kan fiske med for 70 CUC. Guiderne med båd tager 129 CUC og 159 CUC for henholdsvis halv og hel dags fiskeri.

/Michael
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:20
Hej Michael
Ok det er jo godt at vide. Tak for info (y)
/Caspar
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:51
Ved ikke om du har læst trådene på - se linket HER Der er en masse brugbar og interessant læsning

/Michael
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:26
Hej Michael Jo jeg har kigget på siden. Masser af god info. Ikke kun om fiskeriet.
/Caspar
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum