Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop LTS X1 12,6 fod #8

 Besvar Besvar
Forfatter
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop LTS X1 12,6 fod #8
    Sendt: 01 Jan 2010 kl. 23:40
Er der nogen der kender den, og kan fra sige fra eller til på den?

Hvordan er den eksempelvis i aktionen i forhold til Loomis Classic eller Stinger med samme specifikationer

Der er både en 2007 og 2009 version af stangen. Nogen meninger om, hvad der er bedst?
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 00:03
Hej Ulrik

Jeg har en 12ƌ #8 (2007 model), og det er efter min mening, en af de bedste stænger der findes. Sammenlignet med min stinger 12ƌ #8/9, er den lidt langsommere, men skulle jeg vælge en af de to, så blev det X1'eren.

Når man først har prøvet den, kan man ikke undvære den

Mvh Allan




(y)
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 00:05
Der skulle altså stå 12,6 til begge stænger...
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 09:21
Halløjsa Ulrik,

Er også selv den lykkelige ejer af en LTS X1 12,6'er og er som Allan mildest talt begejstret. Som Allan skriver er Loomis stængerne væsentlig hurtigere stænger, men jeg finder den dybe (progressive aktion) samt den hurtige top som X1'erne er udstyret med MEGET harmonisk. Kan næsten beskrives som en Göran Andersson Signature Series bunddel og en Loomis top som er sat sammen, det bedste fra to verdener;-)

Har selv både kastet og fisket med Loomis stængerne og mange andre, men LTS X1'eren er altså min fortrukne, en rigtig fed fiskestang.
Den model jeg har er den ´´gamle´´ røde model, kender ikke så meget til den nye, men det kommer jo nok i år?:-)
Umiddelbare forskel skulle være at den nye er lettere, er ikke lakkeret klinge som på GLX'erene, en anden hjulholder og så kommer den ikke med en ekstra top.

Den nye 2009 model skulle efter sigende være endnu mere harmonisk, hvis det er muligt;-)

Håber det var brugbart ellers kommer Bjarne Laursen måske også på banen, ved han også er mildest talt begejstret for omtalte spö.

Hans H.
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 10:28
Ja ja så skal jeg også rodes ind i det... ;-), håber du er kommet godt ind i det nye år HH

Jo det stang er virkelig toppen.... en 1. klasse fiskestang, behagelig at kaste med, og har power til de dage hvor vinden hyler....

Den arbejder hurtigt i toppen når man går og bare skal vippe linen ud kort, og dybt i bunden hvis der bliver trykket igennem. Altså helt efter hvor meget ´´gas´´ du selv vil give den i kastet. alt dette gør den uden på nogen måde at virke tung og brutal, nogle gange føler man stangen er noget lettere i klasse og længde, hvilket kan være lidt farligt under træer.... ;-)

Har prøvet mange High End stænger, men denne er suverænt min favorit..... (eller rettere hele denne serie er min favorit)

/Bjarne
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:40
:-(:-(:-(:-(:-( Åh nej!!!! Hva skal jeg gøre, mig store fjols har lige solgt min 12,6 X1. Savner den SG* allerede......
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 12:40
:-(:-(:-(:-(:-( Åh nej!!!! Hva skal jeg gøre, mig store fjols har lige solgt min 12,6 X1. Savner den SG* allerede......
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:31
hvor køber i disse stænger:-)
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 13:45
Alle Loop forhandlere kan få de nye modeller hjem, de gamle modeller kan du køber billigt hos Orklaguiden (hvis han har flere)

Blot husk at Norge ikke er et EU land og derfor kommer der told og afgifter på.

/Bjarne
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 14:15
Orklaguiden har dem stadig, og som Bjarne siger så husk, at der kommer told og afgift på. Men man får sig stadig en fed pind til pengene.

for at nævne det, så er enhåndsstængerne også rigtig fede, er selv indehaver af både 10 fods #5 og #7, og disse kan også varmt anbefales.(y)

Mvh Allan
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:23
Hej

Hvordan mht. kastevægt / liner på denne 12,6 #8
Er der noget med at den skal have en noget tung line - eller har jeg hørt forkert ? (32-34 gram)

Altså ligesom min Loop GA Signature 12,6 #9

??

Mvh
Henrik
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:38
Den kan sagtens kaste de tunge liner.. men jeg synes absolut den arbejder bedst med 26-28g...

/Bjarne
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:56
Hej Bjarne

Sådan - mange tak (y)

Kender du GA Signaturen i 12,6 ?
Jeg synes den arbejder bedst mellem 32 og 33 gram - ??

Mvh
Henrik
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 16:56
Hej Henrik

Ja kender den godt.. og er helt enig i vægt valget

/Bjarne
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 18:59
Nikolai Kaad skrev: Hej

Hvordan er forskellen på X1 og X2.

I brochurerne fremstår de nærmest som ens stænger, hvor det kun er fittings der er sparet på - men holder det?

mvh

Nikolai



Hej i gæve (loop)gutter.

Jeg prøver lige at følge op på Nikolais spørgsmål til (Loop)kenderne... Da jeg også har hørt det samme.
Er klingerne på X1 & X2 identiske - Altså eneste forskel på modellerne er fittings og monteringen af stængerne..??

Mvh.
Jørgen
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 21:24
Jo den skulle være god nok omkring klingen på X1 og X2.

Så betyder fittings ingen ting, er X2'eren en super spö.

MEN det gør jo heller ikke noget at der er kræset lidt for grejet, så træ i hjulholderen og det andet lir skal da med.

Mener faktisk heller ikke at X2'eren kom med 2 toppe?

Jeg tager måske fejl?

Hans H.
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 22:00
Hans H. K. Christiansen skrev: Jo den skulle være god nok omkring klingen på X1 og X2.

Så betyder fittings ingen ting, er X2´eren en super spö.

MEN det gør jo heller ikke noget at der er kræset lidt for grejet, så træ i hjulholderen og det andet lir skal da med.

Mener faktisk heller ikke at X2´eren kom med 2 toppe?

Jeg tager måske fejl?

Hans H.

Hans du har helt re,t det er kun X1, der kommer med to toppe(y) og man kan kende X1 på hjulholderen er der de tre hvide Loop Prikker, findes kun på X1 modellerne, jeg har selv en X1 13,6 fod # 9 samt enhånd X1 10 fod #7;-);-)
MVH Teddy
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 02:35
Hello

Er der et klogt hoved, som kan fortælle hvormeget told og moms det ender med hvis man eks. køber for 4500 NOK i Norge ?

(Jan Persson - er du på banen ? ;-) )


På forhånd mange tak.

Mvh
Henrik
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 09:41
Hej Henrik,

Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det for en ny vare, prisen af varen plus 12,5 procent i told, plus dansk moms.

Men regler ikke helt til at blive kloge på, for sidst jeg købte et brugt fluehjul i usa, ringede jeg til told og skat, og der skulle jeg kun betale 3,5 procent i told.


Mvh Allan


Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 10:51
Hej Ulrik, + alle i andre der gerne vil have lidt info. vedr. Loop LTS X1.

XI kontra X2 er der forskel på i materialevalg, det være sig både fittings og fiber.

X1 og X2 har samme dybe aktion, men der er dog forskel både i hurtighed og styrke, nærmeste i lighed med vore tidligere Grey-Line kontra Blue-Line stænger.

X1 blev også dengang leveret med 2 toppe. Og prisforskellen mellem X1 & X2 var også mærkbar, hermed et par eksempler:

X1 12,6` fod 7995,-
X2 12,6` fod 4795,-

X2 Produceres ikke mere, men X1 kan du i dag få ved vore 6 Pro Butikker som er følgende:

Ålborg Jagt tlf. 9816 9577
Seatrout Herning tlf. 9660 6065
Lystfiskeren Hvide Sande tlf. 9731 2710
Stef Lystfiskergrej Århus tlf. 8618 3333
Ækvator Sport Odense tlf. 6611 2993
Skibby Jagt & Fiskeri tlf. 4759 1188

Priserne er i dag følgende:
Enhånds X1 10,0`kl. 6 -7 -8 kr. 3990,-
2 Hånds X1 12,6`8# + 13,6`9# 5990,-
2 Hånds X1 14,6`9# + 15,6`10# 6390,-

God Jagt
;-)(y)

Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
Loop Tackle Design AB
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 11:23
Hej Michael

Du skriver 14,6' #9 og 15,6' #10... mente de var henholdsvis #10 og #11 (jeres side siger dette) el er det noget nyt fra 2010....

Mvh
Bjarne
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 11:43
Hej Michael

Det bør vel også nævnes at der ikke på 2009 modellerne følger en ekstra top med som på 2007 modellen -

Det er nok ikke nødvendigt med det superprodukt !

vh
michael F
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 14:05
:-) Nej Bjarne du har ret!;-)
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2010 kl. 14:21
:-) Hej Mich.

Efter vor Grey-Line serie udgik, har vi ´´sparet´´ den ekstra topdel væk (også på LTS). Det har givet en bedre pris;-) og det er jo for mange også en afgørende faktor.

Vi har haft glade og taknemmelige tilbagemeldinger fra den tid hvor der var 2 toppe med i prisen.
Kunder der har været uheldige på en udeplads hvor der har været hundrede af kilometre til den nærmeste forhandler, og hvor deres fiskeferie var gået fløjten hvis det ikke lige var for den ekstra topdel!

Så har vi også haft modsatte meldinger fra fiskere der så har benyttet et konkurrerende mærke, disse gik på at vore stænger sikkert knækkede og at det var derfor vi indlagte en ekstra top. Men hvis det var tilfældet, så skulle vi jo også have medsendt nogle ekstra midterstykker og et par bunddele??

Det er ikke let at gøre alle tilfredse! Som det er nu gør vi som andre producenter, til gengæld giver vi en god og udvidet service og garanti.

Men det kan man jo læse mere om på vor hjemmeside.

- se linket HER

MVH
Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres