Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppustelig redningsvest

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: oppustelig redningsvest
    Sendt: 26 Dec 2009 kl. 21:22
hvad bruger i af oppustelige redningsveste. og hvor kan jeg købe en billigt. vedlæg link. (y) (godt nytår til alle. vi ses i det nye år);-)
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 21:43
Lytter lige lidt med her, står også og skal købe en af slagsen nu her. Er der nogen gode grunde til at give mere end de 500,- som mange kan findes til, når de nu alle er CE godkendte, som de skal være det i EU? Eller er det bare petitesser og salgsstedet der giver prisforskellene?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2009 kl. 21:55
På min arbejdsplads har jeg en Secumar Tetra 275-3d til rådighed - men den koster jo lidt mere end billigt...

Der findes jo forskellige modeller, hvor der enten er udløsning ved vandkontakt eller ved snorretræk, så man skal lige gøre sig klart, hvad man har brug for... Noget der er vigtigt, det er, at man får sendt sin vest til service/tjek enten hvert år eller hvert andet år.

Her er nogle link, som du måske kan bruge:
- se linket HER

- se linket HER= Life Jackets

En relativ billig vest er en Secumar Nautigue, måske det kunne være en mulighed: - se linket HER
Til top
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 02:15
Den skal bruges i flyderingen.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 10:01
Hej Henrik.
Kun et halvt svar herfra :-)
Baltic flyfisher.
Jeg har valgt ikke at gå på kompromis med sikkerheden.
Automatikken til vesten sidder i venstre side, så den er velegnet til fluestangen .vesten er kort så den ikke kommer i klemme /sidder forkert ved brug i sæde(pontonbåd/flydering)
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 12:41
Den jeg skal have skal slf. også benyttes i flydering/pontonbåd og jolle. Satser på at det skal være en automatisk oppustelig, hvis uheldet skulle være ude skal den helst kunne reagere selv. Går ud fra dem med manuel udløsning som regel er beregnet folk der kommer meget i kontakt med vandet uden dog direkte at ryge overbords.

Må rundt og lure lidt på de forskellige marinesalgssider, ser ud til at det hovedsagligt er disse steder de forhandles til rimelige priser.
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 13:37
Hej med jer.

Jeg er også lige lidt nysgerrig her..

Dem som er automatisk oppustelige ved kontakt med vand, hvor følsomme er de? Her tænker på at hvis nu man feks. skvatter og lige får dyppet snuden i vandet, men ellers er hurtigt oppe igen, er det nok til at den automatisk pustes op? Og skal en sådan vest til service tjek efter den har været pustet op?

På forhånd tak for hjælpen.

Hyggelig hilsen
Robin.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 15:49
Robin Jørgensen skrev: Hej med jer.

Jeg er også lige lidt nysgerrig her..

Dem som er automatisk oppustelige ved kontakt med vand, hvor følsomme er de? Her tænker på at hvis nu man feks. skvatter og lige får dyppet snuden i vandet, men ellers er hurtigt oppe igen, er det nok til at den automatisk pustes op? Og skal en sådan vest til service tjek efter den har været pustet op?

På forhånd tak for hjælpen.

Hyggelig hilsen
Robin.

Min erfaring er bygget på Baltic flyfisher,(flere baltic modeller har samme mekanisme)
Snuden i vand, tjahh hvis kroppen har været med går der kun et splitsekund så er vesten flydende.
Testen er afprøvet i sommers. du kan ikke gå ud på tæer dyppe dig i til brystet og rejse dig lynhurtigt , inden du får rejst dig op er vesten pustet op.
Ved almindeligt brug, evt i styrt regnvejr med stænk og sprøjt går vesten ikke af.
Vesten er rimelig billig at få ny gapatron og udløsermekanisme til.
Prisen på reservedele, og tilgængeligheden hertil har også været en faktor i mit valg af vest.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 18:58
Hej.
Personligt mener jeg ikke, at prisen på nogen måde kan være afgørende, når der er tale om sikkerhed!
Billige tilbud er så også somme tider uden tilgængelighed til ny patron, salttabletter m.m.
Køb en vest af anerkendt fabrikat. Køb HH, Secumar o.lign. kendte fabrikater. Vesten holder jo i mange år, og sparede 200,00 kr kan da være katastrofale!
Måske kan du ikke få reservedele til den billige vest! Så er besparelse i første omgang lig med spildte penge i den sidste ende. I værste fald virker det billige skrammel ikke, og så kan du sikkert bagefter selv være ligeglad!
Du bør også overveje, om vesten ikke bør være forsynet med en sikringsring i bæltet. Du kan så låse dig sammen med flyderingen!
Sikringsringen betyder samtidigt, at vesten har et bedre bælte!
Eftersyn på den gode vest klarer man selv. Du kan veje kulsyrepatronen, når den er ny. Hvis den ikke har tabt vægt ved kontrol, er den stadig OK! Skriv vægt og dato på patronen!
Hvis du har et ´´repsæt´´ bestående af en ny patron og salttablet liggende, skal vesten bare pakkes sammen igen, når den er tør. En ny patron og salttablet monteres, og den er klar igen!

m.v.h.
Carsten.

Bruger selv Secumar med sikringsring!

Og: Hvis salttabletten bliver våd. så udløses vesten på et sekund!
Tabletten er så på Secumaren, som jeg kender til, godt beskyttes med regn m.m., men ryger man i bajlen udløser den!
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 21:04
Jeg mener I skal købe det billigste af det billigste.

1. Der er kroner at spare.
2. Der er meget spænding omkring om det virker. Og hvis ikke?
3. Hvis det virker, kan I så få en ny patron.
4. Kan de sendes ind til et tjek?
5. Hvor mange NM er vesten beregnet til - 150 er rigeligt.

Sikkerhed kan man ikke sætte pris på.
Det er det eneste man ikke ønsker kommer ibrug, når det købes - blus, veste o.lign.
Jeg tror jeg har for 5000 kr. sikkerhed i min båd, men håber inderligt, det er penge smidt ud af vinduet:-('
Det mest sikre er en vest nede fra Harald Nyborg.
Ikke for langt fra land i båden.
Din mobil i et vandtæt itui, og en håndholdt GPS i vandtæt etui.
Alle dele med friske batterier.

Det var et godt indlæg, men det er da op til dig selv, at vudere din egen sikkerhed.

Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 21:16
Halløj.
Jeg vil lige give mit besyv med.
De veste jeg arbejder med til daglig.
- se linket HER

der oplever jeg meget stor forskel på tiden fra man er i vandet til vesten udløser sig, og temperaturen spiller her en stor rolle.
Det er en lille kalktablet der sidder og holder perkotøren tilbage fra co2 flasken.
Og den kan altså være meget underlig, nogle gange kommer den med det samme andre gange meget sent 2-5minutter.
Så mit bedste råd er at få lov til at prøve vesten ved værst tænkelige temperatur, altså lige nu. før end i køber.
Hvis nogle mangler en tør eller våddragt til projektet, så kontakt mig det kan være jeg kan hjælpe i den afdeling.

/Allan
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 22:35
Hej igen.

Mange tak for jeres svar på mit spørgsmål.

En ting er jo ganske vist og det er at det ikke betaler sig at spare på sikkerheden ang.ens liv, men om det så skal være en med snoretræk eller kalktablet tja det må jeg så lige over veje, for en vest skal jeg have når jeg nu køber mig en flydering.

Godt nytår alle sammen.

Hyggelig hilsen
Robin.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 22:40
Hej Robin.
Glemte lige at de selvoppustelige vi har også kan aktiveres manuelt selvfølgelig.

/Allan

Ps. Hvis du skal prøve noget sjovt så tag et hvæs af vesten after du har pustet den op med co2 wuuuuuuuuhuuuuuu det er vildt...:-):-):-):-):-):-)
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 22:47
Hvis du vil prøve en Robin så giv mig et kald så finder vi ud af det.

/Allan
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 22:48
Hej Allan

Her skulle der også være muligheder.inpotøren af
Baltic - se linket HER og her er priser på Baltic
veste.de er faktis meget lette.
http://marinetorvet.dk/viskategori.asp?intActiveMenuChild=19

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2009 kl. 22:52
Hej Der var lige en link der linket

- se linket HER

Ved ikke om linken linker

Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 19:13
Hej.
Lige et tillægsspørgsmål.
Når en selvoppustelig vest har salttablet og snoretræk til udløsning, kan man så, billedlig talt, sætte en pind i klemme i stedet for en kalktablet og så stadig udløse med snoretrækket?

Carsten
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 19:57
JA og nej.

Nej fordi at det materiale du sætter op istedet for kalktablet, skal kunne gå i stykker når du trækker i snoren.

Ja hvis du finder et materiale som kan bruges istedet for kalktablet, men godt kan gå i stykker når du trækker i snoren.


/Allan

Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 22:56
Hej Allan.
Tak for svar!

Carsten
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 19:40
Hej Klaus,

Det lyder som om du har valgt den selvoppustelige model. Hvis dette er korrekt antagte - kunne du så uddybe dit valg lidt. Jeg tænker specielt på valget af den automatiske vs. den manuelle.

Jeg er af flere blevet anbefalet at anskaffe mig den manuelle model, af den årsag at automatikken ikke levere plads til eksempelvis et kort dyb i vandet uden at udløse.

En anden betragtning, som jeg er blevet præsenteret for d.d. (og som jeg dog ikke har kunne få verificeret endnu) er, at automatikken umiddelbart er beregnet til saltvand og enten ikke virker eller virker meget langsomt i ferskvand. Hvis dette er korrekt, så bør man vel have dette forhold med i sine overvejelser, specielt hvis man påtænker primært at anvende vesten ved søfiskeri. Jeg mener, der er vel ikk meget fidus ved at betale ekstra for automatikken - både ved indkøb af vest og ved indkøb at patron/tablet - hvis den primært er beregnet til at virke i saltvand.

Jeg er også blevet præsenteret for det forhold, at automatikken skulle svigte i gennemsnitlig 10 % af alle veste, hvilket bl.a. er årsagen til at alle veste som går under betegnelsen ´´redningsveste´´ foruden automatikken, skal være forsynet med den manuelle udløsermekanisme (snortræk) samt mulighed for mundopblæsning.

;-) Nicolai
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 20:07
Hej Nicolai.
Mit valg er vesten/model er omtalt ovenfor.
Den har både automatik og manuel udløsermekanisme(snoren)
Og har selvfølgelig mundstykke til manuel oppustning og den obligatoriske fløjte

Om ´´salttabletten´´ kun virker i saltvand ville undre mig, da der intet er nævnt i deres matariale/brugsvejledning til vesten.
Baltic vil klart ku gi dig din ønskede information ang fersk/saltvand

Det ville blot undre mig meget, hvis den ikke virker i ferskvand, da Baltic vestene er et svensk produkt, og der ville søer være et stort brugsområde.

Jeg har så samtidig fra min lokale grejbutik fået fortalt at under laksefiskeri i Sverige satte de en snor i en makker smed ham i elven(mørum) og alt var ok da vesten blæste sig op via automatikken.
Historien kan jeg ikke dokumentere da jeg ikke var til stede .
Min vest er købt i sportshuset Horsens, der burde kunne hjælpe dig med nødvendig information

Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 21:10
Takker

(y) Nicolai
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2010 kl. 22:03
Jeg skal imorgen teste forsvarets nye selvoppustelige redningsvest, det bliver i vand fra københavns havn, dvs. at der er grødis og mindre isflager over det hele, i får en melding på hvor lang tid der går fra man hopper i til den inflater.

/Allan
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 02:07
Skal du have dig en vest, der med garenti virker hver gang, køb en vest der ikke er oppustelig.
Hvis du vælger en selvoppustelig vest, så se efter hvad en ny patron koster, der er stor forskel på denne pris;-)
Køber du dig vesten i ALDI er den billig, men kan du få en ny patron??
Den tablet der udløser patronen og vesten, opløses i H2O.
Tag dig en tur rundt i de maritime forretninger og find dig den vest DU mener kan opfylde DIT behov.
En vest er som nødblus og ulykkesforsikringer, vi håber aldrig at få brug for dem, men er uheldet ude, er kun det bedste godt nok - stof til eftertanke??
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 08:40
Nu snakker i jo om salttabeletter og manueludløser. hvor blev en ligeså vigtig ting som bærer/opdrift evnen af
se link: - se linket HER
Ligger også en video med demo af vest
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 10:57
Mit valg falder højst sandsynligt på Baltic Flyfisher 150 Zip Automatisk.

Her kan man bl.a. vælge af afmontere den cylinder, der indeholder tabletten til automatisk selvudløsning/opblæsning, idet vesten herefter virker som den manuelle model.

:-) Nicolai
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 14:13
Hey Nicolai - Synes også efterhånden mit valg står mellem Baltic's Fly fisher model eller deres sorte zip model med D-ring.

Prisen er den samme hos Marinetorvet, men hvad mon egentlig er forskellen?

Umiddelbart ser der ikke ud til at være de store. Begge er lukket med lynlåse og ingen velcro. Zip modellen har bedre remme/seler og en D-ring og en lidt anden lukkemekanisme. flyfisheren har velcro patch og er lidt kortere og grågrøn, ellers er de vel ens?

Mht. bæreevne, så er det vel en nonfaktor i og med de alle er godkendt til 150 N (Newton) niveau.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 14:53
Jo men har jo også noget med hvor meget tøj du har på så vesten kan vende dig i evt. nød.
Så skal du bruge den vinter så ville jeg foretrække en med større opdrift.
Bare et godt råd og intet andet
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 19:59
Hej Jeppe,

Jeg har også været forbi Marinetorvet, og på baggrund af dette besøg, samt gennemlæsning af Baltic's brochuremateriale kan jeg oplyse følgende:

1) Den sorte med D-ring har dobbet rem over ryggen og er generelt lidt længere på fronten end Flyfisher.

2) Umiddelbart ville jeg vælge modellen med D-ring og de lidt bedre seler hvis jeg var sejler, idet den giver en lidt bedre mulighed for at fastgøre livline samt mulighed/styrke til at blive hejset ombord, hvis man skulle være så uheldig af ende i baljen.

3) Flyfisher er jf. Baltic konstrueret til fiskeri i f.eks. waders og er derfor bevidst lavet lidt kortere. Flyfisher er også en Zip-model med lynlås.

4) Flyfisher har automatik og snortræk for manuel udløsning siddende til venste i vesten, hvor denne i den sorte model winner sidder til højre. Er du højrehåndet fluefisker, er det nok meget rart, at du ikke umiddelbart har noget din flueline kan hænge fast i på vestens højre side.

Den sorte er fed med det lidt bedre konstrueret bælte og spænde, samt den sorte finish; men jeg er lystfisker og min vest skal anvendes hertil - primært i pontonbåd men på sigt måske også ved kystfiskeri (man bliver jo ikke yngre), så min valg er derfor faldet på model Flyfisher.

:-) Nicolai
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 20:50
Ye Nicolai var også sådan ca. hvad jeg kom frem til. Ender nok også bare med at ta' Flyfisheren, da det er til flydering/jolle/kano/waderfiskeri den skal bruges i fremtiden. Er bare træt af mine gl. svømmevest som jo heller ikke er en fuld redningsvest og derfor ikke meget bevendt her om vinteren.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2010 kl. 22:10
Hej Jeppe,

Jeg har sendt dig en mail via mailcenteret.

/N
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum