Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HØ ?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HØ ?!
    Sendt: 12 Dec 2009 kl. 17:23
Var i fjorden for 2. gang efter ørred med fluestangen i dag, men det eneste der var tilstæde var en sæl og en flok marsvin og så en del lyst/sports-fiskere..

jeg var der ude for 14 dage siden og der var ringende fisk.. men i dag så jeg ikke en eneste..

nogle der har en ide om hvorfor ?

kan det være fordi vandet er blevet så koldt at fiskene er trukket i havet igen ? eller har jeg bare haft en af de dage hvor absolut intet sker ?

evt. en der har taget en ørred i roskilde fjord fornylig på flue ?

håber der er en der kan svarer, og skal ud igen i morgen men prøver et andet spot. så må vi se om det gir den første HØ på fluestang :)

Cheers
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 18:35
det er helt sikkert vand temp. der har gjort noget

Vinter fiskeri kan være meget tricky. Den ene dag er de et sted og den anden dag er det måske ovre på den anden side.

Generelt når vand temp bliver koldere trækker havørred ind i de såkaldte fjorde, hvor saltindholdet ikke er så høj

Prøv gerne find et sted hvor der er lidt sandbund og måske lidt plettet område. MEGET gerne med solksin på himlen
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 20:12
Når sælen er kommet VAR der havørred, for de er jaget vildt i dette tilfælde.
Man kan bare pakke sine ting og køre igen:-(
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 20:20
aften alt andet lige! når der er sæl og marsvin så er der jo også fisk!!!!!!!!!!!!!! steen
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 20:24
Ud over det så er det her jo ikke noget der ligner vinter!! vand temparatur måske 6..7 grader.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 20:35
Tror helt bestemt de må være i Isefjorden i morgen - mest fordi jeg skal en tur derud:-)

Nogen der skal med?

/M
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 20:36
steen f. nielsen skrev: aften alt andet lige! når der er sæl og marsvin så er der jo også fisk!!!!!!!!!!!!!! steen


Jo havørred er der muligvis stadig, men med en Spættet sæl i røven på 60-115kg med 35kmt som ikke er kræsen og bare må have 5kg fisk om dagen, så har man sku et problem med at fa den til at hugge!!!!!!!!!!!!!!!

Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:11
ja det har man:-):-):-):-)
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:34
tak for det folks !

Prøver igen i morgen i et helt andet område.

så må 3. gang jo være lykkens gang (y)


tolker det hele som:

SÆL = dårlig ting - væk hurtigt !
Marsvin = godt - mange fisk !
mange personer der fisker - ikke godt (de tager alle pladserne xD )

vand temp - pisse irriterende for en nybegynder på kysten. :D

cheers
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:47
det er bare klø på god tur:-)
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:59
michael hansen skrev: det er bare klø på god tur:-)


yes skal vi nok, en kammerat og jeg.

og tak tak :b
Til top
simon leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
epoxyfisken Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2006
Geografisk: vest
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér epoxyfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 00:31
Hej Jonathan

Lad endelig være med at pakke grejet ned fordi du ser en sæl. Jeg bor på Mors og her er mange sæler. Jeg har tit fanget havørreder mens der har været sæler i nærheden.

Simon
Til top
mark jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mors2

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Geografisk: mors
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mors2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 08:10
Helt enieg med Simon hvis der er sæler så er der også fisk.Det med at du har været på et par 0 ture sker da for alle,hold fast i dine pladser.Det lønner sig før eller siden.;-)Mark Jensen
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:08
Ja hvis et par nulture skulle gøre udfaldet var vi vist mange der skulle droppe kystfiskeriet efter fedtfinner ;o)
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:28
HØ ?
hvad betyder dette?
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:34
HØ = Havørred

/M
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:34
havørred H (hav) Ø (ørred) HØ= havørred
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:41
ja okay..
kunne jeg næsten have sagt mig selv ;)
Til top
Ole John Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
OleJohn

Tilmeldt:: 12 Maj 2006
Geografisk: København/Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleJohn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 07:52
Op med humøret , har haft 4 nul ture de seneste to uger både i Isefjorden
og i Roskilde fjord
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:25
hvis i begynder og synes at det er noget skidt efter 3 nulture, ja så skulle jeg vist være stoppet med at fiske..

har ikke fanget en fisk i åen eller havet i år, har fisket omkring 150 timer med flue uden held..

og har snakket med flere i lystfiskerforeningen som har haft over 20 nulture af 10 timers varighed..
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 15:46
Ja du er sq ikke alene om mange timer uden fisk Rene, jeg har udover en undermåler torsk intet fanget på kysten siden juni måned lol (og det er mange ture/timer)
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:21
jeg hyler ikke mere efter 3 nul ture ville jeg til at spille golf
hvor fisker i på land ellr hvad:-):-):-):-)
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:47
Jeg fik den første kystflue Hø efter 1 1/2 times fiskeri, på første tur, søndag.
Den var på 62cm og 2,4 kg og sølvblank med løse skæl, så hvor svært kan det være;-)
Til top
mark jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mors2

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Geografisk: mors
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mors2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:02
Tilykke med den,jeg synes nu der er mange fisk og har ik mange nul ture lige pt.Men der er mange små fisk imellem.Mark jensen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:24
michael hansen skrev: jeg hyler ikke mere efter 3 nul ture ville jeg til at spille golf
hvor fisker i på land ellr hvad:-):-):-):-)...


er da kun herligt at nogle kan tage ud og fange fisk stortset hvergang de er på kysten eller i åen..

men synes altså det hører til sjældenhederne at folk fanger på den gode side af 100 fisk om året..

har da også kammerater som kan fange 5-7 fisk på flue hvergang de er i put and take..
Til top
mark jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mors2

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Geografisk: mors
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mors2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 19:26
jA ja 100 hø lyder af mange men hvis det er med undermålere så er det jo ikke mere end 10 i snit pr måned. Så hvis man ellers er derude når det sker,kan man nu da godt notere 100 stk pr år.Men det kræver sku også man er villig til nogle o ture.Mark;-)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2009 kl. 08:46
ja helt sikkert, forstår heller ikke folk går amok over bare 3-4 nulture i træk..

for at lære hvor og hvornår der er fisk, skal du altså også derud og drage dine erfaringer, dem får du ikke bare af andre..

og det koster altså mange nultue, sådan er det nu engang..
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2009 kl. 19:39
René Hylager Nielsen skrev: <

er da kun herligt at nogle kan tage ud og fange fisk stortset hvergang de er på kysten eller i åen..

men synes altså det hører til sjældenhederne at folk fanger på den gode side af 100 fisk om året..

har da også kammerater som kan fange 5-7 fisk på flue hvergang de er i put and take..


put and take er let.. jeg skiftede put and take vand fordi der var for lidt udfordring i det jeg fiskede i tidligere... kender folk der på en dårlig dag tager 25 fisk der ude og på en god dag tager op mod de 100 stykker.. og ja der er bid hvert andet kast...

dog vil jeg sige jeg har været ude 3 gange nu og har stadig ikke taget en.. men jeg stopper ikke men søgen.. blev bare lidt trist da jeg så der var kommet is på noget af fjorden for så vidt jeg ved skulle det være et dårligt tegn eller hvad ?

Cheers
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2009 kl. 19:40
Jonathan Gregersen skrev: <

put and take er let.. jeg skiftede put and take vand fordi der var for lidt udfordring i det jeg fiskede i tidligere... kender folk der på en dårlig dag tager 25 fisk der ude og på en god dag tager op mod de 100 stykker.. og ja der er bid hvert andet kast...

dog vil jeg sige jeg har været ude 3 gange nu og har stadig ikke taget en.. men jeg stopper ikke men søgen.. blev bare lidt trist da jeg så der var kommet is på noget af fjorden for så vidt jeg ved skulle det være et dårligt tegn eller hvad ?

Cheers


og det skal lige siges 2. afsnit er efter havørreden ;)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2009 kl. 17:34
Jonathan Gregersen skrev: <

put and take er let.. jeg skiftede put and take vand fordi der var for lidt udfordring i det jeg fiskede i tidligere... kender folk der på en dårlig dag tager 25 fisk der ude og på en god dag tager op mod de 100 stykker.. og ja der er bid hvert andet kast...

synes nu meget det kommer an på hvor du fisker, og hvad årstid osv.. nogle put and take søer er virkelig bare det rene tag selv bord, og masser af fisk til alle.. men synes nu også der er steder hvor man ser der kun bliver fanget få fisk, selvom der er en del ude og prøve sig..


Jonathan Gregersen skrev:
Cheers...

ved ikke om det er et dårligt tegn, var i løkken et par gange i sidste uge, der mistede jeg en den ene dag, der var da lidt is på søen.. men er svært med flue og fiske hvis der er is ;-)
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2009 kl. 23:31
yeah okay.. har også fundet et nyt put vand som er lidt sværere at fange dem i.. har været der 2 gange og har taget 3 fisk..

men yeah jeg forsætter mit fjordfiskeri og tager ved læring af de erfaringer jeg får mig på div. ture :)


tak for hjælpen allesammen (y)

og så må i have en god jul ;-)
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 00:22
Jonathan Gregersen skrev: <

blev bare lidt trist da jeg så der var kommet is på noget af fjorden for så vidt jeg ved skulle det være et dårligt tegn eller hvad ?

Cheers


Hvis der er is der hvor du fisker, så er det et meget skidt tegn ;-)

/Michael
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 14:08
yeah det var der i noget af det inderste af fjorden... men længere ude var der intet og stadig lavt vand..
Til top
jonas haubjerg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas laursen Avatar

Tilmeldt:: 27 Maj 2007
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas laursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 17:32
er du nu sikker på at det ikke er et dambrug du plejer at fiske i ;-)

Jonas.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres