Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Nikwax produkter

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaring med Nikwax produkter
    Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:18
jeg har nu prøvet følgende produkt fra nik wax

http://sonos.dk/product.asp?product=126


Putter jakke plus waders i vaske maskinen og vælger program HÅNDVASK, sæben løber i og maskinen køre rundt og ligger stille et par minutter, derefter køre den lidt igen osv. osv.

har hængt tøjet op med vrangen ud af.


Er der nogen der ved eller har afprøvet deres produkter og har gode erfaringer med det.

jeg er lidt spændt på at teste det når det er tørt , når det så ville regne, og se om det pejler af jakken eller om jakken bare bliver våd og tung, som den altid har været for mig regnvejr. Det er første gang jakken og waders får en tur så er spændt på om det ville virke nemlig.

tak
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:23
Jeg har kun rigtig gode erfaringer med Nikwax produkterne på mine jakker og waders, samt det er altid godt at få det vasket så ens beklædning kan holde nogen år mere end hvad de ellers ville

Har brugt det meget på mine waders og kan kun sige det virker + de står stadig som nye selvom jeg ikke har passet på ude ved vandet med sten osv.. God erfaring med vandafvisning osv også.. :-) Klø på ..
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 15:12
Jeg har imprægneret en jakke med det. Den var fantastisk vandafvisende før jeg vaskede den men det forsvandt med vasken og har sikkert været silicone-baseret.
Den er rimelig vandafvisende efter men slet ikke i det omfang den var ved købet.
Nikwax er vist voks-baseret, som navnet også antyder.

Ved ikke om det er en rigtig dårlig idé at spraye sin jakke med silicone-spray?

mvh
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:01
mmh.

efter jakken og waders er tørret, synes jeg faktisk også at jakken er blevet mere fedtet. Et såkaldt fedt silecone

hehe
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres