Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Isfiskeri - mulighed for isvinter

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Isfiskeri - mulighed for isvinter
    Sendt: 08 Dec 2009 kl. 15:48
I følge de nyeste meteorologiske prognoser, så tyder det meget på, at vi får hvid jul i år og endnu mere væsentligt, at der er en god mulighed for ´´isvinter´´ og dermed forhåbentligt en masse gode isfisketurer på søer og fjorde - uha!, hvem husker ikke det fantastiske isfiskeri der var tilbage i vinteren 1996.
I den forbindelse, så skal man jo nok lige have anskaffet sig lidt nye pirke og andet ´´guf´´. så hvis der er nogen her på 123nu, som kender en god hjemmeside med pirke på 10-12 gram - gerne pirke, som minder om ABU´s Lurette på 12 gram. Så smid lige et link - tak!.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 19:17
Jeg er frisk på et væddemål;-)

Vi er snart midt i december og vandtemperaturen er stadig 6,5-7,5 grader så du skal vist rejse nordpå hvis du vil kombinere fiskeri med frostskader i bagdelen.

Hvis du skulle få ret høre jeg vel fra dig;-)
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 20:08
Jesper Rosgaard skrev: Jeg er frisk på et væddemål;-)

Vi er snart midt i december og vandtemperaturen er stadig 6,5-7,5 grader så du skal vist rejse nordpå hvis du vil kombinere fiskeri med frostskader i bagdelen.


Jeg tror heller ikke, at chancen for at vi får en isvinter ret stor, men de metrologiske statistikker siger, at den kan først helt aflyses, hvis der ikke er islægning når vi runder den 15. januar.

De metrologiske statistikker viser også, at der kun skal 7-10 dage med en hård kold vind fra nordøst til at etablere en isvinter. Og hvis den store radiator som omgiver Danmark bliver afkølet ned til nul-punktet, så bliver det en lang vinter med et sent og koldt forår.

Men helt ærligt, så håber jeg ikke vi får en isvinter, for den smule sjov man kan få på et par enkelte is-fisketure, de opvejer på ingen måde den ekstraudgift til opvarmning, som en isvinter medfører.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik Leth Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Leth Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2004
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2009 kl. 20:26
Tror ikke på isvinter og har derfor et næsten ubrugt isbor til salg (Den globale opvarmining har gjort sit!)
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 11:36
bare vendt... jeg tror på det.....og vi kunne godt trænge til det, så vi kan blive fri for dræbersnegle, influenzaer og altmuligt andet skidt vi har....... selvfølgeligt er det dyrt, men det er squ da også hyggeligt.....de helt frostklare dage, hvor der er helt vindstille, og solen skinner, og suset rammer helt ned i hjulholderen, og ´´slam´´ en dejlig stor overspringer er kroget på den åbne kyst...... det bliver da ikke bedre......

knæk og bræk, og god jul....
Til top
Per Gammelgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gammelgaard Avatar

Tilmeldt:: 02 Sep 2006
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gammelgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 14:56
Hvad koster dit isbor?

Jeg er ukuelig optimist, isfiskeri er vildt fedt.

Gammelgaard
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 15:00
hvis i ser dmi, så er og nyheden for idag, så lover de pænt meget frost...
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:49
Per Gammelgaard skrev: Jeg er ukuelig optimist, isfiskeri er vildt fedt.


Så kan du med fordel holde 14 dages jule- og vinterferie i Nordsverige eller Finland.

Husk masser af varm tøj, og ski eller snesko. Og hvis du skal være rigtig mobil, så er en snescooter også en god ting.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 23:53
Nå!, men jeg fandt da et par balancepirke, som er blevet bestilt; Rapala jigger rap i chrom/blå og sølv/fluogul, så er det vel bare at vente til isen bliver tyk nok :

- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum