Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HØ hemmeligheder 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HØ hemmeligheder 3
    Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:29
:-) sjove iagtagelser og meninger:-)
Min egen erfaring er at, efter en kort fight virker fisken mere frisk til en genudsættelse. Min egen teori er, at fisken formentlig giver sig 100% for at komme fri af det ubehagelige, og den ikke økonomisere med krafterne. Løber jeg med fuld skrald i 5 min. er jeg noget mere frisk end hvis jeg havde løbet for fuld skrald i 60 min.... Har set de ovennævnte film, pånær den nyeste, og har ikke bemærket noget unaturligt.
Mvh. Nikolaj
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 20:32
Jeg har lige set denne film.

Jeg syns det er en glimrende film ligesom jeg også godt kan lide 1,2 og 4.

Jeg syns især at 4. har rigtig gode informationer til nye kystfluefiskere.

Men især her i nr. 3 lægger jeg mærke til hvor hårdt fiskene bliver fightet på spin.
Der mistes også en pæn stor del af de krogede fisk.
Jeg forstår ikke lige hvorfor fiskene skal presses så hårdt.
Jeg gætter på at det er fordi at det er optagelser til film og en film ikke kun skal indeholde lange seje fights.

Jeg spinnefisker ikke selv og det er måske bare fordi jeg mangler viden på det punkt.

Er det ´´normalt´´ at presse fiskene så hårdt?



Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 20:46
hej helt bevist!!!!! for at se lidt plaskeri!!! på filmen ! de er kørt alt for hårdt!!!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 20:52
Som med så meget andet er der delte meninger om, hvor hårdt fisken skal holdes under fighten.

Jeg fisker med forholdsvis løs bremse og vælger som oftest at lade fisken bestemme farten i første halvleg (når vi taler større fisk), og når fisken kommer tættere på så lægger jeg mere pres på og afslutter fighten så hurtigt som muligt.

Det virker for mig(y)

/Ole
Til top
Morten Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Erbs

Tilmeldt:: 12 Dec 2006
Geografisk: Klarup v/Aalbor
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Erbs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2009 kl. 09:00
Jeg har det på samme måde - synes også at fiskene bliver fightet ganske hårdt. Tror formålet er at få dem op i overfladen, så de kan ses.

Men det er faktisk ingenting ift. Åens Havørred - spin (ny film fra Niels Vestgaard). Her bliver de efter min opfattelse ´´vold-fightet´´. Ganske vist skal en å-havørred presses, hvis den er på vej i grøden, men som det foregår i filmen er alt for voldsomt for mig.

Hilsen Morten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum