Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snylter på auktionen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Snylter på auktionen
    Sendt: 12 Sep 2009 kl. 18:27
steen kehler skrev: <

I følge reglerne er 123nu auktion ikke alene beregnet til amatører --->

Generelle Auktions regler

Vi har udstukket et lille regelsæt, som vi forventer at alle overholder - til fælles fordel. De er som følger:

1. Alle tilmeldte aktive brugere og Lystfisker Forums annoncører kan oprette auktioner.
...


Når man opretter en auktion står der følgende: ´´Kommercielle auktioner kun i flg. aftale med 123nu.dk info@123nu.dk´´ og med de mængder af grej mm. blandt andet Frank sætter til salg, er tanken om kommerciel handel for mig nærliggende, og der har jo for kort tid siden været et par stykker, der efter en tids debatteren blev udelukket af webmaster.

Mvh
Henning
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 15:33
Nogen der kender noget til denne Frank fra Holmegaard, der lige nu på auktionen, har 10-11 nye stænger til salg - se linket HER, forleden var der et helt læs beklædning fra samme sted.
Er det noget nasseri på auktionen, eller har siden fået en ny sponsor eller hvad?
Da jeg har ikke kunnet finde navnet blandt annoncørene, har jeg spurgt webmaster, om det skulle være en ny annoncør/sponsor, men vanen tro - er der ikke noget svar fra Lars.

Mvh
Henning
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blueline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 15:40
kender ikke manden , men er det et relevant spørgsmål? tænker hvis man kan lide grejet til prisen skal man jo bare bare byde og ellers lade være?
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:18
ja et bøsseforum er det
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:27
Øh!, I følge reglerne, så skulle der nu ikke være nogen begrænsninger på, hvor mange fiskestænger man må sælge på auktionen --- men hvad har det med nasseri og sponsor at gøre???
Hm!......

Jeg vil nu hellere bruge tid på de 4 Svend Saabye tusch-tegninger, som er blevet sat til salg... der står, at de er signeret, men jeg kan kun finde Svend Saabyes signatur på 1 af de 4 tegninger - hvor er signaturen henne på de sidste 3??? er der mon tale om falsknerier??? eller er der tale om falsk varebetegnelse??? eller hvad --- det er sgu da en skandale, at man prøver at sælge noget, som ikke har de signaturer, som der påstås - altså!, helt ærligt!, det er sgu da efterhånden en syg syg verden vi lever i... uha! uha!...

- OBS!, Ironi kan være brugt i ovenstående.
Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rickolie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:39
Han har nu ikke flere ting på auktion,end mange af de andre der sælger endegrej.Og sådan har det nu været møj længe.De er heller ikke sponsorer.Men de har sgu godt nok mange Woblere.:-)
Så hvis han er snylter,er der godt nok mange andre ligeså.
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:44
Hej Henning

Nu har jeg snakket en del med Frank og han har købt restlageret af en anden som jeg også kender. Denne anden person har opkøbt en restlager af en butik som er gået konkurs.

Det er der vel intet galt i!! At en person køber grej til billige penge og prøver at sælge det videre med lidt i profit har aldrig været forbudt på dette forum. Vis det er sådanne er der flere som skal kigges efter i sømmene.

Synes nu det er godt.

René
Til top
mark jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mors2

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Geografisk: mors
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mors2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:07
Synes det er helt fint at manden vil sælge sit grej her,det er der så mange der gør.Jeg vil da håbe der kommer noget forbi jeg kan bruge.Hvis han kan tjene en klatskilling så lad dog manden;-)Mark Jensen
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:28
Henning er nok bare sur over at bistandshjælpen ikke rækker til at byde på nogle af tingene.

Men hvis jeg har overtrådt nogle regler, ja så må Henning jo henvise til hvor meget man må have til salg.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:37
Rene Christensen skrev:

Nu har jeg snakket en del med Frank og han har købt restlageret af en anden som jeg også kender. Denne anden person har opkøbt en restlager af en butik som er gået konkurs.


Synes nu det er godt.

René


Ret mange led involveret - lad os bare håbe, at det ikke er hæler varer som man uvidende byder på :-(.

I det mindste hedder sælger ikke Pede ;-) - se linket HER

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:43
Frank skrev: Henning er nok bare sur over at bistandshjælpen ikke rækker til at byde på nogle af tingene.

Men hvis jeg har overtrådt nogle regler, ja så må Henning jo henvise til hvor meget man må have til salg.


Det var da en ubehøvlet kommentar, ta´den nu lige lidt med ro.
frede
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:49
Frederiksen skrev: <

Det var da en ubehøvlet kommentar, ta´den nu lige lidt med ro.
frede


Jeg er helt rolig.
Men alt efter hvem man er, så synes jeg nok at Hennings kommentar var mest ubehøvlet. Vil du bryde dig om at blive kaldt nasser ?
Jeg nasser ikke på nogen, og jeg er ikke sponsor af noget som helst. Desuden må han jo have for meget fritid, når han ikke kan finde på andet at lave, end starte indlæg med hvad folk har til salg.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:56
Henning jeg tror der er en del der er enig med dig, emnet har været oppe flere gange, men måske bør indgangsvinklen til tråden være lidt mere diplomatisk, prøv at undgå f.eks. ord som snylter..........

Jeg bruger selv auktions siden nogle gange om året hvis jeg har nogle ´´smykker´´ i overskud, så auktionen syntes jeg egentlig er ok.

Men men........ jeg har selv i tidligere tråde stået til lyd for at det er mildest talt skide iriterende at vores amatø rauktioner ind imelolem drukner totalt i mere eller mindre profresionelle grejhandleres masseudbud.
Jeg er egentlig ikke utilfreds med at der er et godt udbud, og her da også ind imellem selv budt og vundet nogle auktioner, men der burde være et fora hvor de profesionelle kan oprette alle de auktioner de vil, og så betale for det, og så kunne de lade os andre amatører bruge 123nu auktion til det som den er beregnet til: amatører.

Hvor vidt det er ok at købe et konkursbo og så sælge tingene med fortjeneste må være en sag mellem pågældende og skattevæsnet, det vil jeg ikke blande mig i.

Jeg har tidliger foreslået at der kunne sættes loft over hvor mange auktioner man kunne oprette pr måned, eller der kunne laves et sideløbende auktionssite med betaling pr auktion????

Webmaster er altid meget stille i den her slags tråde..........

frede

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:06
Frederiksen skrev:


Hvor vidt det er ok at købe et konkursbo og så sælge tingene med fortjeneste må være en sag mellem pågældende og skattevæsnet, det vil jeg ikke blande mig i.


Webmaster er altid meget stille i den her slags tråde..........

frede



Hej Frede

Det er netop her kæden hopper af for mig.

Webmaster stiller en platform til rådighed, hvor man fuldstændig anonymt og uden nogen som helst form for rating eller andet, kan sælge hvad som helst uden om SKAT og andre interesserede myndigheder.

Mon ikke Lars i sidste ende kan drages til ansvar hvis det viser sig, at der på siden forekommer massivt og organiseret skattesnyderi, hæleri eller anden form for ulovlig aktivitet på hans side - uden indgriben?

Ikke se - ikke høre - ikke tale, er ikke altid den bedste tilgang til problemerne. Det ville være synd for Lars, hvis han kom i problemer fordi nogle udnytter hans manglende tilstedeværelse.


Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:13
Frederiksen skrev: ... at det er mildest talt skide iriterende at vores amatø rauktioner ind imelolem drukner totalt i mere eller mindre profresionelle grejhandleres masseudbud.
Jeg er egentlig ikke utilfreds med at der er et godt udbud, og her da også ind imellem selv budt og vundet nogle auktioner, men der burde være et fora hvor de profesionelle kan oprette alle de auktioner de vil, og så betale for det, og så kunne de lade os andre amatører bruge 123nu auktion til det som den er beregnet til: amatører.

frede



I følge reglerne er 123nu auktion ikke alene beregnet til amatører --->

Generelle Auktions regler

Vi har udstukket et lille regelsæt, som vi forventer at alle overholder - til fælles fordel. De er som følger:

1. Alle tilmeldte aktive brugere og Lystfisker Forums annoncører kan oprette auktioner.
Til top
Claus Frænde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flyer Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2008
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:17
Sæt madding på krogen og ta' med ud og fisk.;-)
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:22
Jan Persson skrev: <

Det er netop her kæden hopper af for mig.

Webmaster stiller en platform til rådighed, hvor man fuldstændig anonymt og uden nogen som helst form for rating eller andet, kan sælge hvad som helst uden om SKAT og andre interesserede myndigheder.

Mon ikke Lars i sidste ende kan drages til ansvar hvis det viser sig, at der på siden forekommer massivt og organiseret skattesnyderi, hæleri eller anden form for ulovlig aktivitet på hans side - uden indgriben?



Kæden er hoppet af for dig og frederiksen for længe siden.

Godt råd. Læs lidt på - se linket HER inden I udtaler jer om hvad man må sælge, og hvordan det hænger sammen med beskatning.
Hvis I mener at der ligger kriminalitet bag nogle af auktionerne, ja så kan jeg oplyse at det er - se linket HER I skal have fat i.
I er begge velkomne til at skrive en mail, så skal I få navn og adresse på mig til jeres anmeldelse. Husk at oplyse jeres eget navn til politiet, de bryder sig ikke om anonyme anmeldelser.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:45
Frank skrev: <

Kæden er hoppet af for dig og frederiksen for længe siden.

Godt råd. Læs lidt på - se linket HER inden I udtaler jer om hvad man må sælge, og hvordan det hænger sammen med beskatning.
Hvis I mener at der ligger kriminalitet bag nogle af auktionerne, ja så kan jeg oplyse at det er - se linket HER I skal have fat i.
I er begge velkomne til at skrive en mail, så skal I få navn og adresse på mig til jeres anmeldelse. Husk at oplyse jeres eget navn til politiet, de bryder sig ikke om anonyme anmeldelser.


Kære Frank !
Det kan godt være du syntes at kæden er hoppet af for Jan og jeg, selv finder jeg at tingene er gået fuldstændig i selvsving for dig selv Frank. Så vidt jeg kan se er der ingen der har tænkt sig at anmelde dig til nogen, hvordan pokker får du den´ ind i debatten?
(er ndet samvittigheden der nager...... he he.. smiler griner og undskylder....)
Du behøver iøvrigt ikke at belære mig om skattereglerne, da jeg udmærket er klar over at selv om man er privat skal der betales skat af eventuel overskud, hvis man køber en vare direkte med henblik på vidresalg med fortjeneste, og den er let at regne ud: salgspris minus købspris, din lokale skatteregion kan fortælle om den efterhånden meget lave bagatelgrænse. Der er særlige regler for registrerede virksomheder (SE) med hensyn til moms fradrag mm....

Ved nærmere eftertanke så syntes jeg faktisk ikke at det er ok at købe et konkursbo og sælge varerne med fortjeneste uden at betale skat.

Og til Jan: Ja jeg tror faktisk at webmaster kan få store problemer hvis det viser sig at der er mange der omsætter varme/sorte varer på fora......

frede

Til top
Charles Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
1448charles

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 1448charles Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:53
Kom nu lige ned på jorden igen alle sammen, man kan jo faktisk gøre en god handel, da noget af det det ok billig , og hvad så hvis han tjener lidt på det også, ja så har vi jo en win/win :-), og man kan jo bare lade være med at byde hvis man mener man ikke har lyst.
:-):-):-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:59
Frederiksen skrev: <


Ja jeg tror faktisk at webmaster kan få store problemer hvis det viser sig at der er mange der omsætter varme/sorte varer på fora......

frede



Efter hvilken §§ i hvilken lov?

Hvis webmaster skulle kunne drages til ansvar kræver det for det første, at han er bekendt med at der omsættes hælervarer eller varer der ikke svares moms/told/skat af, og hvordan skulle han blive bekendt med det?

Mig bekendt sidder den ansvarshavende for Den Blå Avis ikke i spjældet for tiden, og det ville han nok gøre såfremt han kunne drages til ansvar for de ting der sættes til salg;-)

/Ole
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 19:15
@ frederiksen.

Du bliver ved med at snakke om at du kender reglerne.
Det er jo tydeligt at du ikke aner noget om hvordan reglerne er.

Et eksempel:
Jeg køber et restlager for feks. 10000 kr.
Jeg beholder halvdelen af varene selv, og sælger resten, for 10000 kr.
Vil du være rar at hjælpe en uviden som mig om hvor meget beskatningen bliver ?
Du har ingen anelse om hvad jeg har købt for, og om jeg sælger med tab eller fortjenelse.

Om man køber et restlager, eller man sælger sin stang man købte på tilbud og aldrig fik brugt, kan jeg ikke se vedrører nogle herinde.

Og til sidst.
Vil du ikke være flink at fortælle hvordan det skulle blive webmasters problem, om du snyder Skat, eller hvor varene kommer fra.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 19:36

Du har ingen anelse om hvad jeg har købt for, og om jeg sælger med tab eller fortjenelse ´´citat slut´´

Om man køber et restlager, eller man sælger sin stang man købte på tilbud og aldrig fik brugt, kan jeg ikke se vedrører nogle herinde. ´´ citat slut´´

Det første: Nej det har du ret i, men du gør det jo næppe for dine ´´sorte´´ øjnes skyld....eller er du fra Mols?

Det andet: Det er ufatteligt så mange stænger, hjul og etc. der er købt, og som aldrig er brugt. Der har været et udbud af bl.a. Hardy og andet topgrej etc. i en størelseorden der overrasker mig....
Hvis jeg havde købt så meget og ikke havde fået brug for det, ville jeg da tage min ´´kvittering´´ med til min grejhandler og få tingene byttet eller pengene tilbage. Hvis man er en ´´kunde´´ af den størrelsesorden kan jeg ikke tænke mig at man får problemer med dette.

Til sidst: Jeg ved hvor meget man kan få for 10.000K i en forretning der har ophørsudsalg, og hvis du selv beholder
hlvdelen af dit indkøb, behøver vi jo ikke se mere til dine salgsannoncer fremover.....men jeg tror du snart vil være på banen igen!
PS! Fik du solgt alt dit tøj????

Per H


Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 19:45
Per Hansen skrev:

Det første: Nej det har du ret i, men du gør det jo næppe for dine ´´sorte´´ øjnes skyld....eller er du fra Mols?

Hvis jeg havde købt så meget og ikke havde fået brug for det, ville jeg da tage min ´´kvittering´´ med til min grejhandler og få tingene byttet eller pengene tilbage. Hvis man er en ´´kunde´´ af den størrelsesorden kan jeg ikke tænke mig at man får problemer med dette.

Til sidst: Jeg ved hvor meget man kan få for 10.000K i en forretning der har ophørsudsalg, og hvis du selv beholder
hlvdelen af dit indkøb, behøver vi jo ikke se mere til dine salgsannoncer fremover.....men jeg tror du snart vil være på banen igen!
PS! Fik du solgt alt dit tøj????

Per H


Det er korrekt at jeg ikke gør det for mine blå ( de er faktisk blå ) øjnes skyld. Jeg gør det for at så får jeg noget grej billigt, og så får andre noget grej billigt. Normalt bliver sådan et restlager / konkuslager solgt til en forhandler, og så er der vist kun 1 der er glad.

hvor skal man henvende sig med en kvittering når man har købt et restlager / konkurslager ?

Nu skrev jeg jo feks. 10000 kr.
Nej, det blev ikke solgt, så du ser nok nogle auktioner fra mig på et senere tidspunkt, hvis ikke jeg vælger at forære tøjet til venner og bekendte.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 19:52
Frank skrev: <


Godt råd. Læs lidt på - se linket HER inden I udtaler jer om hvad man må sælge, og hvordan det hænger sammen med beskatning.
Hvis I mener at der ligger kriminalitet bag nogle af auktionerne, ja så kan jeg oplyse at det er - se linket HER I skal have fat i.
I er begge velkomne til at skrive en mail, så skal I få navn og adresse på mig til jeres anmeldelse. Husk at oplyse jeres eget navn til politiet, de bryder sig ikke om anonyme anmeldelser.


Frank - du behøver ikke linke til skat.dk, jeg kender siden udemærket, det er faktisk min startside hver morgen når jeg åbner computeren på jobbet, så forsøg ikke at belære mig omkring reglerne for beskatning tak.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:00
Jamen sikke en godgørenhed.....den tager jeg da hatten af for....

Men det du bedriver, er faktisk i mine øjne snylteri !

En almindelig grejhandler der ønsker at optræde herinde må betale annoncekroner for at få formidlet sit budskab her.

Du betaler 0 kr. for det samme, hvad kalder du dette?

Dit salg¨, er jo ikke et salg af brugt grej eller overskudsgrej fra dit eget, men specielt opkøbt grej/beklædning til videreslag med fortjeneste for øje....ergo er det forretning og da du ikke betaler markedsføringsomkostninger er det snylteri på denne site.

Men hvis du fortæller mig at du nu har doneret det hele til f.eks. en hjælpeorganisation eller andet, så kan jeg måske bedre tyde dit skriv om at du forære det hele til venner og bekendte.....det er jo jul...ikk.
Per H.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:02
Jan Persson skrev: <

Frank - du behøver ikke linke til skat.dk, jeg kender siden udemærket, det er faktisk min startside hver morgen når jeg åbner computeren på jobbet, så forsøg ikke at belære mig omkring reglerne for beskatning tak.


Det virker ellers ikke som om du er helt inde i reglerne, men det er jo selvfølgelig også meget normalt for SKAT at de ikke er bekendt med deres egne regler.

Der bliver slynget omkring med skattesnyd, men ingen aner om der reelt er tale om skattesnyd eller andet.
Men når nu Frederiksen ikke vil udtale sig om beskatning i mit spørgsmål, så kan det jo være at du som bedrevidende svare.

Et eksempel:
Jeg køber et restlager for feks. 10000 kr.
Jeg beholder halvdelen af varene selv, og sælger resten, for 10000 kr.

Vil du være rar at hjælpe en uviden som mig om hvor meget beskatningen bliver ?


Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:10
Per Hansen skrev:

Men det du bedriver, er faktisk i mine øjne snylteri !

Dit salg¨, er jo ikke et salg af brugt grej eller overskudsgrej fra dit eget, men specielt opkøbt grej/beklædning til videreslag med fortjeneste for øje....ergo er det forretning og da du ikke betaler markedsføringsomkostninger er det snylteri på denne site.

Per H.


Hvad det er i dine øjne, er jeg faktisk lidt ligeglad med.
Jeg overtræder ingen regler her på sitet.
Venligst læs reglerne igen, og lad være med at udstikke dine egne regler for hvad der er snylteri.

Hvor står der i reglerne at det skal være brugt eller overskudsgrej ?

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:23

Hvad det er i dine øjne, er jeg faktisk lidt ligeglad med....skriver Frank.

Jamen det er jeg absolut heller ikke i tvivl om......men du snylter og nasser på de grejhandlere der betaler for markedsføringen herinde, og det er noget ........

God jul, jeg glæder mig til at se senere på året hvad du ikke fik solgt/foræret væk her i højtiden.
Per H
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:27
Drenge,

Der skal kun ske beskatning i det omfang Frank er enten decideret næringsdrivende med fiskegrej eller såfremt salget kan betragtes som hobbyvirksomhed.

Nu kender jeg ikke Frank, men jeg vil da ikke håbe han lever af at sælge stænger på 123nu - det skal altså være hobbyvirksomhed førend et overskud skal beskattes.

Netop sondringen mellem hobbyvirksomhed og enkeltstående salg er en af de vanskeligste inden for skatteretten og praksis er enormt omfattende. Det er næppe op til nogen her på sitet at afgøre.

For den særligt interesserede kan det oplyses, at det har en række skatteretlige konsekvenser såfremt forretningen er en hobbyvirksomhed - for eksempel er fradragsretten for driftsudgifter begrænset ligesom et evt. underskud ikke kan fradrages ved opgørelsen af den skattepligtiges personlige indkomst.

/M

Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:41
Per Hansen skrev:

Jamen det er jeg absolut heller ikke i tvivl om......men du snylter og nasser på de grejhandlere der betaler for markedsføringen herinde, og det er noget ........

Per H


Husk nu næste gang at du skal have en anden bil Per, at sælge den gamle til en forhandler og så købe en anden bil af ham.

Hvis du vælger at sælge den privat, ja så er du en snylter og en nasser.
Der er mange forhandlere der betaler mange penge for markedsføring, og dem snyder du jo ved at sælge privat.

Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.

God jul til dig også.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:11
Nu er der jo stor forskel på at sælge et parti tøj og stænger på denne her måde og så samtidig snylte sig til gratis markedsføring, og til at sammenligne det med at jeg skal skifte bil......men det kan du næppe indse.
Per H

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:20
Frank skrev: <



Et eksempel:
Jeg køber et restlager for feks. 10000 kr.
Jeg beholder halvdelen af varene selv, og sælger resten, for 10000 kr.





Nu bliver varerne jo solgt på auktionen - så før de er afsluttet kender du vel ikke salgsprisen?

Hvordan ved du, at indkomsten ikke kommer op på f.eks. kr. 15.000?
Til top
henrik Jordt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hjv Avatar

Tilmeldt:: 11 Sep 2009
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hjv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:50
Hvad foregår der , hold kæft hvor er det her en parodi - synes I skulle samle jeres sutter op og få dem i munden igen! kæft en børnehave - men det overrasker kun lidt når man ser på navne i tråden! Der er nogen af jer der seriøst bør overveje jeres hobby igen! Det var dog helt urtoligt at i bliver ved - gør os en tjeneste at holde kæ.. bare en gang imellem - rystende....OG ja ja, jeg ved ikke en skid osv!
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:55
Jan Persson skrev: <

Nu bliver varerne jo solgt på auktionen - så før de er afsluttet kender du vel ikke salgsprisen?

Hvordan ved du, at indkomsten ikke kommer op på f.eks. kr. 15.000?


Jeg tvivlede på om du arbejde for SKAT, siden du udtalte dig som du gjorde tidligere. Der tog jeg fejl. Du har lige bevist at du rent faktisk arbejder for SKAT.

Let og elegant undlod du at svare på mit spørgsmål.

Lad mig prøve at omformulere spørgsmålet, så du forstår hvad jeg spørger om.

Læg mærke til at dette også er et tænkt eksempel.
Jeg køber grej for 20000 kr. Beholder halvdelen selv, og sælger resten for 10000 kr.
Hvad er min beskatning så, jeg vil jo helst ikke snyde SKAT for deres penge ?

Et lille tillægsspørgsmål.
Såfremt at grejet skulle indbringe 20000 kr, hvad ville min beskatning så blive ?
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:03
henrik Jordt skrev: Hvad foregår der , hold kæft hvor er det her en parodi - synes I skulle samle jeres sutter op og få dem i munden igen! kæft en børnehave - men det overrasker kun lidt når man ser på navne i tråden! Der er nogen af jer der seriøst bør overveje jeres hobby igen! Det var dog helt urtoligt at i bliver ved - gør os en tjeneste at holde kæ.. bare en gang imellem - rystende....OG ja ja, jeg ved ikke en skid osv!


Lige mine ord Henrik :-)
Men nu er der nogen der har udset mig til deres næste diskussion, og så bliver de ved, selvom de ikke har noget at have deres diskussion i. Rene indicier om hvordan de mener at tingene forholder sig.
Var det ikke mig de skulle bruge deres tid på, ja så havde det været en farvet fisk fanget i fredningstiden, en nedfaldsfisk, en fisker der synes at levende agn er ok, eller noget andet.
Der er desværre nogle de vil brokke sig, og være bedrevidende om alt, selv herinde.

Mvh
Frank
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:08
Tror ikke vi kommer videre her.

Det er nok bedst at lade SKAT's internet gruppe se på hele siden og forsøge at rede trådene ud, så vi er sikker på at der er rene linjer.

Fortsat god debat.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:12
Jan Persson skrev: Tror ikke vi kommer videre her.

Det er nok bedst at lade SKAT's internet gruppe se på hele siden og forsøge at rede trådene ud, så vi er sikker på at der er rene linjer.

Fortsat god debat.


Debatten slutter her.
Henning er stoppet med at skrive, det samme er Frederiksen, det er faktisk kun dig der har ført den videre.
Jeg synes at du skulle henvende dig til dine kollegaer, og vise dem debatten der har været her, det kan være at de kan svare på de spørgsmål, som du åbenbart ikke kunne.
Og skal de bruge mit navn og adresse, ja så kræver det kun at du spørger pænt på en mail.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:18
Frank skrev: <

Lad mig prøve at omformulere spørgsmålet, så du forstår hvad jeg spørger om.

Læg mærke til at dette også er et tænkt eksempel.
Jeg køber grej for 20000 kr. Beholder halvdelen selv, og sælger resten for 10000 kr.
Hvad er min beskatning så, jeg vil jo helst ikke snyde SKAT for deres penge ?

Et lille tillægsspørgsmål.
Såfremt at grejet skulle indbringe 20000 kr, hvad ville min beskatning så blive ?


I så fald skal du afregne samme pris for det grej du beholder selv som du ville kunne opnå ved salg til en uafhængig 3 mand. Er man erhvervsdrivende kan man ikke bare beholde grej uden at ´´betale´´ for det.

/M
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:20
martin petersen skrev: <

I så fald skal du afregne samme pris for det grej du beholder selv som du ville kunne opnå ved salg til en uafhængig 3 mand. Er man erhvervsdrivende kan man ikke bare beholde grej uden at ´´betale´´ for det.

/M


Der er tale om privat køb og salg.

Mvh
Frank
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 23:05
Puha hvor man krummer tær :-(

Tak for handlen Frank :-)

Mvh CN
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 23:10
Frank skrev: <

Der er tale om privat køb og salg.

Mvh
Frank


Ja, så slipper du billigt:-)

/M
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 23:52
jeg har en neger billigt til salg.(sorte penge)spørgsmålet er hvad skal jeg betale i skat? hilsen låsbysvendsen..
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obbe

Tilmeldt:: 22 Nov 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 08:33
Jan Persson skrev: Tror ikke vi kommer videre her.

Det er nok bedst at lade SKAT's internet gruppe se på hele siden og forsøge at rede trådene ud, så vi er sikker på at der er rene linjer.

Fortsat god debat.


Jan - Siger du dermed at du med den kendskab du har via dit job hos Skat, at der her på siden generelt er noget at komme efter for Skat??

Mvh.
Kim
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cc

Tilmeldt:: 07 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 09:11
(y)
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 09:29
N. Berthelsen skrev:

Jeg er kun på dette forum for auktionernes skyld og køber gerne næsten uanset hvem udbyderen er, skulle der være en der tjener en klatskilling på mig er det helt ok, så længe jeg selv mener at havde gjort en god handel. Men at påbegynde lange tråde om skatbetaling af en evt. fortjeneste, semiproff. handlende m.v. er sku´ for lang ude og ødelægger igen mere en det gavner.


:-)N


Helt enig, det afgøende må være at begge parter mener de gør en god handel. Hvem der er sælger er vel underordnet..

/M
Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 10:38
(y)(y)
ja det er en flok pige spejder, er også kun på siden for at købe nogen gode og billige ting, så frank og andre auktion sælge,
knæk og bræk med jeres salg
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 11:03
Skal de sidste indlæg forstås sådan, at hvis bare man kan få billigt fiskegrej - så er det fuldstændig ligegyldigt hvor det kommer fra eller under hvilke omstændigheder det sælges?

Vil I også købe det på Cafe Hesten eller fra bagsmækken af en varevogn - bare det er billigt??

Eller er det en overfortolkning - hvis så, hvor går jeres grænse så?

Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 11:18
jan.
nu tro jeg altid det bedste om andre folk. og jeg tro ikke at nogen af dem der udbyde noget til salg her på 123 nu, at de er de rene gangster.
vær nu selv lidt ærlig jan, du vil sikkert også gerne havde noget til en billig penge, ;-)
man se jo tit at der er en med fisker her på siden, der har fået noppet noget grej, og derfor er jeg da også opmærksom på hvad der er til salg, her inde og andre stede.
mvh rich
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 11:24
richard kristensen skrev:

vær nu selv lidt ærlig jan, du vil sikkert også gerne havde noget til en billig penge, ;-)
mvh rich


Rich, jeg kan med fuldstændig ro i sjælen sige, at jeg er vokset fra den tid, hvor billigt er lig med godt.

Jeg vil til enhver tid foretrække noget mindre - men kvalitet, frem for billigt og meget. Det være sig fiskegrej, kyllinger eller andre forbrugsvarer. Jeg vil i hvertfald under INGEN omstændigheder købe noget blot fordi det er billigt hvis ikke jeg har den fjerneste ide om hvor det kommer fra og hvorfor det er så billigt som det er.

Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 11:29
okay jan.
sådan er vi jo forskellige.:-)
knæk og bræk.
og en rigtig glædelig jul. til dig og andre på 123nu.

mvh.rich
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres